آخرین خبر از افزایش حقوق کارمندان و کارگران امروز ۲۸ خرداد ۱۴۰۳

در این خبر به توضیحاتی درباره آخرین خبر از افزایش حقوق کارمندان و کارگران امروز ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

آخرین خبر از افزایش حقوق کارمندان و کارگران امروز ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

بهرام عین اللهی در حاشیه بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی ضمن قدردانی از زحمات کادر سلامت، اظهار داشت: کارکنان نظام سلامت باعث افتخار ما هستند و به طور شبانه روزی، حتی در ایام تعطیل کار می کنند و در زمان کرونا نیز افتخار آفرینی کردند.

وزیر بهداشت اعلام کرد: حق الزحمه دستیاران پزشکی مجرد و متأهل به ترتیب به ۱۲ و ۱۵ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند و این میزان افزایش در هیئت دولت مصوب شد.

وی با اشاره به تقدیم ۳۰۰ شهید حوزه سلامت در مبارزه با بیماری کووید ۱۹، گفت: با توجه به نیازهایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مجلس درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید.

عین‌اللهی ادامه داد: ۱۰ هزار میلیارد تومان فوق العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شده که آیین نامه اجرایی آن در کمیته ها در حال تدوین بوده و به اطلاع تمامی کارکنان خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مصوبه فوق العاده خاص از امسال اعمال می شود و جز بودجه امسال دیده شده است.

عین‌اللهی به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سلامت پرداخت و اظهار داشت: آموزش علوم پزشکی در ایران بنا به اقرار تمامی سازمان های بین المللی یکی از آموزش‌های در تراز کشورهای پیشرفته جهان است و تمامی شاخص هایی که در یک آموزش پیشرفته پزشکی لازم است را داراست.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه ما نه تنها همه خدمات بهداشتی و درمانی مردم را در داخل کشور ارائه می دهیم بلکه در سال گذشته قریب به ۱.۵ میلیون نفر از خارج از کشور برای درمان به ایران آمدند و خدمات دریافت کردند.

سقف سازی برای حقوق کارمندان

در بخش دولتی و کارکنان مشمول قانون خدمات کشوری نیز که کف حداقل حقوق ۱۰ میلیون تومان تعیین شده، سقف حقوق قابل پرداخت به عمده کارکنان دولت معادل ۷ برابر حداقل حقوق یعنی ۷۰ میلیون تومان تعیین شده است.

البته حداقل حقوق دریافتی کارمندان شاغل در دستگاه‌های دولتی و دستگاه‌های مشمول قانون خدمات کشوری با احتساب مزایا، به حدود ۱۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان می‌رسد؛ اما در محاسبه سقف حقوق مجاز، حداقل حقوق بدون احتساب مزایا مدنظر قرار می‌گیرد و خالص پرداخت حقوق به دولتی‌ها تا سقف ۷۰ میلیون تومان مجاز است.

طبق ابلاغیه حقوق ۱۴۰۳، سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه در طول سال جاری برای همه مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، کارکنان کشوری و لشکری، قضات و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری ۷۰ میلیون تومان بوده و پرداخت مازاد بر این رقم تحت هر عنوان ممنوع است و قاعدتاً کارمندی در دستگاه‌های اشاره شده نمی‌توانند دریافتی مازاد بر ۷۰ میلیون تومان داشته باشند.

البته طبق قانون خدمات کشوری و ابلاغیه حقوق ۱۴۰۳، کارانه گروه پزشکی و فوق‌العاده خاص پزشکان شاغل در سازمان پزشکی قانونی، حق اشعه پرتوکاران سازمان انرژی اتمی، حق‌التألیف و حق داوری پایان‌نامه‌های اعضای هیأت علمی، حق مطب پزشکان تمام‌وقت و اعضای هیأت علمی بالینی تمام‌وقت و بیمه بازنشستگی ایثارگران از سقف ۷۰ میلیون تومان مستثنا است.

با این حساب، اگر کارمندان دولت در هر یک از دسته‌های بالا قرار بگیرند، پرداخت بالاتر از ۷۰ میلیون تومان به آنها در سرفصل‌های برشمرده شده، مجاز خواهد بود.

خبر خوش برای بازنشستگان کشوری در ۲۰ استان، پس از پرداخت کسور فروردین در ۲۵ استان نوبت به تسویه حساب با معوقات بازنشستگان در استان‌های دیگر میرسد.

کسور فروردین در ۲۵ استان پیش از این، هنوز ۵ استان شامل آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و گیلان منتظر دریافت معوقات خود بودند.خوشبختانه صندوق بازنشستگی کشوری با تامین منابع لازم، واریزی معوقات این استان‌ها را نیز در دستور کار قرار داده و به زودی شاهد واریز این مبالغ به حساب بازنشستگان خواهیم بود.

به گفته فعالان صنفی بازنشستگان، کسور فروردین ماه استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و گیلان هنوز پرداخت نشده و صندوق اعلام کرده تلاش برای تامین منابع لازم برای پرداخت کسور حقوق این استان‌ها ادامه دارد.

در تهران نیز کسور فروردین ماه بازنشستگان آموزش و پرورش این استان پرداخت شده و مابقی دستگاه‌ها پس از تامین اعتبار لازم پرداخت خواهد شد.

بنابه اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، سیاست پرداخت حقوق و متعلقات آن مثل کسور حقوق، با اولویت استان‌های کم برخوردار عملیاتی و اجرا می‌شود.

نگرانی از ادامه روند تاخیرها:
این تاخیر در پرداخت‌ها نگرانی آن ها را از تکرار این روند در ماه‌های آینده افزایش داده است.

بی‌اعتمادی به وعده‌ها:
متاسفانه سابقه خلف وعده‌های مسئولان در پرداخت حقوق و مزایای آن ها ، اعتماد این قشر را نسبت به وعده‌های جدید سلب کرده است.

تبعات تاخیر در پرداخت حقوق:
تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان تبعات منفی بسیاری برای این افراد به همراه دارد. بسیاری از آنها با مشکلات معیشتی مواجه شده و مجبور به تحمل مشقت‌های فراوانی هستند.

درخواست رسیدگی فوری:
آن ها این استان‌ها خواستار رسیدگی فوری مسئولان به این موضوع و پرداخت هر چه سریعتر معوقات خود هستند.

اقدامات لازم از سوی مسئولان:
انتظار می‌رود مسئولان ذیربط در صندوق بازنشستگی کشوری با اتخاذ تدابیر لازم و پیگیری‌های مستمر، در اسرع وقت نسبت به پرداخت حقوق معوقه آن ها این استان‌ها اقدام کنند.

لزوم شفاف‌سازی:
همچنین ضروری است که مسئولان در خصوص علل این تاخیرها و برنامه‌های خود برای جلوگیری از تکرار آن در آینده، شفاف‌سازی کامل انجام دهند.

منبع: منیبان
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • حمزه رحیمی

    واقعأ با این وجود با این حقوق‌میشه زندگی کرد؟
    بخدا قسم این کارگردان هستن که اقتصاد ی کشور و رونق میدن از خون شهیدان خجالت بکشید آی کسی که نشستی این حقوقو در نظر میگیری...لعنت خدا برکسی که مردم رو ب تمسخر گرفته لعنت ب وزارت کار

    • ناشناس

      موافقم،مجلس که حقوق ۲۰۰میلیون به بالا رو که همه دیدن،رئیس دولت و وزیرها که تابع این قانون نیستن،یعنی چون خودشان مشمول نمیشن،بزار بقیه تحت فشار ظلم از بین برن،خدا لعنت کند،تمام کسانی که تلاش کردند و قانون کردند این مبلغ کم و ناچیز را،ان شاءالله،خدا جواب ظلم و ستم شان را بر سرشان نازل کند.آمین یا رب العالمین

  • حمزه رحیمی

    خدایا آخه با اين حقوق چکار می‌شه کرد

  • علی

    واقعا متاسفم واسه خودم و کارگرها که اجازه زورگویی میدهیم خودشان خط فقر زیر پنجاه میلیون ثبت میکنن اونوقت حقون ما را ده میلیون تعیین میکنن خودشان بالای دویست میلیونی میگیرن دریغ از درست کار انجام دادن

  • ناشناس

    دولت بی خود میکنه حقوق کارگرا رو 20 درصد میده کارگرها باید همه دست از کار بکشند تا این نفهمها بفهمند که این حقوقهای چندرقاز زندگی کارگران رو با مشکلات مواجه کرده

    • a

      اینایی که نظرات منفی میدن فازشون چیه حتما مفتخورایمملکتند

    • ناشناس

      لعنت خدا براون کساای که ازروی شکم سیری برای کارگرها این دستمردها را تعین میکنند مگه خودشون تو این مملکت زندگی نمیکنن بااین وضعیت جوونا دیگه کار نمیکنن امیدی برای تشکیل زندگی ندارن.

  • ناشناس

    خدا لعنتشون کنه مگه میشه با ماهی ده تومن زندگی کرد اجاره خونه خرج و مخارج دوتا دانشجو خورد خوراک پوشاک خدا لعنت کنه هر کسی که این قانون وضع میکنه

  • دنیل

    ۱-این حقوق،ظلمی آشکار در حق کارمندان و کارگران و خانواده هایشان و مردم کشور است،تورم نزدیک به ۵۰ درصد و حقوق به قول خودشان ۲۰ درصدی؟؟؟؟۳۰درصد را برن دزدی کنن؟از کجا بیارن؟
    اینکه مینویسی کارمند زیر ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ کمتر از ۴۰ درصد است دروغ محض است،این مبلغ رو ۱۰ تا ۱۵ درصد میگیرند!!!و بقیه ۸۵،و ۹۰ درصدبا خاک یکسان شده زیر زیر زیر خط فقر آماری خودتان هستند.

  • ناشناس

    لعنت خدا برشماهای که این قانون کاروکا گری راقدردان نیستید آخه این حقوق که شمادرنظرگرفتید
    خیلی پستید

  • ناشناس

    خدا لعنت کنه با دین حقوق تعیین کردنتون با ۱۵ تا ۲۰ تومنم نمیشه زندگی کرد اونوقت حقوق اداره کار ۹ تومن بعد خوشحالیم که ۲۰ درصد بالا بردن در حقیقت ۲۰۰ درصد رو تمام اجناس کشیده شده

  • امید

    خدا لعنت کنه همشون همشون ناااامرد

  • ناشناس

    چه غلطی کردم رای دادم حالا مگه ۹ تومن پول خودتون اینو قبول دارید الهی درد بی درمان یگیرید

  • ناشناس

    خلایق هر چی لایق

  • ناشناس

    چیزی که معلومه رو تفتش ندید مردم سرکار میزارید

  • ناشناس

    خیرنیینین ک اگ بتونین جا کارگرا یه روز دووم بیارین فقط حیف و میل میکنید جیب خودتونو پر میکنید

  • ناشناس

    به نازم أن کارگری که با این حقوق بخواد مجردی یک ماه شکمش را پر کنه و اجاره خانه و ایاب و ذهاب هم نده

  • یاس

    ما کارگران نباید ساکت بشینیم اعتصاب فایده نداره باید فکر دیگه ای بکنیم.اگر دولت به فکر کارگر نیست خودمون باید دست بکار بشیم تا به کی سکوت کنیم تا دولت هر بلایی سرمون میخواد بیاره

  • ناشناس

    ای کاش یک ماه خودشون را جای کارگران عزیز میزاشتن تا بدونن شرمنگی در برابر خانواده یعنی چه با حقوق حتی نمیشه اجاره خونه هم بدی چه برسه مخارج زندگی واقعا متاسفم برای اونای که دارن تصمیم میگیرن برای حقوق کارگر

  • علی

    فقط متاسفم برای اونایی که میتونند کاری برای قشر کارگر بکنند و با این بی عدالتی برخورد کنند و ساکت نشستند .

  • حسین محبی

    این حق مسکن اولاد هزینه ایاب ذهاب آجیل شب عید درمان بیمه به چه کسی تعلق گرفته به کدام کارگر به کدام معلم به کدام وارمند

  • دد

    هرچی هس بدید کشورا دیگه بعد ی کارگر بدبخت باید بگیره هفت م.وای ک چقدر ما مردم بدبختیم

  • بازنشسته ام. تامین اجتماعی

    درودبرهمه مسئولین دلسوزونماینده های کارگردرشورای عالی کار.خداقوت.سالی،۴جلسه میزارید دعوای زرگری راه میندازید.برای تغذیه رسانه.چیزی که ازقبل گفتندراامضامیکنید.بلیط آنتالیا.وهرکشوردیگه توجیبتونه.ماراباش دلمون به کیاخوشه؟؟بریدآقا برید.

  • ناشناس

    کارمندان با۲۰ درصد ۲۰ ملیون یا کمتر میگیرن بعد یه کارگر بدبخت با کلی صدقه که دولت اضافه کرده هنوز ۱۰ ملیون نمیشه از خدا مرگ میخام تا راحت بشم دیگه طاقت شکنجه خودم وبیپولی زن وقتا بچه مریضم ندارم ازدست من که کاری بر نمیاد خدا جوابشونو بده خدا شما رو شرمنده زن وبچه کنه

  • ۱۶ آبان

    خوش بحال کارمندان دولتی.دولت تمام حقو حقوقشونو تمام و کمال پرداخت میکنه.ولی ماها ک تو شرکتایه خصوصی کار میکنیم.ازین خبرا نی.کل ایام سالو روزا حتی جمعهاهم واسه شرکتا خصوصی داریم کار میکنیم حقوقمون ۸میلیون بیشتر نمیشه.

    • ناشناس

      من دیگه امیدی به زندگی ندارم خدالعنتوکنه خدایا

  • ناشناس

    واقعن خجالت داره این جدول گرونی ۵۰۰درصد این جدول مگر جواب گو هسته

  • ناشناس

    واقعن چه موادی زدن بعد این جدول رو نوشتید خجالت بکشه ریس جهمور این کشور براش متاسفم خیلی حیف مردم به این رای دادن کشوررو به فلاکت کشیده

  • ناشناس

    من هم با همه شما موافقم واقعیت این هست که مردم برای انها مهم نیستند فقط موقع رای گیریی یاد مردم می افتند واز قدیم گفتن شکم سیر از شکم گرسنه خبر ندا ره این آقایان از هزار جا حقوق واضافه کاری وحق کمسیون وحق جلسه و،،، می گیرند واصلا به فکر کارگر وکارمند نیستند تور م سالانه 1000 درصد بالا می ره واینها حقوق کارگر وکارمند را با یک میلیون 500 اضافه میکنن وتا زمانی که دولت به دلار به مردم خدمات بده ودر عوض به کارگر وکارمند حقوق ریالی بده وضعیت اقتصادی مردم روز به روز هم بدتر میشه

  • ناشناس

    این جدول که از چند ماه پیش همین بود دروغ میگن‌اینا از قبل برنامه ریزی شده اند

  • ۱۶ آبان

    اره باباجون برنامه از قبل چیده حکایت ماهم حکایت مار پله.ولش کن میری بالا نیش میخوری میای پایین..تا بوده همین بوده..

  • ۱۶ آبان

    پیش بینیای من همیشه درست بوده و کم پیش میاد.اینی ک میگم نشه....

  • هانا

    خدا حق کارگرها رو ازتون بگیره پیامبران و ائمه اطهارو امام ها همه سفارش کارگران رو کردن بی دین ها بی ایمان ها

  • ۱۶ آبان

    من یه کارخونه دارم زورم زیاده مردمم مجبور دارم نمیدم گردنمم کلفته میتونی بیا حقو حقوق کارگرا رو ازم بگیر.کسی نی خبری نی.مگه نمیدونی من از درون مردم.

  • محمد مالکی

    لعنت بهتون من ی نظامی هستم ۵۰ درصد حقوقم میره واسه اجاره عید نتونستم واسه زنو بچم لباس کفش بخرم سال بعدم اجاره خونه حداقل ۵۰ درصد میاد روش بعد اجناس همه دوبرابر شدن حقوق من فقط تا ۵ برج کفاف میده همش از اینو باید قرض کنم فقط میتونم بگم لعنت بهتون تک تکتون از بالا تا پایینتون

  • ناشناس

    چرا باید بین کارگرو کارمند فاصله حقوقی زیاد باشه؟ این قانون اسلام است چطوری می‌خواهند جواب شهدا رو بدهند این دنیا زود گذر است خدا به داد مسئولین بی درد برسه

  • ناشناس

    انشالله خداجوابشون میده من دیگه امیدی به زندگی کردن ندارم

  • صادق

    سلام شما وقتی از افزایش چند درصدی حقوق خبر ندارید و تصویب نشده چطور به خودتان اجازه میدهید جدول طراحی کنید آدمهایی مثل شما باعث میشوند تا صفره کارگران همیشه خالی باشد زود پاک کنید و سر خود جدول نکشید

  • غریب ایرانی

    من ۲۵ سال در آموزش و...هستم رسمی ۹تومن میگیرم نه کارمند هستیم نه کارگر میگن کامندی ولی هیچ حق معیشتی ندادن این بی ....

  • ۱۶ آبان

    درواقع طبقه محاسبات میدانی ک انجام دادیم.مسئولین در بهبودی مملکت ناتوان طاهر شدن.و بعد عید تیرشون به سنگ میخوره و موج گرونی فضایه مملکتو میگیره.خدا بداد ما برسه😆😆😆😆😆😆😆😆

  • ۱۶ آبان

    راستش باباجون ما اون حقوق ۲۰۰ یا ۱۰۰میلیونیتونو نخواستیم ارزونی خودتون یه چکش بزن حقوق مارررره به ۱۵میلیون برسونید ما راضی هستیم...این کارو ک مستونید اره نه

  • ۱۶ آبان

    حالا جدا از شوخی من کاری به حقوقایه نجومی ندارم چون هیچ ربطی بمن نداره اصلا بمنچه.خسلی از شرکتا کارخونه دارا یا همون بقول شماها کارافرینا.ک از دید من گرگن درلباس میش.حقو حقوق بچهارو نمیدن واقع داره اشکاف میشه.و بچهایه ماهم حوصله دادگاهو شکایتو ندارن بی دردو خونریزی در ارامش.گرفتین مطلبو.یا باید با چکش

  • ۱۶ آبان

    حرفه من نی من طبقه تجربه خودم و این چیزی ک دارم میبینم و طبقه گفتهایه مقام معظم رهبری دارم عرض میکنم ک این فاصله باید کم بشه.واین تعادله باید رعایت بشه نه اونجوری نه اینجوری هرچی قانون مملکت گفته....

  • ۱۶ آبان

    اخه بچها بهم میگن تو هم پاقدمت سبکه هم دستت میخواین من بیام یه سیلی یه چکشی بخدا جواب میده من کارم درسته همیشه دسته پر بیرون میام هنو نشده یجایی برم دست خالی برگردم اخه حاجی مون ناراحت میشه...‌رزق روزی همینطوری

  • ناشناس

    لعنت خدا به کسانی که خود را بالاتر از مردم میدارند مکه میشه دیگه زندگی کرد با حقوق کارمندی و کارگری

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد