خلاصه داستان فیلم کیک محبوب من

فیلگ سینمایی کیک محبوب من از فیلم‌های ایرانی در سبک درام می باشد. در اینجا خلاصه داستان فیلم کیک محبوب من را آشنا خواهیم شد.

خلاصه داستان فیلم کیک محبوب من
صفحه اقتصاد -

کیک محبوب من یکی از فیلم‌های جدید ایرانی در سبک درام به حساب می‌آید که در ابتدای سال ۲۰۲۴ و در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به نمایش درآمد. این ساخته مریم مقدم موفق شد تا در این جشنواره، علاوه بر برنده شدن جایزه فدراسیون منتقدان فیلم (فیپرشی)، برای دریافت خرس طلایی این جشنواره به عنوان یکی از نامزدهای اصلی این جشنواره شود. مریم مقدمی برای نویسندگی و کارگردانی فیلم کیک محبوب من، با بهتاش صناعی‌ها (کارگردان و فیلمنامه نویس فیلم موریانه) همکاری داشته است.

خلاصه داستان فیلم کیک محبوب من

فیلم کیک محبوب من به داستان زندگی زنی به نام مهین پرداخته که در دهه هفتم زندگی اش تصمیم می گیرد از کلیشه های فرهنگی که برای زنان مسن تعریف شده فاصله بگیرد. او با وجود اینکه در یک جامعه بسته و محدود زندگی می کند، به دنبال احساسات و خواسته های فردی خودش می رود. این فیلم به بررسی نیازهای طبیعی زنان در زمینه های عاطفی و جسمی می پردازد و نمایشی جسورانه از رفتارهایی ارائه می دهد که به طور معمول در سینمای ایران دیده نمی شوند. از ارزش های داستانی فیلم این است که تصویری حقیقی، انسانی و خالص از زندگی یک زن ارائه می دهد که سال ها در سکوت و انزوای عاطفی به سر می برد و اکنون تصمیم به تحولی جسورانه در زندگی اش می گیرد.

فیلم کیک محبوب من

شخصیت پردازی: مهین – قهرمان زن متفاوت

شخصیت اصلی فیلم یعنی مهین نه جوان است، نه زیبا از استانداردهای متداول و نه قهرمانان کلاسیکی که به دنبال نجات جهان باشند. او یک زن پیر، چاق و با موهای سپید است که تصمیم می گیرد به تمام کلیشه هایی که جامعه براساس سن و جنسیت برای او تعیین کرده نه بگوید. بدون هیچ اغراق یا فانتزی، دوربین نگاهی واقع گرایانه از او نشان می دهد. ما شاهد تلاش های روزمره او هستیم، از خرید در بازار تا آماده شدن برای یک رقص خصوصی با آهنگ های خاطره انگیز. این تصویر برخلاف رویکردهای محدودکننده سینمای رایج نشان می دهد که خواسته های اجتماعی و فردی یک زن به سن خاصی محدود نمی شود.

عبور از خط قرمزهای جامعه

فیلم “کیک محبوب من” به دلایل متعددی یک اثر جسورانه تلقی می شود. حضور بازیگران بدون حجاب اجباری، نمایش زندگی خصوصی و صحنه های خصوصی و حتی مواردی چون نوشیدن شراب و گفت وگوهای صریح زنان در مورد نیازهای جنسی و عاطفی همه جزئی از محتوای این فیلم هستند. این موارد به شدت مغایر با سنت ها و محدودیت های متداول سینمای رسمی ایران هستند و به همین دلیل فیلم توانست توجه بسیاری از مخاطبان بین المللی را به خود جلب کند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد