اگر ترامپ بیاید وضعیت بازار ارزهای دیجیتال چه خواهد شد؟

هلدینگ مالی بزرگ آمریکایی «ون ئک» در تازه ترین گزارش خود، تفاوت های احتمالی میان سیاست های دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا را مورد بررسی قرار داده است.

اگر ترامپ بیاید وضعیت بازار ارزهای دیجیتال چه خواهد شد؟
صفحه اقتصاد -

موضوع انتخابات آمریکا و خروجی آن به یکی از مباحث داغ در بازارهای مالی طی هفته های گذشته تبدیل شده است. اکثر تحلیلگران بازار اکنون روی این موضوع اتفاق نظر دارند که شرایط بازارهای مالی مختلف در صورت انتخاب دونالد ترامپ یا کاملا هریس به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا متفاوت خواهد بود.

در بازار رمزارزها نیز شرایط به همین گونه است. اگرچه برخی معتقدند که انتخاب دونالد ترامپ به عنوان یکی از هواداران تازه بیت کوین می تواند به سود این بازار باشد، اما برخی دیگر معتقدند که انتخاب هریس، شرایط بهتری برای فعالیت صرافی ها و فعالان بازار رمزارزها ایجاد خواهد کرد.

نخستین نکته ای که باید به آن توجه داشت اینکه دونالد ترامپ طی سخنرانی های خود در کمپین های انتخاباتی مختلف، خود را «رئیس جمهور کریپتوها» نامیده است. اگرچه ترامپ در جریان دوره نخست ریاست جمهوری خود از مخالفین سرسخت ارزهای دیجیتال محسوب شده و بیت کوین را پول قلابی می خواند، اما در این دوره مواضع خود را تا حد زیادی به علایق نسل Z نزدیک ساخته و خود را هوادار پر و پا قرص دارایی های دیجیتال معرفی می کند. از سوی دیگر، کامالا هریس که تا پیش از معاونت بایدن بیبشتر به عنوانم یک شخصیت برجسته قضایی محسوب میشد و مواضع سرسختانه تری در قبال دارایی های دیجیتال از خود نشان می داد، طی هفته های اخیر تلاش کرده تا تا حدی مواضع سابق خود را تلطیف کرده و دل هواداران این بازار را به دست آورد.

هلدینگ مالی بزرگ آمریکایی «ون ئک» در تازه ترین گزارش خود، تفاوت های احتمالی میان سیاست های دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا را مورد بررسی قرار داده که مهمترین نکات آن را مورد بررسی خواهیم داد.

متیو سیگل رئیس بخش تحقیقات دارایی های دیجیتال هلدینگ «ون ئک» و ناتان فرانکوویتز تحلیلگر بخش سرمایه گذاری این هلدینگ معتقدند که انتخاب ترامپ یا هریس، تفاوتی در خروجی بازار ارزهای دیجیتال ایجاد نکرده و انتخاب هر دو نفر به سود این بازار خواهد بود.

تحلیل دوگانه ون ئک از ریاست جمهوری هریس

ون ئک در گزارش تحلیلی اخیر خود اعلام کرده است که انتخاب کامالا هریس به عنوان رئیس جمهوری بعدی آمریکا به احتمال زیاد منجر به ابقای «گری گنسلر» رئیس فعلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خواهد شد که مواضعی سرسختانه در خصوص لزوم چارچوب مند شدن و قانون پذیری فعالیت دارایی های دیجیتال دارد.

ون ئک همچنین معتقد است که مواضع سرسختانه احتمالی کامالا هریس در قبال بازار دارایی های دیجیتال می تواند منجر به ایجاد تعارض میان وی و سناتورهای قدرتمند حزب دموکرات مانند الیزابت وارن و نهایتا تضعیف پایداری بازار شود.

در ظاهر امر، چنین انتخابی منجر به فرار سرمایه گذاران از بازار ارزهای دیجیتال شده و به ضرر این بازار خواهد بود. اما نکته دیگر اینجاست که چارچوب مند شدن فعالیت رمزارزها می تواند منجر به جذب سرمایه گذاران جدید و دلگرمی آنها بابت حمایت قانونی دولت از فعالیت این نوع دارایی ها شود.

به اعتقاد این هلدینگ سرمایه گذاری مشهور، پیروزی ترامپ در انتخابات، ارزهای دیجیتال را تا حد زیادی از قانونی سازی چارچوب فعالیت آنها دور کرده و در حقیقت، فرآیند قانونگذاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای دارایی های دیجیتال را تا حد زیادی به تعویق خواهد انداخت.

ون ئک همچنین معتقد است که مواضع سرسختانه احتمالی کامالا هریس در قبال بازار دارایی های دیجیتال می تواند منجر به ایجاد تعارض میان وی و سناتورهای قدرتمند حزب دموکرات مانند الیزابت وارن و نهایتا تضعیف پایداری بازار شود. با اینحال، ون ئک معتقد است که در مجموع، انتخاب کامالا هریس به نسبت ترامپ، وضعیت بهتری برای بازار ارزهای دیجیتال ایجاد خواهد کرد.

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در صورت پیروزی ترامپ

ون ئک معتقد است که کلیت بازار ارزهای دیجیتال در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات وضعیت بهتر و صعودی خواهد یافت. به اعتقاد این هلدینگ سرمایه گذاری مشهور، پیروزی ترامپ در انتخابات، ارزهای دیجیتال را تا حد زیادی از قانونی سازی چارچوب فعالیت آنها دور کرده و در حقیقت، فرآیند قانونگذاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای دارایی های دیجیتال را تا حد زیادی به تعویق خواهد انداخت.

به اعتقاد ون ئک، رفتار و شیوه تفکر تجارت محور ترامپ، اساسا به تقویت بازارهای مختلف سرمایه از جمله ارزهای دیجیتال منجر خواهد شد که چنین وضعیتی به سود طرفداران بازار دارایی های دیجیتال تمام خواهد شد. این هلدینگ معتقد است که کاهش سرعت حرکت دارایی های دیجیتال به سمت فرآیندهای قانونی سازی و وضع مالیات احتمالی بر آنها منجر به جذب سرمایه گذاران بیشتر به سمت بازار ارزهای دیجیتال می شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد