مینا جعفری عضو شورای مرکزی مجمع مشاوران نمایندگان مجلس:

حضوردر پای صندوقهای رأی بارز‌ترین مظهر حضور مردمی است

مینا جعفری عضو شورای مرکزی مجمع مشاوران نمایندگان مجلس گفت: به مجلسی که برآمده از رای و اعتقاد مردم، تشکیل گردد به صداق برکتی است از خورشید فضل جمهوری اسلامی ...

حضوردر پای صندوقهای رأی بارز‌ترین مظهر حضور مردمی است
صفحه اقتصاد -

انتظام جمهوری اسلامی نظام های انتصابی قدرتها را نسخ کرد و انتخاب مردم را در مدیریت کشور دارای نقش کرد، که با الگو گرفتن از سیره شهید آیت الله مدرس، اکنون در توجه کردن به مطالبات مردمی‌به تعالی رسیده است.

وی افزود: مجلس با اتکاء به قانون، نقش مهمی را در تحقق آرمان‌های مردم جامعه ایفا می‌کند و این ماموریت سنگین مصداقی از عمل خداپسندانه بشردوستی است که ان‌شاء‌الله باقیات صالحات نمایندگان خادم مردم در پیشگاه پروردگار خواهد بود. حقیقتاً ، مجلس محترم خانه امید یک ملت است هر رای مردم مانند یک تیر به قلب دشمن است چرا که آنها با این کار ارتشی نیرومند و دانشمند و توانا را در یکجا گرد هم می آورند! حضور گسترده در انتخابات یعنی اعلام حمایت ملت از ولایت و دین ناب محمدی ، انتخابات ،‌هم حق ملت است، هم یک وظیفه ی ملی است.

عضو معاون امور زنان و خانواده در مجمع مشاوران نمایندگان مجلس شورای اسلامی در یادداشتی تاکید کرد:از  اساسی ترین عوامل در تثبیت اقتدار ملی، تحکیم کننده مردم سالاری دینی به طور اختصار سنجش ،پایش و اثر بخشی برگزاری انتخابات،میزان تحقق وعده‌­های انتخاباتی در عناوین سیاسی کاندیدها است.

جعفری افزود: از مهمترین جلوه های سرمایه اجتماعی و مشارکت جتماعی شرکت در انتخابات است، انتخابات گفتمانی اصیل و واقعی را برای مردم فراهم میکند و زمینه جدی گرفتن نظرات آن ها را فراهم می آورد، مشارکت در انتخابات به مثابه یک محرک قوی توسعه ای است که سرمایه‌ی سیاسی را افزایش می‌دهد. شرکت در انتخابات به عنوان اصلی‌ترین نماد مشارکت سیاسی مردم در یک نظام مبتنی بر جمهوریت تلقی می‌شود و می‌تواند منشاء فرصتهای متعددی برای امنیت ملی کشور باشد ،حضور و مشارکت مردم در انتخابات گامی به سوی تقویت سرمایه اجتماعی و امیدآفرینی برای مردم است.

مینا جعفری در ادامه حضور پرشور ونشاط مردم را مهم وآن را یک تکلیف شرعی دانسته و تاکید داشت که تمام ظرفیت ها موجود میبایست در این راستا همگرا و موازی اجرا و عملیاتی گردد تاکید کرد و افزود : حضور پرشور و نشاط تکلیف شرعی و وظیفه عمومی حضور حداکثری است چنانچه که مطلعید دشمنان دست از تخریب برنمی‌دارند و تبلیغ علیه این نظام برای وارونه جلوه دادن کارهای انجام شده ی نظام زیاد است وظیفه دینی و ملی ایجاب می کند تا برای خنثی کردن این دسیسه‌ ها به بهترین شکل عملی کرد، با ایجاد رقابت سالم ،حتی کسانی که نظام را قبول ندارند در انتخابات شرکت کنند ،حضور آگاهانه،   شناخت اصلح ،حضور به وقت در انتخابات، حفظ اتحاد ملت و دولت و پرهیز از کدورت بیجا در انتخابات تثبیت اقتدار ملی،  رأی دادن با نیت خیر و خدایی ،ملت بزرگ ما در یک آزمون بزرگ و در آستانه دوره حساس و تعیین‌کننده انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار دارد حضور پرشور و نشاط تکلیف شرعی و وظیفه عمومی است. امام بزرگوار، در همه‌ی انتخاباتی که از اول انقلاب تا زمان رحلتشان برگزارشده است ، بر حضور مردم تأکیدداشتند ،لذا حضور مردم در انتخابات می‌تواند کشور را پیش ببرد، از شر دشمن محفوظ و مصون نگه دارد؛ دشمن را در توطئه‌های خودش دچار تزلزل و تردید بکند. انتخابات پرشور، مشت محکمی به دهان دشمن است واقعاً فرقی نمی‌کند که کاندیدای چه گروهی مطرح باشد. تفاوت ندارد از کدام جناح باشد و  غلبه‌ی بر جناح دیگری داشته باشدیا خیر ، هرچه حضور پررنگ‌تر باشد اعتبار و ارزش ملی به تعالی میرسد. هرچه صندوق های رأی شلوغ‌تر باشد، گسترش شرکت مردم بیشتر باشد، اعتبار کشور متعالی خواهد شد  حضور حداکثری مشارکت مردم می‌تواند آینده‌ی کشور را تأمین و تضمین کند.انتخاباتی که اهمیت و تأثیر آن به لحاظ «مسائل داخلی»، «حساسیت‌های بین‌المللی» و «موقعیت جهانی»  به مراتب از گذشته، فراتر رفته است،مبین اصل حضور مردم، مصداق ،پشتوانه‌ی مجلس شورای اسلامی است و مجلس شورای اسلامی، قاعده‌ی نظام اسلامی است.

مینا جعفری

در انتها مینا جعفری گفت : بنده بعنوان یک زن از جامعه زنان ایران اسلامی، تمامی دستاوردهای علمی ومدیریت ام را مدیون این نظام مقدسم دانسته و میدانم وبه نمایندگی از جامعه زنان به ویژه زنان شاغل در حوزه صنعت و معدن علی الخصوص همکارانم در مجموعه فقید و ارزشمند شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان با مدیریت عامل برادر بزرگوار،انقلابی و پیرو ولایت و امامت جناب آقای مهندس ایمان عتیقی که الحق در مسیرمشارکت دربرگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بی اندازه دست پر حمایت و یاری داشتند تقدیر و تشکر کنم و امیدوارم هم وطنانم باردیگر در روز 11 اسفند سال 1402 حماسه ای بینظیر و بی بدیل آفریده که در تاریخ ابدیت این مرز و بوم مثال زدنی باشد.،انفعال در انتخابات هیچ دستاوردی جز تضعیف وحدت ملی رادر بر نخواهد داشت...حضوردر پای صندوقهای رأی بارز‌ترین مظهر حضور مردمی است و این پشتوانه‌ی انقلاب و کشور است. این عزم و اراده‌های راسخ، مصنوع ید قدرت الهی است و ان‌شاءاللَّه خدای متعال در این انتخابات هم به این مردم کمک خواهد کرد. ان‌شاءاللَّه انتخابات مجلس دوازدهم پر شور، بایسته، با بصیرت، وحضور فراوان مردم انجام خواهد شد.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان