صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن | شرایط بانک‌ها برای پرداخت وام چیست؟

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی مشکلات سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن حل شده و قرار بود متقاضیان وام بتوانند تا زمانی که سقف اعتباری پر نشده برای ثبت‌نام اقدام کنند.

مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن | شرایط بانک‌ها برای پرداخت وام چیست؟

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی مشکلات سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن حل شده و قرار بود متقاضیان وام بتوانند تا زمانی که سقف اعتباری پر نشده برای ثبت‌نام اقدام کنند.

مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن

چند ماهی بود که اختلالی در سامانه املاک و اسکان ایجاد شده و ظاهرا مشکلی در بحث ارتباطات با بانک‌ها وجود داشت. این مسئله متقاضیان وام ودیعه مسکن را کلافه‌ کرده بود.

اخیرا اما محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرده که مشکل، حل شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی مسکن همزمان اطلاعات خود را تکمیل کنند و نام بانک و شعبه آن را انتخاب کنند.

ضمنا به گفته او ثبت‌نام برای وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور ادامه دارد (حتی برای کسانی که قراردادشان در نیمه دوم سال است).

همچنین او گفت که تا زمانی که سقف اعتباری که در نظر گرفتند، پر نشود، امکان برای ثبت‌نام متقاضیان وجود دارد به طور مثال کسانی که قرارداد آن‌ها در آذر و آبان است هم می‌توانند ثبت‌نام کنند.

مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن

این خبر قرار بود خبر خوبی برای مستاجران باشد. اما آنطور که از نوشته‌های متقاضیان وام ودیعه بر می‌آید انگار مشکلات این وام تمام شدنی نیست. از ثبت‌نام در سامانه تا پرداخت در بانک‌ها. هر بار سد جدیدی پیش پایشان قرار می‌دهند.

در ادامه روایت تعدادی از متقاضیان وام ودیعه از مشکلات دریافت و البته گلایه‌های آنان از ضوابط تعیین شده را می‌خوانید:

«من مستاجرم. پارسال وام ودیعه گرفتم. اما امسال رهن دوبرابر شده و دوباره نیاز به وام دارم. چرا دولت میگن فقط یکبار این وام رو میدیم؟ پس تکلیف من مستاجر چیه؟ چکار کنم با سه بچه تو این گرونی»

« شعبه برای گرفتن وام را خودمان انتخاب کنیم!؟ این دیگه چه مدل سنگ قلاب کردنه ؟؟؟ شمارا بخدا اینقدر مردم را اذیت نکنید. بخدا، به پیر، به پیغمبر مردم گرفتارن . خدارا خوش نمیاد. هردفعه برای ثبت نام میریم باید ۳۰ یا ۴۰ هزارتومن پرداخت کنیم . چرا حرفتون را از اول نمیزنین؟»

« دروغ میگن من ثبت نام کردم، اس ام اس تایید نمیاد»

«در بعضی شهرهای کوچک و عقب مانده بنگاه‌ها رهن اجاره را تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان رسانده اند. ۲۵ میلیون چه دردی دوا می کند. یا شرایط وام رو اصلاح کنید یا حداقل به این وضع نابسامان اجاره‌ها برسید»

«من به چند بانک مراجعه کردم از جمله بانک مسکن و ملی. متاسفانه هیچکدام همکاری نکرده و اظهار بی‌اطلاعی کردنند و گقتن هیچ دستور و بخشنامه ای در خصوص اعلامیه جدید وام ودیعه مسکن ندارند. فکر میکنم همه سرکاریه»

سهم مردم از وام ودیعه مسکن چیست؟

« ثبت نام میکنیم هرنفری ۵۰هزارتومان خرج می‌کنیم اخرشم میگن واجد شرایط نیستید. اخه چرامردم سرکارمیذارید؟ خدا ازتون نگذره»

« بانک سامان به ما گفت باید علاوه بر دو تا ضامن چک هم بدیم. گفتیم باشه. حالا میگن دسته چک باید مال خودمون باشه. این مسخره بازی‌ها دیگه چیه؟ الان ما که دست چک نداریم نباید بتونیم وام بگیریم؟ چرا بهونه الکی میارن؟»

« من بانک‌های شهرمون رفتم همه گفتن همچین طرحی برای امسال بهمون ندادن!»

« مردم به قدری در فشار و مضیقه مالی هستند که با دادن این وام و باز پرداخت ۳ساله، دردی ازشون دوا نمیشه، چون تا چشم روی هم بزاری یه سال قرارداد تموم میشه و سال بعد تورم Xتومانی مجدد بر وام گیرنده فشار مضاعف را وارد می‌کند و باید مجدد به دنبال دریافت ودیعه برای مالکان باشند. »

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان