سامانه قانونیار به عدم تصویب قوانین تکراری کمک می‌کند

سامانه قانونیار و چشم انداز اقتصادی از تصویب قوانین تکراری جلوگیری کرده و ابزار مهمی در تصویب قوانین است

سامانه قانونیار به عدم تصویب قوانین تکراری کمک می‌کند
صفحه اقتصاد -

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:سامانه قانونیار و چشم انداز اقتصادی، سامانه خوبی است و می‌تواند به نمایندگان در راستای عدم تصویب قوانین تکراری کمک کند.

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به «مزایای سامانه قانون یار و چشم انداز اقتصادی» بیان کرد: سامانه قانونیار انصافاً یکی از نیازهای اصلی حوزه قانونگذاری کشور قلمداد می‌شود.

نماینده مردم «تربت حیدریه» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکنون ما یک دسترسی سهل و ساده و همچنین یک جا و جامع به قوانین موضوع یک مبحث نداشتیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سامانه ای که دوستان زحمت تهیه آن را کشیدند، در حقیقت یک بانک جامعی درباره بیش از ۱۲ هزار عنوان قانونی است که در کشور به تصویب رسیده است که می‌تواند اطلاعات لازم را درباره قوانین ارائه دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این سامانه به ما این فرصت را می‌دهد که بتوانیم بر اساس نیازمان در این سامانه جستجوی لازم را داشته و قوانین مشابه را در این بخش مشاهده کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در راستای ایجاد این سامانه از هوش مصنوعی تا حدودی استفاده شده است ادامه داد: در مجموع این سامانه، سامانه خوبی است و می‌تواند به نمایندگان در راستای عدم تصویب قوانین تکراری کمک کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین این سامانه می‌تواند عقبه و پیشینه یک قانون و یک مبحث را به نمایندگان ارائه دهد. همچنین این سامانه دست نمایندگان را برای تصویب قوانین باز می‌گذارد و از جمله مهم‌ترین ابزار کار نمایندگان قلمداد می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این سامانه داشبورد، اطلاعات اقتصادی کشور مجهز شده است ادامه داد: در این بخش اطلاعات مختلف در زمینه تورم ،رشد اقتصادی، میزان نقدینگی و همچنین موضوعات ارزی در اختیار نمایندگان گذاشته شده است تا نمایندگان آمار و اطلاعات موضوعات مورد ذکر را در سال‌های گذشته ببیند و بر مبنای توابع و مدل‌های مفهومی، پیش‌بینی از آینده اقتصادی داشته باشند.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد