اول ماه ربیع الاول در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟ + متن تبریک حلول ماه ربیع الاول

در این مطلب از صفحه اقتصاد درباره به عنوان تاریخ اول ماه ربیع الاول در تقویم ۱۴۰۳ و متن تبریک حلول ماه ربیع الاول خواهیم پرداخت.

اول ماه ربیع الاول در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟ + متن تبریک حلول ماه ربیع الاول
صفحه اقتصاد -

ماه ربیع‌ الاول به‌عنوان یکی از ماه‌های تقویم هجری قمری، اهمیت ویژه‌ای در تاریخ اسلامی دارد. این ماه، با برگزاری رویدادهای بزرگ و مقدس، نظیر تولد پیامبر اکرم (ص) و امامت امام زمان، از جایگاه خاصی برخوردار است. دانستن تاریخ دقیق شروع ماه ربیع‌ الاول برای پیروی از مناسبت‌های دینی و انجام اعمال مستحب بسیار مهم است. این اطلاعات به مسلمانان کمک می‌کند تا به درستی مناسبت‌ها را گرامی دارند و از برکات معنوی این ماه بهره‌برداری کنند.

ربیع به چه معناست؟

ربیع از ماده «ربع» و معنای اصلی این ماده به عدد چهار بازمی‌گردد و عرب به فصل بهار که یک چهارم سال است، ربیع گفته است. از آنجا که ماه ربیع الاول و ربیع الآخر در آغاز این فصل جای گرفته‌اند به نام این فصل موسوم شده‌اند. مسعودی می‌نویسد: سالی که این نامگذاری انجام شده مقارن با فصل بهار بوده‌است.

ربیع در بین شیعیان به ماه شادی و سُرور معروف است. میلاد پیامبر اکرم(ص)، امام صادق(ع) و آغاز امامت حضرت مهدی(عج) در این ماه واقع شده‌اند.

اول ربیع الاول ۱۴۰۳ چه روزی است

ربیع‌الاول، سومین ماه از تقویم هجری قمری است این ماه در تاریخ اسلامی به ویژه به دلیل برخی وقایع مهم دارای اهمیت است.

تاریخ دقیق اول ربیع الاول ۱۴۰۳ در تقویم چند شنبه است

تاریخ دقیق اول ربیع الاول ۱۴۰۳ در تقویم روز پنج شنبه می باشد.

تاریخ یکم ماه ربیع الاول ۱۴۰۳ در تقویم شمسی کی است

تاریخ یکم ماه ربیع الاول ۱۴۰۳ در تقویم شمسی برابر است با پنج شنبه 15 شهریور

تاریخ شروع ماه ربیع الاول ۱۴۰۳ در تقویم قمری

تاریخ شروع ماه ربیع الاول ۱۴۰۳ در تقویم قمری برابر است با اول ربیع الاول 1446 

تاریخ آغاز ماه ربیع الاول ۱۴۰۳ در تقویم میلادی

تاریخ آغاز ماه ربیع الاول ۱۴۰۳ در تقویم میلادی برابر است با 5 سپتامبر 2024

ماه ربیع الاول

فضیلت ماه ربیع الاول

ماه ربیع‌الاول در بین شیعیان به ماه شادی و سرور معروف است. در این ماه میلاد پیامبر اکرم (ص)، امام صادق (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) رخ داده‌اند.

شب اول ربیع الاول چه نام دارد

شب اول ماه ربیع الاول به عنوان «لیلة المبیت» نیز نام دارد.

مناسب های ماه ربیع الاول

شب اول: شب اوّل ربیع‌الاول به نام «لیلة المبیت» شناخته می‌شود. در این شب، در سال سیزدهم بعثت، رسول خدا (صلى الله علیه وآله) از مکه به قصد هجرت به مدینه خارج شد و در «غار ثور» پنهان گردید. امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) برای فریب دشمنان، فداکارانه در بستر پیامبر خوابید. در این باره، آیه شریفه «و مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ وَ اللّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبادِ» (سوره بقره، آیه 207) نازل شد. هجرت پیامبر (صلى الله علیه وآله) آغاز تاریخ مسلمانان است.

اول ربیع‌الاول: هجرت پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم) از مکه به مدینه.

چهارم ربیع‌الاول: خروج پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم) از غار ثور به سمت مدینه در سال اول هجری.

هفتم ربیع‌الاول: شهادت حضرت محسن، فرزند حضرت زهرا (سلام الله علیها)، توسط دشمنان و منافقان امت.

هشتم ربیع‌الاول: شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) در سال 260 هجری قمری.

نهم ربیع‌الاول: آغاز امامت حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) در سال 260 هجری قمری.

دهم ربیع‌الاول: رحلت عبدالمطلب، جد بزرگوار پیامبر اسلام (صلى الله علیه و آله و سلم) در سال 8 عام الفیل و سالروز ازدواج پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم) با خدیجه کبری (سلام الله علیها) در سال 25 عام الفیل.

دوازدهم ربیع‌الاول: میلاد مسعود پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت. همچنین ورود پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم) به مدینه در سال اول هجری.

چهاردهم ربیع‌الاول: هلاکت یزید بن معاویه (لعنت الله علیه) در سال 64 هجری.

هفدهم ربیع‌الاول: میلاد با سعادت و با برکت خاتم‌الأنبیاء حضرت محمد بن عبدالله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) در مکّه معظّمه در خانه خود آن حضرت، در روز جمعه در وقت طلوع فجر در سال اول عام الفیل. همچنین میلاد باسعادت امام جعفر صادق (علیه السلام) در سال 83 هجری.

بیست و دوم ربیع‌الاول: بخشیدن فدک به حضرت فاطمه (سلام الله علیها) توسط پیامبر (صلى الله علیه و آله و سلم).

بیست و سوم ربیع‌الاول: تشریف‌فرمایی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) به شهر مقدس قم در سال 210 هجری.

بیست و نهم ربیع‌الاول: حرکت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) برای جنگ جمل در سال 36 هجری.

ماه ربیع الاول

متن ادبی ماه ربیع الاول

ماه ربیع‌الاول با رنگ و بویی از نور و برکت، گام به گام با تاریخ اسلام پیش می‌رود و به ویژه برای شیعیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این ماه، جشن‌های بزرگ تولد پیامبر اکرم (ص)، تولد امام صادق (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) برگزار می‌شود. همچنین، شب اول ربیع‌الاول که به «لیلة المبیت» معروف است، یادآور فداکاری‌های امیرالمؤمنین علی (ع) و آغاز هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه است. با توجه به این مناسبت‌های مهم، ماه ربیع‌الاول فرصتی است برای تجدید عهد با آموزه‌های اسلامی و درک عمیق‌تر از تاریخ و فرهنگ اسلامی.

%%%%%%

حلول ماه ربیع الاول، که با نور مبارک میلاد پیامبر اکرم (ص) و آغاز دوره‌ی جدیدی از امامت امام زمان (عج) مزین شده است، بر همه‌ی دل‌ها و خانواده‌ها نیکو و فرخنده باد. این ماه با به ارمغان آوردن نسیم تازه‌ای از رحمت و برکت، فرصتی است برای تجدید عهد با اصول انسانی و الهی. همان‌طور که طبیعت با بهار تجدید حیات می‌کند، دل‌های ما نیز با نور این ماه پر از امید و تجدید نظر در مسیر زندگی خواهند شد. امیدوارم این ایام نورانی، بهانه‌ای باشد برای آغاز فصل جدیدی از آرامش و موفقیت در زندگی‌تان و هر روزتان به رنگ محبت پیامبر (ص) و نور هدایت امام عصر (عج) درآید.

%%%%%%

ماه ربیع الاول

تبریک ربیع الاول ۱۴۰۳

ربیع الاول، زمانی برای جشن میلاد پیامبر (ص) و تجدید عهد با امامت امام زمان (عج) است. برایتان سالی پر از برکت و موفقیت آرزو می‌کنم و امیدوارم همیشه در سایه هدایت و محبت این دو بزرگوار زندگی کنید.

%%%%%%

با آغاز ماه ربیع الاول و جشن میلاد پیامبر بزرگوار اسلام و یاد امام زمان (عج)، برایتان آرزوی خوشبختی و آرامش دارم. باشد که این ماه، زندگی‌تان را با نور و برکت وجود این بزرگواران پر کند.

%%%%%%

عکس تبریک حلول ماه ربیع الاول

ماه ربیع الاول

در این ماه مبارک ربیع الاول که با میلاد پیامبر اکرم (ص) و امامت امام زمان (عج) مزین است، برایتان آرزوی سلامتی و سعادت دارم. امیدوارم زندگی‌تان همیشه از برکات و فیض‌های این دو بزرگوار بهره‌مند باشد.

%%%%%%

با ورود به ماه ربیع الاول، زمانی که یاد پیامبر رحمت و امامت امام زمان (عج) در دل‌ها زنده می‌شود، برایتان بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. امیدوارم این ماه، پر از نور و برکت برای شما و خانواده‌تان باشد و همواره تحت توجهات معنوی این بزرگواران قرار داشته باشید.

%%%%%%

ماه ربیع الاول

مژده ماه ربیع الاول

ربیع الاول، ماهی برای تازه کردن روح و دل؛ مبارک باد

%%%%%%

در ماه ربیع الاول، بهاری از برکت و نور برایتان آرزو دارم؛ مبارک باشد

%%%%%%

ربیع الاول، آغاز فصلی جدید از رحمت و نور؛ مبارک باد

%%%%%%

با آغاز ماه ربیع الاول، دل‌های‌تان پر از شادی و نور؛ مبارک باشد

%%%%%%

ربیع الاول، ماهی پر از امید و برکت؛ برایتان خوشی‌های فراوان آرزو می‌کنم

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد