مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان در گفتگو با صفحه اقتصاد:

بیش از ۷۰ درصد قطعات پتروشیمی شهید تندگویان داخلی سازی شده است

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان گفت: با وجود تحریم ها دانشمندان ما توانستند بیش از 70 درصد قطعات را داخلی سازی کنند. 

بیش از 70 درصد قطعات پتروشیمی شهید تندگویان داخلی سازی شده است

صفحه اقتصاد - سمیرا عسکری: مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان گفت: با وجود تحریم ها دانشمندان ما توانستند بیش از 70 درصد قطعات را داخلی سازی کنند.

سیدرضا قاسمی شهری مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان امروز یکشنبه در همایش و نمایشگاه پتروفن 1401 در گفتگوی اختصاصی با صفحه اقتصاد گفت: یک پایلوت را از سال ۱۳۸۲ نیروهای حوزه پژوهش و فناوری آماده، تعمیر و بازسازی و آن را راه اندازی کردند.

وی افزود: ما در بخش فناوری یک سالی است که هزینه ای نمی پردازیم و از محل انتفاعی که از کارهای قبلی کرده ایم و سودی که به دست آورده ایم اقداماتی را انجام داده ایم و اقداماتی نیز در حال انجام است.
قاسمی شهری اظهار داشت: در بحث مسائل مالی و قراردادی دست نیروهای این حوزه باز است و اختیار کامل دارند که کار را به سرانجام برسانند و با نیروهای بسیار خوبی از طریق دانشگاه ها به صورت پارتاین قرار داد بسته شده که کارهای پژوشیمی را انجام دهند.

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان تاکید کرد: دانشمندانی که در حوزه پت در پتروشیمی شهید تندگویان حضور دارند، اگر بخواهیم که نام آنها عنوان شود بسیار است که در رشته هایشان بی رقیب هستند از جمله در واحدهای فرآیندی، مهندسی، عملیاتی و تعمیرات که در حال انجام کار هستند.

وی ادامه داد: یک شوخی نیست واحدی که همه جوره تحت تحریم می باشد و هیچ قطعه ای به آنها داده نمی شود بتوانند بیش از 70 درصد قطعات را داخلی سازی کنند. همچنین علاوه بر اینکه ظرفیت واحدها کاهش پیدا نکرده است؛ بلکه از 60 درصد به 70 درصد رسیده است.

سیدرضا قاسمی شهری در خصوص اینکه آیا مشکلی برای تامین خوراک شرکت های داخلی وجود دارد یا خیر؟ گفت: هیچ مشکلی در بحث خوراک در پتروشیمی شهید تندگویان وجود ندارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردی که انجام داده ایم فاصله خوراک ما اگر از پتروشیمی نوری به بوعلی سوئیچ شود و هزینه مخزن داری، هزینه کشتی، و حمل و نقل برداشته شود همانگونه که در صورت های مالی این شرکت آورده ایم حدود 500 تا 600 میلیارد تومان در مجموع به سود پتروشیمی شهید تندگویان خواهد بود.
مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص وضعیت محیط زیستی این پتروشیمی عنوان کرد: پروژه های زیست محیطی این پتروشیمی 70 درصد پیشرفت داشته است و احتمالا در سال آینده به سطح مناسب برسد و از لیست شرکت های آلاینده خارج شود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط خوبی که در بحث مسائل زیست محیطی پتروشیمی شهید تندگویان وجود دارد امیدواریم که حداقل قانون مالیات سبز برای این شرکت اعمال شود.

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان تاکید کرد: مسائل زیست محیطی باید حتما صورت گیرد و به صنعت سبز تبدیل شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد