وضعیت دما و بارندگی تا پایان اردیبهشت اعلام شد

پیش بینی آب و هوا فردا چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به جز هفته آینده که بارش کشور کمتر از نرمال است، تا پایان اردیبهشت ماه بارش کشور در محدوده نرمال با گرایش به بیشتر از نرمال می ‌باشد. دمای هوای کشور (به جز شمال ‌غرب) در دو هفته آینده کمتر از نرمال است. پس از آن تا هفته پایانی اردیبهشت بیشتر از نرمال خواهد بود.

پیش بینی آب و هوا فردا چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

میانگین بارش در هفته اول (۱۳ تا ۱۹ فروردین) کمتر از نرمال است. در بخش‌هایی از شمال‌ غرب، شمال ‌شرق و مناطقی از استان کرمان نرمال پیش‌بینی شده است همچنین بارش هفته دوم در سطح کشور بیشتر از نرمال است. در امتداد زاگرس از شمال ‌غرب تا جنوب‌ غرب با احتمال بین ۵۰ تا ۷۵ درصد بارش انباشته بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر برآورد می ‌شود.

​بارش هفته سوم در سطح کشور در حدود نرمال پیش‌بینی می‌شود. بارش هفته چهارم در شمال ‌شرق کمتر از نرمال و در سایر مناطق نرمال با گرایش به کمتر از نرمال خواهد بود. بارش هفته پنجم در شمال ‌شرق نرمال با گرایش به کمتر از نرمال و در سایر مناطق نرمال خواهد بود. بارش هفته ششم در سطح کشور نرمال با گرایش به بیشتر از نرمال برآورد می‌شود.

​دمای هوای هفته اول (۱۳ تا ۱۹ فروردین) در شمال ‌غرب، دو سوی نیمه غربی البرز و استان‌های واقع در دو سوی زاگرس میانی و شمالی بین ۱ تا ۵ درجه بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود که بیشترین افزایش بین ۳ تا ۵ درجه در نوار غربی رخ خواهد داد همچنین دمای هوا در شرق کشور بین ۱ تا ۳ درجه کمتر از نرمال و در سایر مناطق تا یک درجه کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

دمای هوای هفته دوم در شمال‌ شرق، سواحل خزر و شمال‌ غرب نرمال و در سایر مناطق تا ۳ درجه کمتر از نرمال خواهد بود. دمای هوای هفته سوم در نوار ساحلی خلیج فارس، جنوب ‌شرق و شرق کشور نرمال و در سایر مناطق بین ۱ تا ۳ درجه بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور دمای هوا برای هفته‌های چهارم و پنجم در سطح کشور بین ۱ تا ۳ درجه بیشتر از نرمال برآورد می‌شود و در ادامه در هفته ششم قدری متعادل خواهد شد.

کبری رفیعی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای روز سه‌شنبه چهاردهم فروردین ماه 1403 اظهار کرد: امروز مناطق مرکزی کرمان، شمال هرمزگان، غرب فارس، شمال خراسان رضوی و نقاط مرکزی زاگرس بارش رگبار پراکنده را تجربه می‌کنند.

وی افزود: فردا استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی اصفهان، شمال و شرق استان فارس، بخش‌هایی از استان‌های مرکزی، همدان و ارتفاعات مرکزی البرز بارش باران، رعد و برق و وزش باد را در پی خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: در روز پنجشنبه نیز شمال استان سیستان و بلوچستان و جنوب یزد این وضعیت را تجربه می‌کنند و انتظار می‌رود این بارش‌ها در روز جمعه به شمال شرق کشور منتقل شوند.

رفیعی خاطرنشان کرد: پدیده دیگر هواشناسی وزش باد شدید است که در دو روز آینده مناطق شرق و جنوب شرق کشور را در بر می‌گیرد که در برخی نقاط سبب گرد و خاک نیز می‌شود.

وی اضافه کرد: آب‌های شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، در دو روز آینده مواج و متلاطم خواهند بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای استان تهران نیز گفت: بیشینه دما در تهران امروز به 19 درجه و کمینه دما به 9 درجه بالای صفر رسید و پیش‌بینی می‌شود فردا نیز همین حداقل دما را داشته باشد.

رفیعی یادآور شد: اردبیل با منفی3، همدان با منفی‌یک، زنجان با صفر و شهرکرد با یک درجه به‌ترتیب سردترین مراکز استان‌های کشور هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد