تقویم نجومی شهریور ۱۴۰۳ + رویدادهای نجومی شهریور ۱۴۰۳

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، رویدادهای نجومی و روزهای قمر در عقرب شهریور ماه ۱۴۰۳ و کارهای مکروه در روزهای قمر در عقرب در شهریور ۱۴۰۳ آگاه خواهیم شد.

تقویم نجومی شهریور ۱۴۰۳ + رویدادهای نجومی شهریور ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

پدیده قمر در عقرب یک پدیده نجومی است که در این ایام اعمالی را نباید انجام داد و مکروه می باشند، در ادامه مطلب با تقویم نجومی شهریور ۱۴۰۳ و رویدادهای نجومی شهریور 1403 آشنا خواهیم شد.

روزهای قمر در عقرب شهریور سال ۱۴۰۳

روز شنبه ۱۷ شهریور ساعت ۱۰ قمر وارد عقرب خواهد شد و در روز دوشنبه ۱۹ شهریور در ساعت ۲۱ قمر از عقرب خارج خواهد شد.

منظور از قمر در عقرب

نحس بودن قمر در عقرب را برخی منجمان و حکما به دلیل وجود ستاره سرخ قلب العقرب در صورت فلکی عقرب می دانند، صور فلکی دوازده گانه می باشند به نامهای؛ حمل، ثور، جوزاء، سرطان، اسد، سنبله، میزان، عقرب، قوس، جدی، دلو، حوت. زمانی که ماه در زبان عربی قمر برابر صورت فلکی عقرب قرار می گیرد که به اصطلاح به آن قمر در عقرب گفته می شود، در این ایام کارهایی وجود دارد که انجام دادنش موجب ضرر انسان خواهد بود به همین دلیل به این کارها اعمال مکروهه می گویند.

لیست این اعمال بدین شرح می باشند:

مسافرت

اقدام برای بچه دار شدن (انعقاد نطفه)

خواندن عقد ازدواج

افتتاح کسب و کار و تجارت

تعیین و تغییر نام

گذاشتن سنگ بنای کار‌های مهم

حجامت

دیگر امور اساسی زندگی

1677663_813

تاریخ روز اول ماه قمری ربیع الاول

در سه شنبه شب ۱۳ شهریور ۱۴۰۳و در ساعت ۵ و ۲۵ دقیقه هلال ماه ربیع الاول متولد خواهد شد و در شب پنج شنبه ۱۵ شهریور هلال ماه بلند و واضح رویت می شود.

تقویم نجومی شهریور ۱۴۰۳

پنج شنبه ۱ شهریور: امور زراعت و فلاحت نیک است.

دوشنبه ۵ شهریور: دیدار مشایخ و رفتن به مسجد نیک است.

سه شنبه ۶ شهریور: نقل مکان نیک است.

شنبه ۱۰ شهریور: مسافرت نیک است.

جمعه ۱۶ شهریور: نو بریدن و نو پوشیدن نیک است.

سه شنبه ۲۰ شهریور: امور کشاورزی نیک است.

شنبه ۲۴ شهریور: عقد و نکاح نیک است.

سه شنبه ۲۷ شهریور : مسافرت نیک است.

پنج شنبه ۲۹ شهریور: امور خیریه نیک است.

در ماه جاری کیهان شاهد رویدادهایی همچون غیبت قمری نپتون، نزدیک شدن ماه و خوشه ستاره‌ای M45 به یکدیگر، تربیع آخر ماه، نزدیک شدن ماه و سیاره مشتری به یکدیگر، مقارنه ماه و سیاره مشتری، غیبت قمری بتا توری، نزدیک شدن ماه و سیاره مریخ به یکدیگر، مقارنه ماه و سیاره مریخ، بارش شهابی Aurigid 2024، مقارنه ماه و سیاره عطارد، آغاز حرکت رتروگراد سیاره اورانوس، سیارک 194 Prokne در وضعیت تقابل، ماه نو، سیاره عطارد در بالاترین ارتفاع در آسمان صبحگاهی، سیاره عطارد در بیشترین کشیدگی شرقی، نزدیک شدن ماه و سیاره زهره به یکدیگر، غیبت قمری سیاره زهره، مقارنه ماه و سیاره زهره، ماه در اوج زمینی، ماه در حضیض خورشیدی، سیاره عطارد در وضعیت دوگانگی، غیبت قمری Spica، سیاره زحل در وضعیت تقابل، بارش شهابی Ɛ-Perseid سپتامبر ۲۰۲۴، سیاره عطارد در حضیض خورشیدی، غیبت قمری آنتارس، تربیع اول ماه، ماه در اوج خورشیدی، نزدیک شدن ماه و سیاره زحل به یکدیگر، غیبت قمری زحل، مقارنه ماه و سیاره زحل، ماه کامل، ماه گرفتگی جزئی، غیبت قمری نپتون، ماه در وضعیت حضیض زمینی و نپتون در وضعیت تقابل خواهد بود؛ جزئیات تمام رویدادهای نجوم ماه جاری را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

دانلود جدول رویدادهای نجوم شهریور

 

وقوع دومین ماه‌گرفتگی در شهریور

عتیقی گفت: دومین ماه‌گرفتگی سال ۱۴۰۳ از نوع جزئی است که بامداد چهارشنبه، ۲۸ شهریور در امریکای شمالی و جنوبی، اروپا و افریقا و بخش‌هایی از آسیا از جمله در کشورمان قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: این گرفت در ساعت ۵ و ۴۳ دقیقه صبح در تهران آغاز می‌شود، ولی دقایقی بعد ماه در افق غرب غروب خواهد کرد و رصد این خسوف چندان کیفیت نخواهد داشت؛ اما شرایط رصد این ماه‌گرفتگی جزئی برای نیمه غربی ایران به مراتب مهیاتر خواهد بود.

اَبَرماه

عتیقی با اشاره به رخداد اَبَرماه در سال ۱۴۰۳، گفت: اولین اَبَرماه امسال که بومیان آمریکا با توجه به فصل درو محصولات کشاورزی، این ماه کامل را "Harvest Moon"نامگذاری کرده‌اند، بزرگترین ماه کامل سال جدید است که شامگاه سه‌شنبه، ۲۷ شهریور از افق شرق طلوع و بامداد چهارشنبه، ۲۸ شهریور غروب خواهد کرد و در طول این شب قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: ماه در ساعت ۶:۰۴ بامداد چهارشنبه به وضعیت بدر و یا ماه کامل می‌رسد، بنابراین اَبَرماه این تاریخ قبل از ساعت ۶ بامداد چهارشنبه، ۲۸ شهریور (در هنگام غروب)، بهترین شرایط را برای رصد و عکاسی خواهد داشت.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد