صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

همه چیز از برند بی ام و + تاریخچه شرکت BMW

نام BMW به سال 1913 برمی‌گردد، زمانی که شرکت اصلی برای استفاده از نام توسط کارل راپ تأسیس شد. نام و دارایی های تولید موتور Rapp Motorenwerke در سال 1922 به Bayerische Flugzeugwerke منتقل شد.

همه چیز از برند بی ام و + تاریخچه شرکت BMW
صفحه اقتصاد -

 مهتاب جهاندار: Bayerische Motoren Werke AG که به اختصار BMW نامیده می شود، یک تولید کننده آلمانی چند ملیتی در زمینه وسایل نقلیه و موتورسیکلت های لوکس عملکردی است که دفتر مرکزی آن در مونیخ، باواریا، آلمان قرار دارد. این شرکت در سال 1916 به عنوان تولید کننده موتورهای هواپیما تأسیس شد که از سال 1917 تا 1918 و دوباره از سال 1933 تا 1945 تولید می کرد.

خودروها با برندهای BMW، Mini و Rolls-Royce و موتورسیکلت ها با نام تجاری BMW Motorrad به بازار عرضه می شوند. در سال 2017، BMW با تولید 2279503 وسیله نقلیه چهاردهمین تولیدکننده بزرگ وسایل نقلیه موتوری در جهان بود. این شرکت سابقه قابل توجهی در زمینه ورزش موتوری، به ویژه در خودروهای تور، خودروهای اسپرت و جزیره من TT دارد.

دفتر مرکزی BMW در مونیخ قرار دارد و وسایل نقلیه موتوری را در آلمان، برزیل، چین، هند، مکزیک، هلند، آفریقای جنوبی، بریتانیا و ایالات متحده تولید می کند. پس از سرمایه گذاری برادران هربرت و هارالد کوانت در سال 1959 که شرکت را از ورشکستگی نجات داد، خانواده کواندت سهامدار بلندمدت شرکت است.

تاریخچه بی ام و

Otto Flugmaschinenfabrik در سال 1910 توسط گوستاو اتو در باواریا تأسیس شد. این شرکت در 7 مارس 1916 به Bayerische Flugzeugwerke AG سازماندهی مجدد شد. این شرکت سپس در سال 1922 به Bayerische Motoren Werke (BMW) تغییر نام داد. اما نام BMW به سال 1913 برمی‌گردد، زمانی که شرکت اصلی برای استفاده از نام توسط کارل راپ تأسیس شد. نام و دارایی های تولید موتور Rapp Motorenwerke در سال 1922 به Bayerische Flugzeugwerke منتقل شد، که در همان سال این نام را برگزید. اولین محصول بی ام و یک موتور هواپیمای مستقیم شش نفره به نام BMW IIIa بود که در بهار سال 1917 توسط مهندس مکس فریز طراحی شد. پس از پایان جنگ جهانی اول، BMW با تولید موتورهای موتورسیکلت، تجهیزات کشاورزی، وسایل خانگی و ترمزهای راه آهن همچنان در تجارت باقی ماند. این شرکت اولین موتورسیکلت خود را با نام BMW R 32 در سال 1923 تولید کرد.

BMW در سال 1928 با خرید Fahrzeugfabrik Eisenach که در آن زمان آستین سون را تحت لیسانس مارک دیکسی می ساخت، به یک خودروساز تبدیل شد. اولین خودرویی که به‌عنوان BMW فروخته شد، یک دیکسی جدید به نام BMW 3/15 بود که پس از خرید شرکت خودروسازی Automobilwerk Eisenach توسط BMW بود. در طول دهه 1930، BMW دامنه خود را به خودروهای اسپرت و خودروهای لوکس بزرگتر گسترش داد.

موتورهای هواپیما، موتور سیکلت و خودرو تا جنگ جهانی دوم محصولات اصلی BMW بودند. در طول جنگ، برخلاف میل مدیر خود فرانتس یوزف پاپ، BMW بر تولید موتور هواپیما با استفاده از 40000 کارگر برده متمرکز شد. این زندانیان عمدتاً شامل زندانیان اردوگاه‌های کار اجباری بودند که برجسته‌ترین آنها داخائو بود. موتورسیکلت ها به عنوان یک خط جانبی باقی ماندند و تولید خودرو به طور کلی متوقف شد.

کارخانه‌های BMW در طول جنگ به شدت بمباران شدند و تأسیسات باقی‌مانده آلمان غربی پس از جنگ از تولید وسایل نقلیه موتوری یا هواپیما منع شدند. باز هم، این شرکت با ساخت قابلمه، تابه و دوچرخه دوام آورد. در سال 1948، BMW دوباره تولید موتورسیکلت را آغاز کرد. BMW در سال 1952 با سالن لوکس BMW 501 تولید خودرو را در بایرن از سر گرفت. طیف خودروها در سال 1955 با تولید میکروکار ارزانتر Isetta تحت مجوز گسترش یافت. فروش آهسته خودروهای لوکس و حاشیه سود اندک از خودروهای میکرو به این معنی بود که BMW با مشکلات مالی جدی مواجه شد و در سال 1959 شرکت تقریباً توسط رقیب دایملر-بنز تصاحب شد.

سرمایه گذاری بزرگ در BMW توسط هربرت کوانت و هارالد کواندت منجر به بقای شرکت به عنوان یک نهاد جداگانه شد. پدر کوانت، گونتر کواندت، یک صنعتگر مشهور آلمانی بود. کواندت در سال 1933 به حزب نازی پیوست و با تسلیح ورماخت آلمان، ساخت سلاح و باتری، ثروت زیادی به دست آورد.

حداقل سه تا از شرکت‌های او به طور گسترده از کارگران برده استفاده می‌کردند که در مجموع 50000 نفر بودند. یکی از کارخانه‌های باتری‌سازی او اردوگاه کار اجباری خود را داشت که دارای چوبه‌دار بود. امید به زندگی برای کارگران شش ماه بود. در حالی که کوانت و بی‌ام‌و در طول جنگ مستقیماً با هم ارتباط نداشتند، سرمایه‌ای که در دوران نازی‌ها توسط پدرش جمع‌آوری شد به هربرت کوانت اجازه داد BMW را بخرد. بی ام و 700 موفقیت آمیز بود و به بازیابی شرکت کمک کرد.

معرفی سدان های کامپکت کلاس جدید BMW در سال 1962، آغاز شهرت BMW به عنوان تولید کننده پیشرو در خودروهای اسپرت بود. در طول دهه 1960، ب ام و با اضافه کردن مدل های سدان کوپه و لوکس محدوده خود را گسترش داد. سری 5 سدان متوسط ​​ب ام و در سال 1972 معرفی شد و پس از آن سدان های کامپکت بی ام و سری 3 در سال 1975، بی ام و سری 6 کوپه های لوکس در سال 1976 و سدان های لوکس بزرگ بی ام و سری 7 در سال 1978 عرضه شدند.

بخش BMW M اولین خودروی جاده ای خود را در سال 1978 عرضه کرد که یک سوپراسپرت موتور وسط بود. پس از آن BMW M5 در سال 1984 و BMW M3 در سال 1986 عرضه شد. همچنین در سال 1986، BMW اولین موتور V12 خود را در سدان لوکس 750i معرفی کرد.

این شرکت گروه Rover را در سال 1994 خریداری کرد، اما این تصاحب موفقیت آمیز نبود و باعث زیان مالی زیادی برای BMW شد. در سال 2000، BMW بیشتر برندهای Rover را فروخت و تنها برند Mini را حفظ کرد. در سال 1998، BMW همچنین حقوق برند رولز رویس را از Vickers Plc به دست آورد.

BMW Z3 1995 خط تولید را گسترش داد تا یک رودستر دو سرنشینه تولید انبوه را شامل شود و BMW X5 1999 ورود این شرکت به بازار SUV بود.

اولین موتور بنزینی مدرن با توربوشارژر تولید انبوه در سال 2006 معرفی شد و بیشتر موتورها در دهه 2010 به توربوشارژ روی آوردند. اولین خودروی هیبریدی BMW، BMW ActiveHybrid 7 2010 بود و اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه BMW، خودروی شهری BMW i3 بود که در سال 2013 عرضه شد. خودروی چرخ محرک خودروی چند منظوره BMW سری 2 اکتیو تورر 2014 بود.

در ژانویه 2021، ب ام و اعلام کرد که فروش آن در سال 2020 به دلیل تأثیر همه گیر COVID-19 و محدودیت ها، 8.4 درصد کاهش یافته است. با این حال، در سه ماهه چهارم سال 2020، BMW شاهد افزایش 3.2 درصدی تقاضای مشتریان خود بود.

در 18 ژانویه 2022، BMW یک نسخه محدود جدید M760Li xDrive را به نام "The Final V12" معرفی کرد، آخرین خودروی تولیدی سری BMW که به موتور V-12 مجهز شده است.

BMW و تویوتا قصد دارند تا سال 2025 خودروهای سلول سوختی هیدروژنی را به طور مشترک بفروشند. آرم دایره‌ای آبی و سفید BMW یا حلقه گرد از لوگوی مدور شرکت Rapp Motorenwerke شکل گرفته است که حلقه‌ای مشکی با نام شرکت اطراف آرم شرکت را نشان می‌دهد، روی پایه‌ای که سر یک اسب کوپه شده است.

بی‌ام‌و حلقه سیاه رپ را که نام شرکت روی آن نوشته شده بود حفظ کرد، اما به عنوان عنصر مرکزی از یک اسکاج دایره‌ای استفاده کرد که اشاره‌ای شبه هرالدیک به نشان (و پرچم) ایالت آزاد بایرن دارد (همانطور که ایالت مبدأ آن نامگذاری شد). پس از 1918، که بازوهای خاندان ویتلزباخ، دوک ها و پادشاهان باواریا بودند.

با این حال، از آنجایی که قانون محلی در مورد علائم تجاری استفاده از نشان های دولتی یا سایر نمادهای حاکمیت را بر روی آرم های تجاری ممنوع می کرد، طرح به اندازه کافی متمایز بود تا مطابقت داشته باشد، اما رنگ های لاجوردی (آبی) و آرژانت (سفید) را حفظ کرد.

تکرار فعلی لوگو در سال 2020 معرفی شد و جلوه های سه بعدی را که در رندرهای لوگو استفاده شده بود حذف کرد و همچنین طرح سیاهی را که دور روندل را احاطه کرده بود حذف کرد. این لوگو در برند بی‌ام‌و استفاده خواهد شد، اما در خودروها استفاده نخواهد شد.

منبع : https://www.bmw.com/en/automotive-life/BMW-name-meaning-and-history.html

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان