صفحه اقتصاد بررسی می کند:

بررسی جزئیات بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱

توضیحاتی درباره جزئیات بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ ابلاغی از سوی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم در صفحه اقتصاد منتشر شد!

بررسی جزئیات بخشنامه بودجه سال 1401

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، به بررسی جزئیات بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ خواهیم پرداخت! با ما همراه باشید. شامگاه نوزدهم مهر ماه سال 1400 شمسی، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ شمسی کل کشور را سازمان برنامه و بودجه و همچنین دستگاه‌ های مرتبط ابلاغ کرد.

رویکردهای کلان بودجه سال ۱۴۰۱ شمسی با توجه به آسیب های مطروحه، جهت‌ گیری های اساسی دولت در تدوین بودجه، سال ۱۴۰۱ عبارت است از

۱) رشد اقتصادی با تمرکز بر ارتقای بهره وری

۲) ثبات اقتصادی

۳) عدالت محوری

۴) تغییر ساختار بودجه و تامین مالی اقتصاد.

بخش نخست بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ شمسی به تحلیل آسیب های اقتصاد کلان جمهوری اسلامی ایران پرداخته است. در بخشی از متن بخشنامه اینچنین آمده است:

همه دستگاه‌ ها با محوریت سازمان برنامه و بودجه کشور با اهتمام جدی و مساعی جمعی و با تدوین برنامه ای منظم و تلاشی فراگیر و منضبط، کشور را برای رشد اقتصادی ۸ درصد و تحقق جهش اقتصادی در سال آینده مهیا کنند.

در بخش دیگری از متن این بخشنامه نیز چنین آمده است:

بر این اساس ضروری است سازمان برنامه و بودجه کشور تقسیم کار ملی به‌ صورت دستگاهی، استانی و شهرستانی را انجام دهد تا سهم هر یک از دستگاه‌ها و استان‌ها و شهرستان‌ها در تحقق جهت گیری های فوق الذکر تعیین شود؛ به دستگاه‌های اجرایی و استانها اختیارات کافی تفویض شود تا منابع موردنیاز تجهیز ‌شود و همه دستگاه های اجرایی از همه ظرفیت ها برای تحقق جهت‌گیری‌های بودجه استفاده کنند.

در انتها لازم به بیان است طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مهلت قانونی ارائه لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ۱۵ آذر ماه سال 1400 شمسی است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان