بررسی مشخصات فنی و نقاط قوت و ضعف خودروی لاماری ایما

توضیحاتی درباره مشخصات فنی و همچنین نقاط قوت و ضعف خودروی لاماری ایما ، محصول جدید آرین پارس موتورز در صفحه اقتصاد منتشر شد!

بررسی مشخصات فنی و نقاط قوت و ضعف خودروی لاماری ایما

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره مشخصات فنی و همچنین نقاط قوت و ضعف خودروی لاماری ایما ، محصول جدید آرین پارس موتورز خواهیم پرداخت! با ما همراه باشید. پانزدهم بهمن ماه سال 1400 شمسی، آرین پارس موتورز در مراسمی از نخستین خودروی کراس اوور خود رونمایی کرد و این خودرو محصولی نبود جز لاماری ایما!

بر اساس الزامات وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر افزایش داخلی‌ سازی، خودروی لاماری ایما به عنوان یک محصول SUV کلاس C با ۲۰ درصد داخلی‌ سازی در ایران تولید می شود و در طی سال‌ های آینده، این درصد افزایش می‌ یابد (تولید سه هزار دستگاه لاماری ایما در مرحله اول و تولید پنج هزار خودروی دیگر در سال 1401 شمسی).

سبک طراحی لاماری ایما با موتور ۱۵۰۰ سی.سی توربور جی دی آی با خروجی ۱۹۵ اسب بخار و گیربکس ۷ سرعته دوال کلاچ ترکیبی است از سبک کلاسیک، مدرن و اسپرت! و فرم ظاهری آن نیز حالتی تهاجمی دارد (می تواند نظر بسیاری از جوانان را به خود جلب کند)… همچنین طراحی داخلی این خودرو مینیمال و شکل کابین آن نیز کوپه مانند است.

توجه داشته باشید مصرف سوخت کراس اوور لاماری ایما (با وزن خالص ۱۵۵۰ کیلوگرم) در شرایط استاندارد ۷٫۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است! البته در شرایط ترکیبی، این مصرف سوخت به ۶٫۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می‌ رسد. سیستم ترمز لاماری ایما نیز از نوع ABS نسخه 9 یعنی بروزترین نسخه این سیستم می باشد!

اما شاید این سوال پیش آید که قیمت خودروی لاماری ایما در بازار خودروی ایران چقدر خواهد بود؟

در پاسخ بایستی گفت قیمت این خودرو در مراسم رونمایی، ۲۰ هزار دلار اعلام شد (قیمت نهایی این خودرو هنگام عرضه مشخص خواهد شد). پیش‌ بینی می‌ شود قیمت این خودرو حدود یک میلیارد تومان اعلام شود!

اما درباره نقاط ضعف خودروی لاماری ایما بایستی گفت صندوق عقب برقی نیست و به صورت دستی باز می‌ شود!

در انتها لازم به بیان است از سال ۱۳۹۰ شمسی، آرین پارس موتورز به عنوان نماینده رسمی محصولات میتسوبیشی در ایران آغاز به کار کرد؛ اما چند سال بعد با شرکت دی اس نیز همکاری نمود… در آن زمان آرین پارس موتورز صرفا به عنوان واردکننده شاخته می‌ شد!

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان