بورس فردا صعود می کند یا سقوط؟

صفحه اقتصاد– در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی بورس فردا سه شنبه 23 خرداد ماه ۱۴۰۲ | بورس فردا صعود می کند یا سقوط؟ پرداخته شده است. بورس فردا چی میشه؟

بورس فردا صعود می کند یا سقوط؟

صفحه اقتصاد - در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی بورس فردا سه شنبه 23 خرداد ماه ۱۴۰۲ | بورس فردا صعود می کند یا سقوط؟ پرداخته شده است.

با توجه به گفته‌های علی فراقی، کارشناس بازار سرمایه، به نظر می‌رسد که ریزش بورس تهران ادامه دارد. او بیان کرده که ابهام در آینده برجام و روابط سیاسی بین المللی تهران با کشور‌های منطقه و آمریکا، اخبار مربوط به آزادسازی دلار‌های بلوکه شده، عرضه اولیه جدید و تعطیلات زیاد در هفته‌های اخیر، موجب شده بورس تهران درجا بزند. از طرفی، سهامداران نیز به دلیل اخبار ضد و نقیض، تعلل کرده و تصمیم گیری در جبهه خرید را به تعویق انداخته‌اند. به همین دلیل، بورس تهران در روند اصلاح قرار دارد و احتمالاً در روزهای آینده نیز شاهد ریزش بیشتری در شاخص کل بورس خواهیم بود.

براساس گفته‌های علی فراقی، کارشناس بازار سرمایه، به نظر می‌رسد که بورس تهران به مسیر قبل برگشته است و شاهد اصلاحاتی در بازار در هفته‌های آینده خواهیم بود. او همچنین اشاره کرده که انتظار می‌رود عرضه اولیه جدید در هفته آینده بیشترین تأثیر را بر بازار داشته باشد. همچنین، باید صبر کرد تا دلارهای بلوکه شده تحت تأثیر قرار گیرند و احتمالاً با ورود آنها به بازار، بورس تهران شاهد جهش تازه‌ای خواهد بود. با این حال، نمی‌توان دقیقا پیش‌بینی کرد که آیا بازار سرمایه تا پایان خردادماه دوباره شاهد ریزش شدیدی خواهد بود یا خیر.

با توجه به گفته‌های حمید دستجردی، کارشناس بازار سرمایه، پیش‌بینی می‌شود که در فصل مجامع شاخص‌های بازار سهام با نرخ کمی رشد کنند. او اشاره کرده که تحولات دیپلماتیک اخیر سیگنال‌های مثبتی به بازار داده است، اما هنوز ریسک‌های بزرگ و واقعی در معرض بازار است و کاهش قیمت دلار می‌تواند بخشی از بازار را با چالش روبرو کند. با این حال، برای تقویت تقاضا و جذب سرمایه، بازار به چشم انداز اقتصادی نیز نیاز دارد که در مورد رشد اقتصادی کشور و مهار تورم در سال جاری مطالب مثبتی بیان شده است. در ضمن، با توجه به شایعات مثبت درباره توافق موقت ایران و آمریکا و بازگشت به برجام، پیش‌بینی می‌شود که روند بازار در روزهای آینده مثبت باشد و از متعادل بودن بازار به سمت سبز و صف خرید نماد‌ها حرکت رو به جلو داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان