مشارکت فعال صندوق بیمه کشاورزی در اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱

شایان ذکر است صندوق بیمه کشاورزی نیز ضمن برپایی غرفه نمایشگاهی با حضور مدیران ستادی خود، در این رویداد مهم مشارکت فعال داشت. همچنین دکتر احمد وحیدی وزیر کشور،

مشارکت فعال صندوق بیمه کشاورزی در اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی 1401

اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱، از روز ۲۵ الی ۲۷ بهمن ماه برگزار گردید.

به گزارش صفحه اقتصاد به نقل از روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی، دکتر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور روز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه در اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱، استفاده از آخرین فناوری های روز دنیا و بهره گیری از تجهیزات پیشرفته را امری مهم برای پیشگیری و کاهش آسیب حوادث طبیعی برشمرد و گفت:‌ باید مردم و مسئولین بصورت مستمر و طبق آخرین دانش جهانی نسبت به این حوادث آموزش ببینند و همچنین از آخرین فناوری های روز دنیا در زمینه سیستم های هشداردهنده و امدادی استفاده شود.

وی ادامه داد:‌ اگر از تجهیزات روز دنیا در مقابله با حوادث طبیعی استفاده نشود تلفات و خسارات با چندین برابر هزینه تحمیل می شود که به هیچ عنوان برای دولت و مسئولان قابل قبول نیست.
معاون اول رییس جمهور با ابراز تأسف عمیق از حادثه زلزله خوی به حضور ابتدایی وزیر کشور و مسئولان امدادی و استانی و سپس حضور رییس جمهور برای نظارت بر کمک رسانی و خدمات به زلزله زدگان اشاره و تصریح کرد: همدلی و همراهی بین مردم، رهبری و مسئولان دولتی در چنین حوادثی نقطه یکپارچگی و وحدت در جمهوری اسلامی ایران است و هر حادثه ای که در کشور پیش می آید، تمام مردم و مسئولین با حضور در ساعات اولیه پس از وقوع حادثه جلوه ای از خدمت رسانی و همراهی با یکدیگر را نشان می دهند.
دکتر مخبر در این مراسم که در مرکز همایش های موزه دفاع مقدس برگزار شد، افزود: سازمان مدیریت بحران و دستگاه های مربوطه باید قبل از وقوع چنین حوادثی پیش بینی های لازم را انجام دهند و در حادثه ای مانند زلزله که عمدتاً گسل ها مشخص و قابل رصد است، باید نهضت مقاوم سازی بناها در کشور راه بیفتد و خود مردم با کمک مسئولین عهده دار این مهم شوند.
معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه کشور ایران در یک منطقه حادثه خیز قرار دارد به ارتباط بین مدیریت بحران و توسعه پایدار اشاره و تصریح کرد: در بین تمام مولفه های توسعه پایدار، مدیریت بحران جایگاه ویژه ای دارد و اگر برنامه ریزی مناسب در این زمینه انجام نشود توسعه پایدار در هیچ کشوری نمی تواند شکل بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر دنبال یک کشور پیشرفته و قوی هستیم باید سرمایه گذاری مناسب در زمینه مدیریت بحران انجام پذیرد.
دکتر مخبر با تأکید بر اینکه حوادث طبیعی هشدارهای لازم را پیش از وقوع می دهند و باید خودمان را برای چنین حوادثی بیشتر آماده کنیم، گفت: در زلزله های اخیر در کشور تجربه نشان داده است شهرهایی که مقاوم سازی و بازسازی شده اند کمترین آسیب را از نظر جانی و مالی داشته اند.

دکتر احمد وحیدی وزیر کشور نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت مدیریت بحران به ویژه در کشوری همانند ایران و با اشاره به زلزله خوی و زلزله ترکیه و سوریه تصریح کرد: این وقایع هشداری است که باید آمادگی های خود را بیش از گذشته حفظ کنیم و مقابله با حوادث طبیعی نیازمند یک نگاه به روز و نه سنتی است .

دکتر احمد وحیدی اظهار داشت: باید با استفاده از مهارت های مدیریتی، انسانی، نرم افزاری و تجهیزاتی مسأله بحران را مدیریت کرد.
وی با بیان اینکه نگاه به مسائل اجتماعی در زمان بروز بحران اهمیت دارد، افزود: بحران ابعاد مختلف مدیریتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد و باید به همه جنبه های آن توجه کرد.
وزیر کشور ادامه داد: بخش زیادی از بحران با احساس مسئولیت و بسیج همگانی مدیریت می‌شود و از شخص رئیس محترم جمهور تا دستگاه‌هایی چون سپاه، نیروی انتظامی، بنیاد مستضعفان و سایر نهادها با هم هماهنگ هستند که این ظرفیت بزرگ و اختصاصی جمهوری اسلامی است.
وزیر کشور با قدردانی از کسانی که در صحنه های مدیریت بحران ایثارگرانه حضور دارند، اظهار کرد: امکان وقوع موارد متعددی از بحران طبیعی در کشور ما وجود دارد که باید برای آنها آمادگی لازم را با مدیریت راهبردی بحران داشته باشیم و این حوادث با کمک مهارت های مدیریتی، انسانی، نرم افزاری و تجهیزاتی کنترل شود.

گفتنی است اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ از بیست و پنجم تا بیست و هفتم بهمن در بخش های مختلف از جمله نمایشگاه بین المللی، کنفرانس علمی ارائه دستاوردهای تحقیقاتی، کارگاه های آموزشی تخصصی، نشست های تخصصی راهبردی، رویداد استارتاپی دانش بنیان، جشنواره فرهنگی هنری و مانورهای مقابله با حوادث طبیعی با همت وزارت کشور، ستاد مدیریت بحران و دستگاه های امدادی و خدمت رسان برگزار گردید.

شایان ذکر است صندوق بیمه کشاورزی نیز ضمن برپایی غرفه نمایشگاهی با حضور مدیران ستادی خود، در این رویداد مهم مشارکت فعال داشت. همچنین دکتر احمد وحیدی وزیر کشور، دکتر محمد حسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیرت بحران کشور ، کیومرت حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه تنی چند از سایر مقامات لشکری و کشوری از غرفه نمایشگاهی صندوق بیمه بازدید نموده و در باره اهمیت و ضرورت خدمات رسانی صندوق بیمه کشاورزی به بیمه گذاران بخش کشاورزی در مواقع بروز خسارات ناشی از بلایای طبیعی تحت پوشش به گفتگو پرداختند .

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد