یادداشت اختصاصی از سحر افتخار

کاهش هزینه خانوار در عید نوروز

زن در خانواده به عنوان مادر نقش اساسی در اصلاح الگوی مصرفی خانواده دارد. اگر در خانواده‌ای مادر نتواند مصرف و استفاده از کالا‌های مصرفی مدیریت کند اقتصاد خانواده دچار مشکل می‌شود.

کاهش هزینه  خانوار در عید نوروز
صفحه اقتصاد -

اقتصاد خانواده مقوله‌ای صرفا برای خانواده‌های پر درآمد نیست بلکه برای اقشار کم در آمد نیز کاربرد دارد. افزایش درآمد موجب بالا رفتن هزینه‌ها می‌شود و مدیریت هزینه‌ها می‌تواند هنر گردانندگان اقتصاد خانواده را نمایان سازد. شیوه مدیریت اقتصادی خانواده ها، امروزه بخش عمده‌ای از هویت آنان را تشکیل داده، رونق و شکوفایی اقتصادی، رشد و ترقی خانواده را در پی خواهد داشت.

به ویژگی‌های یک خرید خوب، دقت کنید

برای خرید کردن به چه چیز کالا توجه می‌کنید؟ قیمت؟ کیفیت؟ یا برند آن؟ بهتر است برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به همه چیز توجه کنید. کالایی که قیمت کمتری دارد شاید در زمان کوتاه‌تری از کار بیفتد و مجبور باشید دوباره وقت و هزینه زیادی برای تعمیر آن صرف کنید یا حتی دوباره مجبور به خرید یکی دیگر شوید. می‌توانید به کالا‌هایی که قیمت نسبتا بیشتر، اما کیفیت بالاتری دارند هم توجه کنید تا پول‌تان از بین نرود. برای خرید‌های جزئی هم می‌توانید به حراجی‌ها توجه کنید، برخی برند‌های بسیار خوب جشنواره فصلی دارند، یا در روز‌هایی خاص تخفیف ویژه می‌دهند، در این شرایط شما با هزینه کمتری می‌توانید خرید بهتری داشته باشید.

یکی از راهکار‌هایی که می‌تواند مشکلات اقتصادی خانواده را حل نماید داشتن پس انداز است. بدون پس انداز، هیچ خانواده‌ای نخواهد توانست به کامیابی برسد. پس انداز امری مشارکتی است و تنها با فعالیت سرپرست خانواده حاصل نمی‌شود، بلکه همه اعضای خانواده در آن سهیم اند. پس انداز کردن موجب تعدیل هزینه‌ها، تضمین آینده می‌شود و نقطه اتکای خانواده است.

در حل مشکلات اقتصادی خانواده‌ها نباید تنها پدر و مادر مسئول باشند بلکه باید تمامی اعضای خانواده از جمله فرزندان در حل این مشکلات کمک نمایند. تقویت و سلامت اقتصاد خانواده در گرو تعامل مناسب بین اعضای خانواده و همچنین اولویت بندی نیاز‌های اقتصادی است.

زن در خانواده به عنوان مادر نقش اساسی در اصلاح الگوی مصرفی خانواده دارد. اگر در خانواده‌ای مادر نتواند مصرف و استفاده از کالا‌های مصرفی مدیریت کند اقتصاد خانواده دچار مشکل می‌شود. در جوامع امروزی زن نقش اساسی در گرایش یا گرایش نداشتن افراد خانواده به مصرف گرایی دارد، اما در قدیم نقش زنان در قناعت، بسیار چشمگیر بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان