از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذر ماه؛

عملکرد موسسه اعتباری ملل در پرداخت تسهیلات ازدواج

در این گزارش به گوشه هایی از عملکرد موسسه اعتباری ملل در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخته شده است.

عملکرد موسسه اعتباری ملل در پرداخت تسهیلات ازدواج

صفحه اقتصاد - جوانان برای آغاز زندگی نیازمند پشتوانه مالی هستند. لذا بانک مرکزی در این راستا وظایفی را برعهده بانک ها و موسسات در پرداخت تسهیلات ازدواج قرار داده است که هر کدام از این بانک ها بر اساس سقف ابلاغی باید این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنند. و بانک ها در پرداخت این تسهیلات اقداماتی را انجام داده اند. همانگونه که می دانید با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی، تورم و تحریم ممکن است این تسهیلات جوابگوی نیاز زوج های جوان نباشد اما در آغاز زندگی یک حمایت مالی برای آنها محسوب می شود و می توانند با این مبلغ گره هایی از نیازهای زندگی جدیدشان را برطرف سازند. هرچند که تا بخواهند تسهیلات ازدواج را دریافت کنند ممکن است چند ماهی در صف نوبت باشند.

در این گزارش به گوشه هایی از عملکرد موسسه اعتباری ملل در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخته شده است.

بر اساس بررسی ها، پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج در موسسه اعتباری ملل در آبان ماه، نسبت به مهر ماه امسال، حدود ۷۱ درصد رشد داشته است.
بر اساس آمار اعلام شده این موسسه، از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۲۶۹۸ فقره وام قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۲.۲۳۹.۶۳۰ میلیون ریال پرداخت کرده است. این تسهیلات در آذرماه سال جاری به ۳۹۹ نفر به مبلغ ۳۳۳.۹۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
گفتنی است در حال حاضر تعداد ۸۳۹ نفر از جوانان عزیز در نوبت پرداخت قرض الحسنه ازدواج در این موسسه می باشند.
بر اساس بررسی ها و آمار اعلامی این موسسه، موسسه اعتباری ملل، در آبان ماه تعداد ۳۴۰ فقره وام پرداخت کرده است که نسبت به مهرماه رشدی معادل ۶۳ درصد را نشان می دهد.
بر اساس آمارها، این موسسه به منظور ترویج امر مهم ازدواج، در سه ماهه نخست سال جاری تعداد ۷۳۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.

در اردیبهشت ما حدود 265 نفر بیشتر نسبت به نخستین ماه سال جاری از این تسهیلات بهره مند شده اند. اما در خرداد ماه تعداد تسهیلات پرداختی نسبت به اردیبهشت ماه حدود 32 نفر کاهش داشته است.

از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه موسسه اعتباری ملل به 1059 نفر وام ازدواج پرداخت کرده است. در تیرماه تعداد وام ازدواج پرداختی توسط این موسسه به متقاضیان نسبت به خرداد ماه 8 فقره افزایش داشته است.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ملل

طی 5 ماهه نخست سال جاری توسط این موسسه تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۹۸۶/۰۰۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

موسسه اعتباری ملل در راستای فراهم کردن زمینه ازدواج‌ جوانان در مرداد ماه به مبلغ ۲۴۰/۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به جوانان پرداخت کرده است.

همچنین از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه سال جاری، موسسه اعتباری ملل به ۱۴۲۶ نفر وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.

در مرداد ماه سال جاری این موسسه نسبت به تیر ماه 46 فقره بیشتر وام به متقاضیان پرداخت کرده است.

و در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه 28 فقره کمتر تسهیلات پرداخت شده است و در مهر ماه نیز نسبت به شهریور ماه تعداد 131 فقره کاهش پیدا کرد.

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ملل 

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ملل

تعداد تسهیلات پرداختی قرض الحسنه ازدواج موسسه اعتباری ملل در فروردین ماه 1401

در فروردین ماه امسال بود که 80 نفر از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج موسسه اعتباری ملل بهره مند شدند.
موسسه اعتباری ملل در راستای تسهیل در امر ازدواج جوانان، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ۸۰ نفراز جوانان به مبلغ 96.900 میلیون ریال در فروردین ماه اقدام کرد.
این موسسه اعتباری براساس دستورالعمل بانک مرکزی به جوانانی که از تاریخ یکم فروردین ماه 1397 به بعد ازدواج کرده اند به هر یک از زوجین مبلغ صد و بیست میلیون تومان و برای زوج های زیر ۲۵ سال و زوجه های زیر 23 سال مبلغ صد و پنجاه میلیون تومان را پرداخت کرد.
طی این مدت تعداد ۸۵۱ نفر از متقاضیان در نوبت دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج موسسه اعتباری ملل قرار داشتند.

تعداد تسهیلات پرداختی قرض الحسنه ازدواج موسسه اعتباری ملل در اردیبهشت ماه 1401

در اردیبهشت ماه موسسه اعتباری ملل با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ۳۴۵ نفر از زوج های جوان آنها را راهی خانه بخت کرد و در این مدت تعداد ۸۰۴ نفر نیز در نوبت دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در این موسسه قرار داشتند.

تعداد تسهیلات پرداختی قرض الحسنه ازدواج موسسه اعتباری ملل در خرداد ماه 1401

در خرداد ماه سال جاری ۳۱۳ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از طریق موسسه اعتباری ملل به جوانان پرداخت شد.
بر اساس بررسی های ما و آمار اعلامی این موسسه، در خرداد ماه 1401، به تعداد ۳۱۳ نفر از زوجین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ 428.550 میلیون ریال پرداخت کرده است.
در این ماه تعداد ۸۵۹ نفر از متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در نوبت دریافت تسهیلات قرار داشتند.

تعداد تسهیلات پرداختی قرض الحسنه ازدواج موسسه اعتباری ملل در تیر ماه 1401

در تیر ماه امسال موسسه اعتباری ملل در راستای ترویج سنت پیامبر (ص) ۳۲۱ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرد.

در این مدت در این موسسه اعتباری تعداد ۷۳۰ نفر از متقاضیان در نوبت دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج قرار داشتند.

تعداد تسهیلات پرداختی قرض الحسنه ازدواج موسسه اعتباری ملل در مرداد ماه 1401

در مرداد ماه 1401، موسسه اعتباری ملل تعداد ۳۶۷ فقره وام قرض الحسنه ازدواج به مبلغ 486.300 میلیون ریال به زوجین پرداخت کرده است.

همچنین در این مدت تعداد ۷۲۷ نفر از متقاضیان وام قرض الحسنه ازدواج در نوبت دریافت وام قرار داشتند.

تعداد تسهیلات پرداختی قرض الحسنه ازدواج موسسه اعتباری ملل در شهریور ماه 1401

در شهریور ماه سال جاری، موسسه اعتباری ملل، تعداد 339 فقره وام به مبلغ 455.700 میلیون ریال پرداخت کرده است.

طی این مدت تعداد متقاضیان در انتظار دریافت وام قرض الحسنه ازدواج 684 نفر بودند.

تعداد تسهیلات پرداختی قرض الحسنه ازدواج موسسه اعتباری ملل در مهر ماه ماه 1401

در مهر ماه امسال، موسسه اعتباری ملل با هدف حمایت از زوج های جوان به 208 نفر وام قرض الحسنه ازدواج به مبلغ 400.274 میلیون ریال پرداخت کرده است.
همچنین در این مدت تعداد ۷۴۷ نفر در انتظار دریافت وام قرض الحسنه بودند.

تعداد تسهیلات پرداختی قرض الحسنه ازدواج موسسه اعتباری ملل در آبان ماه ماه 1401

در آبان ماه امسال، تعداد ۳۴۰ فقره وام ازدواج توسط موسسه اعتباری ملل به متقاضیان پرداخت شده است.

موسسه اعتباری ملل در آبان ماه مبلغ 468.800 میلیون ریال وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.
همچنین تعداد ۷۷۹ نفر متقاضی دریافت وام قرض الحسنه ازدواج از طریق شعب موسسه اعتباری ملل در انتظار دریافت این وام قرار داشتند.

نتیجه کلی

بر اساس آمارها و بررسی ها، پرداخت تسهیلات ازدواج این موسسه در اردیبهشت ماه اندکی کاهش یافت اما این موسسه توانست این کاهش را جبران کند و در 5 ماهه نخست تعداد تسهیلات پرداختی ازدواج این بانک از مرز 1200 فقره عبور کرد. همچنین تسهیلات پرداختی ازدواج در موسسه اعتباری ملل در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه کاهش پیدا کرد اما بر اساس بررسی آمارها تا پایان آبان ماه نشان از رشد چشمگیر این موسسه در پرداخت وام ازدواج است.

این موسسه به منظور ترویج سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) وایجاد زمینه ازدواج جوانان عزیز کشورمان نسبت به پرداخت ۲۶۹۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۲.۲۳۹.۶۳۰ میلیون ریال از ابتدای سال 1401 تا پایان آذرماه امسال اقدام نموده است.
این تسهیلات در آذرماه سال جاری به ۳۹۹ نفر به مبلغ ۳۳۳.۹۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.
گفتنی است در حال حاضر تعداد ۸۳۹ نفر از جوانان عزیز در نوبت پرداخت قرض الحسنه ازدواج این موسسه می باشند.
متقاضیان بهره مندی از وام ازدوام موسسه اعتباری ملل برای بهره مندی از این تسهیلات می توانند در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ثبت نام و یکی از شعب موسسه اعتباری ملل را برای دریافت تسهیلات انتخاب کنند.

شرایط و دستورالعمل اخذ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج

الف - شرايط عمومی متقاضيان تسهيلات ازدواج

1- دارا بودن تابعيت کشور جمهوری اسلامی ايران.

2- به هر يک از زوجـــين مــبلغ 120 ميليون تومان تسهيلات ازدواج تعلق می‌گيرد.

تبصره 1 : به استناد مفاد جزء (1) بند (الف) تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 کل کشور، به هر یک از زوجین مبلغ 120 ميليون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .

تبصره 2 : به استناد مفاد جزء (1) بند (الف) تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 کل کشور، به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج ها زیر 25 سال و در زوجه ها زیر 23 سال می باشد، مبلغ 150 ميليون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .

تبصره 3 : کليه شهروندان ايرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنـها توسط سفارت جمهوری اسلامی ايران در خارج از کشور صادر شده ، قادر به ثبت نام بوده و گواهی ازدواج آنها که ممهور به مهر کنسولگری ايران در کشور مذکور می‌باشد به عنوان سند ازدواج تلقی می‌گردد .

تبصره 4 : اقرارنامه ازدواج يا هر مدرک مشابه که در ساير اديان رسمی توسط مراکز اقليت‌های دينی در داخل کشور مورد تاييد قرار گيرد معادل عقدنامه تلقی گرديده و اين متقاضيان نيز قادر به ثبت نام خواهند بود .

3- دارا بودن کارت ملی ( موقت يا دايم ) و کد پستی محل سکونت متقاضی .

4- با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد، (علیرغم ازدواج دوم یا بیشتر) می تواند از تسهيلات قرض الحسنه ازدواج بهره مند گردد . (توجه : به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد)

5- به استناد مفاد بند (الف) تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 کل کشور، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از 01‏/01‏/1397 می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌گردد.

ب - مدارک مورد نياز

1- اصل و کپی سند ازدواج .

2- اصل و کپی کليه صفحات شناسنامه‌های زوجين .

3- اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنين .

4- اصل و کپی کارت ملی ( موقت يا دايم ) زوجين .

5- اصل و کپی کارت ملی ( موقت يا دايم ) ضامن .

6- کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجين .

7- کد رهگيری ده رقمی دريافتی از سايت پس از مرحله ثبت نام .

پ- شرايط ضامنين

9- تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها، مبلغ یکصد و بیست میلیون (120.000.000) تومان با دوره بازپرداخت ده ساله با اعتبارسنجی و سفته و یا یک ضامن معتبر می باشد.

ج- روش ثبت نام

کليه متقاضيان وام ازدواج که واجد شرايط فوق می‌باشند ، ابتدا بايد از طريق همين سايت ثبت نـام کرده و فرم مربوطه را تکميل نمايند که در صورت موفقيت آمیِز بودن مراحل ثبت نام ، يک کد رهگيری ده رقمی که کاملا محرمانه بوده و مربوط به متقاضی می‌باشد ، به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود.

متقاضيان موظف هستند جهت اطلاع از وضعيت ثبت نام خود و هـمچنين نام شعبه مربوطه جهت مراجعه براي اخذ وام ازدواج، به همين سايت مراجعه کرده و در صورتيکه شعبه عامل اعطاي وام براي متقاضي تعيين شده باشد بايد با در دست داشتن مدارک مورد نياز، ظرف مدت زمانی که از طرف سايت اعلام می‌گردد ، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام نمايند . بديـهی است در صورت عدم مــــراجعه متقاضيان در زمـان تعيين شده ، ثبت نـام آنهاکان لم يکن تلقی می‌گردد .

د- مدت بازپرداخت تسهيلات و کارمزد

- مدت بازپرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج 10 ساله و نرخ کارمزد 4 درصد می باشد .

- اقساط مربوطه 120 ماهه بوده و سررسید اولین قسط و کارمزد آن، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات مزبور می باشد .

و- دستور العمل اجرايي پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج ايثارگران

ماده 1- تسهيلات موضوع اين دستور العمل از محل منابع قرض الحسنه بانکهاي عامل و به ميزان دو برابر تسهيلات قرض الحسنه ازدواج براي افراد عادي پرداخت مي شود.

تبصره 1 : به استناد مفاد جزء (1) بند (الف) تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 کل کشور، به هر یک از زوجین که مشمول ماده (50) قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران باشند، مبلغ 240 ميليون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .

تبصره 2 : به استناد مفاد جزء (1) بند (الف) تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 کل کشور، به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج ها زیر 25 سال و در زوجه ها زیر 23 سال می باشد و مشمول ماده (50) قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران باشند،
مبلغ 300 ميليون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می گیرد .

ماده 2- متقاضی ايثارگری می تواند در سامانه ازدواج ثبت نام نمايد که همانند ساير متقاضيان ازدواج، قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد.

ماده 3- با توجه به ماده (50) قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران، افراد ايثارگر مشمول، صرفا شامل خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد مي باشند.

ماده 4- مدت بازپرداخت تسهيلات موصوف، همانند ساير متقاضيان حداکثر 10 سال (120 ماه) مي باشد.

ماده 5- پرداخت تسهيلات موضوع اين دستورالعمل از زمان ابلاغ مصوبه قابل اجرا می باشد.

ماده 6- رعايت ساير شرايط و ضوابط اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج براي اين تسهيلات الزامي مي باشد.

ماده 7- درراستای اجرای ماده 50 قانون خدمات رسانی به ایثارگران، و اعطای وام ازدواج به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران براساس بندهای (ز)، (ح) و (ط) ماده 1 دستور العمل قانون خدمات رسانی به ایثارگران ، درصورتی که استعلام وضعیت مشمولین مذکور در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جهت بهره مندی آنان از تسهیلات موصوف از طریق وب سرویس میان این بانک و بنیاد شهید (برای ازدواج دوم و در صورتیکه متقاضی در ازدواج قبلی از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره مند نگردیده باشد) مثبت درج گردد، مورد اقدام قرار می گیرد:

ز) خانواده شاهد: خانواده‌های معظمی که در راه اعتلای اهداف عالیه انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان انقلاب یکی از اعضای خانواده‌شان (پدر، مادر، همسر، فرزند) شهید یا مفقودالاثر یا اسیر شده باشد.

ح) خانواده ایثارگران: خانواده‌های جانبازان و آزادگان که شامل همسر، فرزند و والدین آنها می‌شود.

ط) در صورت فوت جانبازان و آزادگان مشمول این قانون، خدمات و امتیازات مربوط، به خانواده تحت تکفل آنان تعلق می‌گیرد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد