معاملات ۱۱ میلیون دلاری در بازار مشتقه بورس انرژی

معاملات قرارداد سلف موازی استاندارد پیشران ارزش‌آفرینی در بورس انرژی ایران برای روز ۲۳ اردیبهشت شدند؛ این در حالی است که این بازار برای امروز ۲۴ اردیبهشت‌ماه میزبان عرضه‌های متعدد در رینگ داخلی و بین‌الملل و همچنین نخستین عرضه پساب خواهد بود.

معاملات 11 میلیون دلاری در بازار مشتقه بورس انرژی
صفحه اقتصاد -

 ارزش بازار مشتقه بورس انرژی ایران برای روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۴.۹ هزار میلیارد ریالی شد. در این روز ۴ میلیون و ۶۵ هزار قرارداد سلف موازی استاندارد مربوط به دو نماد سمتا۰۵۱ و سمتا ۰۵۲ با نام‌های سلف موازی متانول بوشهر۰۵۱ و سلف موازی متانول بوشهر ۰۵۲ از این بازار مورد معامله قرار گرفت. ارزش دلاری معاملات ثبت شده در این بازار نیز بالغ بر ۱۱ میلیون و ۲۴ هزار و ۷۹۹ دلار بود. بازار برق بورس انرژی در تابلو فیزیکی برق، عمده‌فروشی و برق سبز معاملات پر رونقی را در روز ۲۳ اردیبهشت‌ماه به ثبت رساند.

به گزارش مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران؛ در تابلو عمده‌فروشی بالغ بر ۷۸ معامله با مجموع ارزش ۹۳۶ میلیارد ریال در این روز به ثبت رسید؛ این در حالی بود که در تابلو فیزیکی برق نیز ۲۰ معامل با مجموع ارزش ۵۷ میلیارد ریال به ثبت رسید و در نهایت نیز ۲ معامله برق با ارزش ریالی ۲ میلیارد و ۸۳ میلیون ریال از تابلو فیزیکی برق سبز بورس انرژی ایران انجام شد.

ثبت ارزش ۱۳۵ میلیاردی در معاملات روزانه

معاملات انجام شده در رینگ داخلی و بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران برای روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه نسبتا محدود بود؛ به این ترتیب ارزش ریالی معاملات انجام شده در رینگ داخلی به ۱۳۵ میلیارد ریال رسید؛ همچنین در این روز ۸ معامله مازاد نیز با مجموع ارزش ریالی ۸۰ میلیارد ریال نیز به ثبت رسید.

مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو

رینگ داخلی و بین‌الملل بورس انرژی ایران برای روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه میزبان عرضه‌های متعدد و با حجم بالایی از انواع گروه‌های کالایی شامل نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی هستند. مهم‌ترین عرضه‌ها در رینگ داخل براساس بیشترین حجم عرضه عبارتند از: ۳ عرضه ۳۰ هزار بشکه‌ای میعانات گازی شرکت ملی نفت ایران؛ ۳۶ هزار تن حلال ۵۰۲ شرکت پتروشیمی بیستون و ۵ هزار تن سی‌او‌اس شرکت پالایش نفت امام خمینی. مهم‌ترین عرضه‌ها در رینگ بین‌الملل براساس بیشترین حجم عرضه عبارتند از: ۳۵ هزار تن فول‌ رنج نفتا شرکت نفت خلیج فارس؛ ۲۰ هزار تن نفتای سنگین پالایش نفت تهران؛ ۲۸ هزار بشکه نفت سفید شرکت نفت خلیج فارس؛ ۸ هزار تن گاز مایع شرکت نفت خلیج فارس؛ ۶ هزار تن بوتان شرکت نفت خلیج فارس و ۵ هزار تن گاز مایع شرکت پالایش نفت اصفهان.

نخستین عرضه پساب

رینگ داخلی بازار فیزیکی چشم‌انتظار ۲ عرضه ۵ میلیون مترمکعبی از پساب تصفیه‌شده برای روز ۲۴ اردیبهشت‌ماه برای اولین مرتبه است. هر دو عرضه توسط شرکت فاضلاب تهران انجام می‌شود. این پساب تصفیه شده قابلیت مصرف در واحدهای تولیدی و همچنین نیروگاه‌های برق را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد