روزهای قمر در عقرب آبان ماه ۱۴۰۳ و کارهای ممنوعه در این روزها

در این مطلب از صفحه اقتصاد با تاریخ و ساعت روزهای قمر در عقرب آبان ۱۴۰۳ آشنا خواهیم شد.

روزهای قمر در عقرب آبان ماه ۱۴۰۳ و کارهای ممنوعه در این روزها
صفحه اقتصاد -

عقرب یکی از بروج دوازدگانه آسمان است که بر منطقه البروج قرار دارد . منطقة البروج نواریست که خورشید، ماه وسیارات از دید ناظر زمینی از آن عبور می کنند. و دایره میانی آن (دایرة البروج) سیر حرکت ظاهری سالانه خورشید است.

در حدود قرن پنجم قبل از میلاد، اخترگویان بابلی و شاید یونانی، منطقة البروج را به ۱۲ قسمت برابر که هر کدام ۳۰ درجه اند، تقسیم و هر یک را یک برج نامیدند. و چون در هر برج عده‏ اى از ستارگان گرد آمده‏ اند که از هیئت اجتماع آنها صورت جانورانى قابل تصور می باشد، آن برج را به نام صورت آن جانور نامیدند. مانند برج حمل، ثور، جوزا و ...

عقرب هشتمین برج از بین این بروج است. و قمر در عقرب یعنی زمانی که ماه در برج یا صورت عقرب قرار دارد.

جدول قمر در عقرب (صورت فلکی عقرب ):

3010

جدول قمر در عقرب (برج عقرب ):

3009

روزهای قمر در عقرب آبان ماه ۱۴۰۳

روز پنج شنبه ۱۰ آبان در ساعت ۲۱:۲۳  قمر وارد عقرب خواهد شد و در روز یکشنبه ۱۳ آبان در ساعت ۷:۹ قمر از عقرب خارج خواهد شد.

کارهای ممنوعه در ایام قمر در عقرب 

راهی شدن به قصد سفر، در قمر در عقرب نیز پایان خوشی نداشته و بهتر است به روز دیگری موکول گردد.

انتخاب نام برای فرزند، یا هر مورد دیگری مانند شغل یا کسب و کار نیز در ایام قمر در عقرب شایسته نبوده و خوش یمن نخواهد بود.

بازگشایی کسب و کار و آغاز یک کار جدید یا پروژه ای عظیم و نو در قمر در عقرب از جمله کارهای ممنوعه ای است که برای تعلل در آن و موکول به ایام دیگر بسیار سفارش شده است.

آغاز بنای خانه نیز از موارد ممنوعه در ایام قمر در عقرب اعلام شده و انجام آن در این ایام با کراهت همراه خواهد بود.

انجام عمل حجامت نیز در ایام قمر در عقرب خوش یمن نبوده و بایستی روز دیگری برای انجام چنین عملی اقدام نمود.

نکته: البته شایان ذکر است که نباید در چنین اموری بیش از حد معمول داخل شده و مبنای زندگی خویش را بر پایه این امور بنا نمود. چنان که در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که:

شخصی نزد امام صادق رسیده و عرض نمودند: “بنده در حدی غرق در امور نجوم هستم که چنان که تصمیم به انجام عملی داشته باشم ابتدا اطلاعات نجوم را سنجیده سپس اقدام می نمایم. چنانچه در ایام قمر در عقرب باشد از انجام آن عمل در آن هنگام صرف نظر نموده و چنانچه شری در آن رویت نشد اقدام می نمایم.

امام صادق (ع) فرمودند: آیا به اطلاعات نجومی که حاصل می گردد عقیده داشته و دقیقا مطابق با آن عمل می نمایی؟ گفتند: بلی؛ امام فرمودند: هر آنچه از کتاب های نجوم داری از بین برده و هیچگاه به آن عمل نکن.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد