تاریخ دقیق روز جهانی خواهر و برادر در تقویم ۱۴۰۳ + متن های تبریک روز خواهر و برادر

عشق و مهربانی خواهر و برادر پیوندی ناگسستنی است که در افسانه های بسیاری از دیرباز آمده در تقویم جهانی روزی به نام روز دوستی خواهر و برادر نامیده شده است که در این مطلب تاریخ دقیق روز جهانی خواهر و برادر در سال ۱۴۰۳ را بررسی خواهیم کرد.

تاریخ دقیق روز جهانی خواهر و برادر در تقویم ۱۴۰۳ + متن های تبریک روز خواهر و برادر
صفحه اقتصاد -

در این مطلب به بررسی تاریخ دقیق روز جهانی خواهر و برادر پرداخته ایم که به طور دقیق خواهید خواند همچنین تاریخچه نامگذاری این روز زیبا.

روز برادر ۱۴۰۳

تاریخ دقیق روز برادر در تقویم شمسی:
جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳

تاریخ دقیق روز جهانی برادر در تقویم میلادی:
جمعه 24 May سال 2024

تاریخ دقیق روز برادر در تقویم قمری:
جمعه ۱۵ ذی القعده ۱۴۴۵

***

تاریخچه روز جهانی برادر

روز جهانی برادر (Brother’s Day) به منظور تجلیل و بزرگداشت پیوندهای برادری و نقشی که برادران در زندگی خانوادگی و اجتماعی ایفا می‌کنند، نامگذاری شده است. این روز اولین بار در سال ۲۰۰۵ توسط سی. دانیل رودز (C. Daniel Rhodes) از آلاباما آمریکا، پیشنهاد شد و از آن زمان تاکنون هر ساله در تاریخ ۲۴ می گرامی داشته می‌شود.

تاریخ دقیق روز جهانی خواهر در تقویم سال ۱۴۰۳ :

خواهر نعمتی است که هر کسی لیاقت داشتن آن را ندارند. وجود مهربان خواهر در هر خانه‌ای نیاز است. اوست که می‌تواند همدم خواهرهای دیگر و دلسوز برادرانش باشد. به همین مناسبت در تقویم جهانی، روزی را به نام روز خواهر قرار داده‌اند تا شکرگزار حضور او باشیم و قدردان زحماتش. آیا می‌دانید روز خواهر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ همراه دیبامگ باشید.

تاریخ دقیق روز جهانی خواهر در تقویم شمسی برابر است با :

۱۴۰۳/۰۵/۱۴

یکشنبه – ۱۴ اَمرداد ۱۴۰۳

تاریخ دقیق روز جهانی خواهر در تقویم قمری برابر است با :

۱۴۴۶/۰۱/۲۹

الأحد‬ – ۲۹ محرم ۱۴۴۶

تاریخ دقیق روز جهانی خواهر در تقویم میلادی برابر است با :

۲۰۲۴-۰۸-۰۴

Sunday – 2024 August 04

روز جهانی خواهر و برادر

تاریخچه روز مهربانی بین خواهر و برادر :

خُرم روز (مهربانی میان خواهر و برادر) در ایران باستان؛
خُرم روز (یکم دی ماه) و روز بعد از شب یلدا است، ابوریحان بیرونی در کتاب آثار الباقیه، درباره این روز چنین گفته است؛

در این روز عادت ایرانیان چنین بود که پادشاه از تخت شاهی به زیر می آمد و جامه سپید می‌پوشید و در بیابان بر فرش‌های سپید می‌نشست… پادشاه با دهقانان و برزیگران مجالست می‌کرد و در یک سفره با ایشان غذا می‌خورد و می‌گفت: «من امروز مانند یکی از شما هستم و من با شما برادر هستم زیرا قوام دنیا به کارهایی است که به دست شما می‌شود و قوام عمارت آن هم به پادشاه است… من که پادشاه هستم با شما برزیگران برادر خواهم بود و مانند دو برادر مهربان خواهیم بود به خصوص که دو برادر مهربان، هوشنگ و ویکرد چنین بودند…» (بیرونی، ١۳۸۹: صص ۳۴۴ و ۳۴۵).

دهم آوریل در برخی کشورها، روز عشق میان خواهر و برادر Siblings Day است. بنیاد (SDF) در تلاش است با یادآوری این روز در شلوغی زندگی روزمره امروزی به یادمان بیاورد داشتن خواهر و برادری فهیم و خوب، چه نعمت بزرگی در زندگی است. این روز در کشورهای؛ آمریکا، انگلیس و استرالیا به عنوان روز ملی انتخاب شده اما در کشورهای اتریش، قبرس، کرواسی، جمهوری چک، استونی، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، پرتغال، رومانی، صربستان و سوئیس ۳۱ مه به عنوان روز عشق خواهر به برادر گرامی داشته می شود.

چه کسی روز خواهر و برادر را نامگذاری کرده؟

در سال 1995 فردی به نام "کلادیا اوارت" که یک شهروند آمریکایی بود ، بعد از اینکه برادرش " آلن " و خواهرش "لیزت" را از دست داد به فکر نامگذاری روز خواهر و برادر افتاد. تاریخ تولد خواهر این فرد روز 10 آوریل بود و همین باعث شد که او به فکر جشن گرفتن روز خواهر و برادر و پیوند عاشقانه بین این دو نفر بیفتد.

او کل زندگی اش را وقف این کرد که به انسان های دیگر ثابت کند خواهر و برادر هدایای با ارزشی هستند که زندگی به بعضی از ما اهدا می کند. او به شدت تحت تاثیر فوت خواهر و برادرش قرار گرفته بود و در سال 1997 با تلاش های زیادی که انجام داد ، توانست روز جهانی خواهر و برادر را نام گذاری کند.

روز جهانی خواهر و برادر

جشن های بزرگ روز خواهر و برادر در دنیا

روز خواهر و برادر تقریبا در بسیاری از کشور ها از سال 1998 جشن گرفته می شود اما این روز ها همچنان شکل رسمی پیدا نکرده است. افراد تیم اِوارت در حال تلاش بسیار زیادی هستند که این روز بزرگ را به همه دنیا بشناسانند.

هدف روز جهانی خواهر و برادر ، این است که انسان ها بیشتر از همیشه قدر این روابط را بدانند. البته رئیس جمهور های مختلفی به اهمیت این روز اشاره کرده اند. خواهر و برادر جزء معدود افرادی هستند که وقتی در مورد خاطره های کودکیمان با آن ها فکر می کنیم ، ناخودآگاه لبخند به لبمان می آید.

روز جهانی خواهر و برادر

متن تبریک روز جهانی خواهر و برادر

اگر تو خواهر/ برادر من نبودی، روزهای کودکی و نوجوانی من خیلی غمگین و کسل کننده بود. برای تو آرزوهای قشنگ دارم خواهر/ برادر عزیزم.

%%%%%%

هیچ روز دیگری به اندازه روز خواهر و برادر برای من مهم نیست. زیرا می‌توانم آن را با خاص‌ترین خواهر و برادر این دنیا جشن بگیرم. روز خواهر و برادر را به تو تبریک می‌گویم.

%%%%%%

روز خواهر و برادر به ما این فرصت را می‌دهد که به هم قول بدهیم تا بهترین خواهر و برادر روی کره زمین برای هم باشیم. با عشق فراوان، روز خواهر و برادر را به شما تبریک می‌گویم عزیزم.

%%%%%%

روز جهانی خواهر و برادر

متن در مورد خواهر و برادر باهم

من ممکن است با تو دعوا کنم، یا با تو شوخی کنم؛ اما تو را از هر کسی بیشتر در این دنیا دوست دارم. روز خواهر/ برادر را به خواهر و برادر مهربانم تبریک می‌گویم.

%%%%%%

هیچکس به اندازه من نمی‌تواند تو را عصبانی کند و اگر کسی تو را عصبانی کند هرگز نمی‌توانم تحمل کنم، زیرا تورا بسیار دوست دارم. روز خواهر و برادر مبارک.

%%%%%%

خواهر و برادرها دوستان همیشگی هم هستند. آن‌ها هر چقدر هم که با هم دعوا کنند، هرگز نمی‌توانند از هم جدا شوند. روز خواهر و برادر بر تو مبارک عزیزم.

روز جهانی خواهر و برادر

%%%%%%

خواهر/ برادر گلم تو بزرگ‌ترین نعمت زندگی من هستی. از تو ممنونم که همیشه در کنار منی. روز خواهر و برادر را به تو که عزیزترین خواهر/ برادر دنیا هستی تبریک می‌گویم.

%%%%%%

من تو را از روز اول زندگیم می‌شناسم و تا آخرین روز زندگیم دوستت خواهم داشت. روز خواهر و برادر مبارک.

%%%%%%

مهم نیست تابحال چقدر همدیگر را ناراحت کردیم، فقط یک چیز است که می‌خواهم در روز خواهر و برادر به تو بگویم و آن این است که دوستت دارم.

%%%%%%

روز خواهر و برادر

عشق ما به یکدیگر بیش از حد است. حتی دعوای ما با یکدیگر هم از دوست داشتن زیاد است. ممنون که خواهر/ برادر من هستی. روز خواهر و برادر مبارک.

%%%%%%

خواهر و برادرها عجیب هستند زیرا ارتباط آنها رنگین کمانی از روابط متفاوتی است که آنها به اشتراک می‌گذارند. به خواهر و برادر عزیزم، روز خواهر و برادر را تبریک می‌گویم.

%%%%%%

روز خواهر و برادر بر شما مبارک. تو تنها دلیلی هستی که می‌توانم این روز را جشن بگیرم و از داشتن تو در زندگی احساس خوشبختی کنم.

پیام های تبریک روز خواهر

خواهر از پنج حرف تشکیل شده که هرکدام دنیایی از معنا و معرفت است.

دنیای مهربانی و ایستادگی است.

خواهر معنی عشق و امید و زندگی است:

خ =یعنی خوب ترین تکیه گاه

و= یعنی وفادار

ا = یعنی آرامش دهنده روح و جان

ه = یعنی همدم و همراه

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد