در هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست

مدیرعامل پتروشیمی اروند از تولید ۸ گرید S-pvc و ۵ گرید PVC تاکنون خبر داد

مدیرعامل پتروشیمی اروند، در حاشیه رونمایی از دو محصول جدید این شرکت در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با حضور در جمع خبرنگاران به تبیین اقدامات اخیر، چالش‌های موجود در صنعت پتروشیمی، نگاه پتروشیمی اروند به پیشرفت در این صنعت و تامین نیازهای داخل پرداخت.

مدیرعامل پتروشیمی اروند از تولید ۸ گرید S-pvc و ۵ گرید PVC تاکنون خبر داد
صفحه اقتصاد -

دکتر محمدرضا کریمی با اشاره به تعهد پتروشیمی اروند به تولید گریدهای جدید، گفت: پتروشیمی اروند همواره در تلاش بوده است تا گریدهای متنوعی از محصولات خود را تولید کند. با توجه به توانایی تولید هشت گرید در SPVC و پنج گرید در PVC، تا پیش از این تنها دو گرید تولید می‌شد. امسال با توجه به نیاز بازار و تاکید هلدینگ خلیج فارس، تولید گریدهای جدید را آغاز کرده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌ از ابتدای سال جاری، در واحد SPVC، سه گرید جدید به نام‌های 66، 68 و 72 تولید کردیم و برنامه‌ریزی داریم از مهرماه امسال گرید 75 که محصولی تخصصی و سخت است را به تولید برسانیم.

مدیرعامل پتروشیمی اروند، افزود: تولید همزمان دو گرید در واحد SPVC، علاوه بر گرید 65 که نیاز عمومی کشور را تأمین می‌کند، شامل گریدهای تخصصی صنایع دستی نیز می‌شود. این اقدام، تولید محصولات متنوع‌تر را در دستور کار قرار داده و به رفع نیاز بازارهای داخلی و خارجی کمک خواهد کرد.

دکتر کریمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره چالش‌های صادرات، گفت: یکی از مشکلات عمده‌ای که داریم، موانع صادراتی است. با توجه به قطع مکرر برق و مشکلات تولید در صنایع پایین‌دستی، متأسفانه صادرات با مشکل مواجه شده است. اگرچه ظرفیت تولیدی داریم، اما با محدودیت‌های صادراتی و کاهش تولید روبه‌رو هستیم. در صورت ادامه این روند، ممکن است مجبور به واردات کاستیک، محصول استراتژیک و ساده‌ای که در حال حاضر خود صادرکننده آن هستیم، شویم. این موضوع می‌تواند قیمت‌های جهانی کاستیک را تحت تأثیر قرار دهد و مشکلاتی برای صنایع پایین‌دستی ایجاد کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، اگر تولیدات کاهش یابد، انبارهای ما تنها برای یک ماه کافی خواهد بود و این می‌تواند به کاهش تولید در کارخانه منجر شود. اگر نتوانیم تولیدات خود را بهبود بخشیم، مشکلات بیشتری در آینده برای صنایع پایین‌دستی و بازارهای داخلی به وجود خواهد آمد.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد