برنامه قطعی برق اصفهان امروز

سخنگوی صنعت برق اصفهان گفت: با توجه به گرمای بالای ۴۰ درجه در اصفهان، تجهیزات شبکه برق آسیب می‌بینند و موجب قطعی برق در بعضی از نقاط شهر می‌شود.

برنامه قطعی برق اصفهان امروز
صفحه اقتصاد -

قطعی برق در سراسر کشور و استان اصفهان مشکلات زیادی را برای شهروندان و کسب و کارها ایجاد کرده است. یکی از این مشکلات که باعث نارضایتی مردم و اصحاب رسانه شده، قطعی اینترنت و ایجاد اختلال شدید در شبکه ارتباطی سیار است. اینترنت سیار دقایقی پس از قطعی برق رفته‌رفته از کار می‌افتد و دست کسی به جایی بند نیست و اپراتورها هم در این مورد توضیح نمی‌دهند.

در حال حاضر قطعی برق در نقاط مختلف کشور، نظم مشخصی ندارد و از یک تا سه ساعت متغیر است و دقایقی بعد از قطعی برق دسترسی به اینترنت همراه هم از دست می‌رود. در مواردی اختلال در آنتن‌دهی و افت شدید و قطع اینترنت پس از قطعی برق هم گزارش شده و به خبرهای رسمی راه یافته است.

به‌دلیل نیاز تجهیزات ارتباطی به انرژی و وابستگی‌شان به زیرساخت برق، با وقوع هر اختلال در تأمین برق، اینترنت سیار هم دچار مشکل می‌شود اما با همه‌ی توضیحات اختلال در اینترنت و آنتن‌دهی به‌دنبال قطعی‌های مکرر برق مسئله امنیت زیرساخت‌های ارتباطی و برق کشور را زیر سوال برده است. مقایسه وضعیت فعلی ما با کشورهای منطقه و توسعه‌یافته‌ها نشان می‌دهد که منابع پشتیبانی کافی برای رفع نیاز موجود نیست. کیفیت زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های پشتیبانی و توان مدیریت بحران تجربه متفاوتی در کشورهای مختلف رقم می‌زند.

البته در زمان وقوع بحران‌ها و بلایای طبیعی، آسیب به زیرساخت و به‌دنبال آن قطعی برق و اختلال در شبکه ارتباطی در کشورهای توسعه‌یافته و هر کجای دنیا غیرقابل انکار نیست.

شرکت برق منطقه‌ای اصفهان اعلام کرد برای رفاه حال شهروندان برنامه قطعی روزانه برق از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌شود تا مردم براین اساس برنامه‌ریزی روزانه داشته باشند.

اطلاع رسانی قطعی برق اصفهان از طریق پیامک

همچنین شرکت برق منطقه‌ای اصفهان اعلام کرد تا زمانی که وسایل سرمایشی از جمله کولرهای آبی و گازی، اسپیلت‌ها و چیلرها در مدار باشند، احتمال قطعی برق در همه مناطق استان اصفهان وجود دارد.

به گزارش ایمنا، در شرایط فعلی که دمای میانگین سالانه در ایران افزایش یافته و مطالعات نشان می‌دهد که در سال‌های پیش رو گرمایش جهانی در ایران تشدید خواهد شد، آینده امنیت زیرساخت‌های ارتباطی و برق کشور روشن نیست و مسئولان باید به فکر توسعه زیرساخت‌های برق و فناوری باشند.

 

پیشنهاد سردبیر

منبع: ایمنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد