رئیس هیات مدیره گل گهر:

تولید مس و آلومینیم نسبت به ذخایر کشور پایین است

رئیس هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با بیان اینکه تولید مس و آلومینیوم نسبت به ذخایر موجود در کشور، پایین است، گفت: توسعه بخش معدن و صنایع معدنی در گرو

تولید مس و آلومینیم نسبت به ذخایر کشور پایین است

رئیس هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با بیان اینکه تولید مس و آلومینیوم نسبت به ذخایر موجود در کشور، پایین است، گفت: توسعه بخش معدن و صنایع معدنی در گرو استفاده از ایده‌های فناورانه و نوآورانه و پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش صفحه اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت گل گهر، حمیدرضا فولادگر رئیس هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در آیین اختتامیه رویداد توسعه ایده‌های فناورانه گل‌گهر برگزاری این همایش را یک کار ابتکاری دانست و اظهار کرد: کشور ما دارای ذخایر معدنی بالایی است، اما در بحث اکتشافات از دنیا عقب هستیم.

وی گفت: سهم معدن در تولید ناخالص داخلی کمتر از یک درصد بوده و در چند سال اخیر فراتر رفته و حدود ۱/۳ درصد بوده و با احتساب صنایع معدنی حدود ۵ تا ۶ درصد بوده که هنوز اندک است.

رئیس هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر اضافه کرد: مجلس در طی دوره‌های مختلف به دنبال وضع قوانینی برای جلوگیری از خام‌فروشی بوده است و خوشبختانه با تکمیل زنجیره ارزش در کشور به ویژه در گل‌گهر ارزش افزوده بیشتری در کشور تولید می‌شود.

فولادگر ادامه داد: در توسعه صنایع معدنی باید به محدودیت‌های انرژی در سال جاری توجه جدی شود همچنین تولید مس و آلومینیوم نسبت به ذخایر موجود در کشور، پایین است.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری تاکید بسیار بر فعالیت‌های دانش‌بنیان دارند که در زمینه قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

رئیس هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر تصریح کرد: توسعه بخش معدن و صنایع معدنی در گرو استفاده از ایده‌های فناورانه و نوآورانه و پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد