هر آنچه که باید درباره عیدی ۲۲ بهمن دولت بدانید

در حالی که دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با واریز هدیه نقدی ۱۰۰ هزار تومانی به حساب اقشار کم درآمد جامعه به آنها عیدی داد، امسال از طرح فجرانه کالابرگ به عنوان عیدی ۲۲ بهمن رونمایی کرده است.

هر آنچه که باید درباره عیدی ۲۲ بهمن دولت بدانید
صفحه اقتصاد -

طرح فجرانه که به تازگی دولت از آن رونمایی کرده، عیدی دولت به مناسبت دهه فجر است. در این طرح که از هفدهم بهمن آغاز و تا هفدهم اردیبهشت ادامه پیدا می‌کند، اعتبار تشویقی حساب یارانه بگیران از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده و شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان حذف شده است.

بر این اساس یارانه بگیران دهک‌های یک تا سه، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی و ۲۲۰ هزار تومان اعتبار کالابرگ الکترونیک و یارانه بگیران دهک‌های چهار تا هفت، ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی و ۲۲۰ هزار تومان اعتبار کالابرگ الکترونیک دریافت می‌کنند. 

در طرح فجرانه سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد، به این معنی که قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز (به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان) از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.​

این طرح در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه از دهک اول تا هفتم اجرا می‌شود.

هدیه نقدی دولت صحت دارد؟

از هفته گذشته شایعاتی در خصوص واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به عنوان هدیه سالگرد پیروزی انقلاب در فضای مجازی منتشر شده که به نظر می‌رسد ریشه این شایعه به هدیه ۱۰۰ هزار تومانی دولت در سال ۱۴۰۰ برمی‌گردد.​

در ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ مبلغ ۱۰۰ هزار تومان عیدی ۲۲ بهمن به حساب یارانه‌بگیران دهک‌های یک تا چهار که ۳۲ میلیون ایرانی را شامل می‌شد، واریز شد. آن زمان هدف از این طرح حمایت و عیدی دادن به اقشار کم درآمد جامعه عنوان شد و در حالی که در سال ۱۴۰۱ انتظار می‌رفت بار دیگر یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به حساب دهک‌های کم درآمد واریز شود، در نهایت این اتفاق رخ نداد. امسال نیز به نظر می‌رسد دولت تصمیمی برای واریز هدیه نقدی به مناسبت ۲۲ بهمن نگرفته است و افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیکی را جایگزین طرح هدیه نقدی کرده است. 

در واقع تا به این لحظه صحبتی در خصوص واریز هدیه نقدی به حساب اقشار کم درآمد جامعه مطرح نشده است مگر آنکه در ساعات آتی به یک‌باره شگفتانه‌ای برای یارانه بگیران در نظر گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • اعتراض



    کارگران امسال چقدر عیدی می‌گیرند؟ 15 الی 16 میلیون تومان!/ بازنشستگان تامین اجتماعی امسال چقدر عیدی می‌گیرند؟ 2 میلیون و 500 هزار تومان! شرم آور و تاسف بار است که بازنشستگان تامین اجتماعی با 30 الی 35 سال سابقه پرداخت حق بیمه مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان عیدی پرداخت می کنند چرا؟

  • کالابرگ الکترونیک یک توهین به مردم بوده است

    کالابرگ الکترونیک یک توهین به مردم بوده است

  • ناشناس



    تجمع بازنشستگان؛ با این حقوق 10 روز هم نمی‌شود زندگی کرد!
    این بازنشستگان می‌گویند: افزایش بیست درصدی حقوق‌ها اصلاً کافی نیست و بایستی دریافتی بازنشستگان به خط فقر برسد.
    این بازنشستگان معتقدند؛ با حقوق بازنشستگی حتی ده روز از ماه هم نمی‌شود زندگی کرد.

  • ناشناس

    آغاز ثبت‌نام وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان
    مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه ۲۰میلیونی بازنشستگان از شنبه ۲۷ خرداد آغاز شده است

    و این در حالی است که متأسفانه هنوز هم وام های 2 ، 5، 7، 10، 12 و 15 میلیونی را به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند چرا؟
    كاربر محترم نظر شما دريافت شد

  • ناشناس

    ۱۵:۰۹۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    وام 100 الی 600 میلیونی مسکن، چه کسانی دریافت می کنند؟ تنها فقط پولداران و سرمایه داران!
    تسهیلات جدید مسکن به چه کسانی تعلق می گیرد؟ تنها فقط به پولداران و سرمایه داران!

  • بازنشسته تأمین اجتماعی




    با چه منطقی حقوق بازنشستگان فقط ۲۰ درصد افزایش می‌یابد؟

    قیمت تمامی کالاها و خدمات دولت به مردم از سال گذشته تا امسال ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش داشته و به تازگی قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی نیز حدود ۴۰درصد افزایش یافته است، در چنین شرایطی و با توجه به نرخ بالای تورم و گرانی‌های لجام گسیخته در کشور افزایش ۲۰درصدی حقوق بازنشستگان که متأسفانه هنور هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، برچه اساس و منطقی تعیین و محاسبه شده است؟ کرایه خانه‌ای که سال گذشته ۲ میلیون تومان بوده حالا چرا به ۴ میلیون افزایش یافته است؟ چرا با روح و روان بازنشستگانی که حداقل حقوق را می‌گیرند و بعد از ۳۰ سال خدمت نمی‌توانند حق و حقوق خود را دریافت کنند، این گونه بازی می‌شود؟ آیا مسئول و مدیری در شرایط فعلی با حقوق‌های ۸ تا ۱۰ میلیون تومان در ماه می‌تواند روزگار بگذراند؟

    بازنشسته تأمین اجتماعی

  • ناشناس



    شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
    مبلغ وام اعطایی به بازنشستگان در سال جاری اعلام شد؛
    وام قرض‌الحسنه 20 میلیون تومانی بدون نیاز به ضامن
    ثبت‌نام وام 20 میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی فقط شهر تهران بوده است و نه بازنشستگان تامین اجتماعی دیگر شهرهای کشور
    و این در حالی است که بنده در سال 95 بازنشسته شده ام ولی اما متأسفانه هیچ خبری از پرداخت وام نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
    و تاکنون هم هزاران بار هم در مورد وام اعتراض کرده ام و هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
    بازنشسته تامین اجتماعی از نیسم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
    با تشکر پیغام شما ثبت گردید

  • ناشناس


    جزییات جدید از کالابرگ فجرانه / کمک دولت به مردم برای خرید اقلام اساسی توهین و خیانت به مردم است
    به همه فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه کرده ام و گفت باید پول هم پرداخت کند

  • ناشناس



    ۱۲:۰۸۲۲ بهمن ۱۴۰۲
    مدیران و مسئولان شرکت مخابرات ایران از سال 1400 تاکنون حق و حقوق بازنشستگان شرکت مخابرات مخابرات را در سراسر کشور پایمال و ضایع کردند و این در حالی است که دولت، نمایندگان مجلس و غیره تاکنون هیچ کاری نکرده اند و در مورد مشکلات ما بازنشستگان شرکت مخابرات سکوت کرده اند و هم متأسفانه از اهانت ها و خیانت های مدیران و مسئولان مخابرات ایران دفاع، حمایت و استقبال هم کرده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد