به دستور سرپرست ریاست جمهوری:

واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام افتتاح شد/ افتتاح فاز دو، تا پایان سال

در آیین ملی بهره برداری از ۱۷ پروژه ملی حوزه نفت، پالایش و پتروشیمی، واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام به بهره‌برداری رسید.

واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام افتتاح شد/ افتتاح فاز دو، تا پایان سال
صفحه اقتصاد -

 در این آیین که از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور دکتر مخبر سرپرست محترم ریاست جمهوری، دکتر اسماعیلی ریاست دفتر سرپرست ریاست جمهور، مهندس اوجی وزیر نفت، مهندس خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت، مهندس شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دکتر علی عسکری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد، واحد آمونیاک شرکت پتروشیمی هنگام بطور رسمی به بهره برداری رسید.

مدیرعامل پتروشیمی هنگام در این آیین گفت: علی رغم اینکه امروز به سبب افتتاح پتروشیمی هنگام خوشحالیم اما از سویی دیگر، نمی‌توانیم ناراحتی خود را بابت فقدان شهید رئیسی که تصمیم داشتند شخصا در این مراسم حضور پیدا کرده و فاز نخست را افتتاح نمایند، کتمان کنیم.

.غلامرضا جمشیدی با تشکر از تلاش‌های استاندار بوشهر، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه، مدیرعامل پازارگاد و سایر مسئولان ارشد استانی گفت: این پروژه که بدلایل متعددی حدود ۱۷ سال برزمین مانده بود با دستور و راهبرد دکتر علی عسگری مبنی بر اتمام طرح‌های نیمه تمام احیا شد.

.وی با تاکید برسنت حسنه قدردانی ضمن تشکر از مدیران سابق این پروژه، افزود: طرح پتروشیمی هنگام تحقق و تجلی «ما می‌توانیم» است زیرا که همت جمعی و تلاش‌های شبانه‌روزی در نهایت به افتتاح فاز نخست این شرکت با رکورد کار بدون حادثه بیش از ۲۱ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه منجر گردید تا جایی که هم اکنون از محل صادرات ۱۵ کشتی آمونیاک تولیدی خود، ۴۰ میلیون دلار ارزآوری داشته‌ایم.

.وی از تلاش‌های مدیران ارشد هلدینگ خلیج فارس قدردانی نموده و تاکید داشت: اقتدار، ریسک‌پذیری و انضباط کاری دکتر علی عسکری منجر به جاری شدن این سه خصیصه در بدنه مدیریتی شرکت‌های تابعه گردیده تا جایی که اخیرا شاهد انعقاد قرارداد طرح بر زمین مانده پتروشیمی گلستان بودیم.

.جمشیدی در پایان، آغاز عملیات پیش راه اندازی واحد اوره را نوید داد و گفت: با تلاش‌های صورت پذیرفته پیش بینی می‌شود تا پایان سال شاهد افتتاح فاز دوم این مجموعه نیز باشیم.

گفتنی است، مجتمع ۵۳۸ میلیون دلاری پتروشیمی هنگام واقع شده در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی دارای ظرفیت تولید سالیانه ۷۲۶ هزارتن آمونیاک و ۱.۱۵۵ هزارتن اوره با پیشرفت کلی ۹۱/۷۴ درصد است که در زمان بهره برداری کامل برای ۸۰۰ نفر بطور مستقیم و ۲هزار نفر بطور غیرمستقیم اشتغال‌زایی خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان