گامی دیگر در سالم سازی محیط زیست:

ساخت واحد جدید Ro در پالایشگاه نفت امام خمینی ره شازند

واحد جدید تصفیه پساب با املاح بالا به روش اسمز معکوس (R.O) با اعتباری نزدیک به ۶میلیون و ۳۰۰ هزار یورو بودجه ارزی و به اضافه ۱۳۰میلیارد تومان بودجه ریالی در پالایشگاه امام خمینی ره شازند بزودی افتتاح میشود.

ساخت واحد جدید Ro در پالایشگاه نفت امام خمینی ره شازند
صفحه اقتصاد -

 در سفر یک روزه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور به شهرستان شازند و بازدید از شرکت پالایش نفت امام خمینی ره شازند ضمن بازدید از پروژه زیست محیطی واحد R.O ، ایستگاه سیار پایش کیفیت هوا را افتتاح نمود.

مدیرعامل  شرکت پالایش نفت امام خمینی ره شازند گفت: اهمیت مسائل زیست محیطی، محدودیت منابع آب شیرین، خشکسالیهای گسترده، افزایش برداشت از منابع آب، همچنین ضرورت استفاده صحیح از منابع آب موجود و تصفیه کامل پسابهای صنعتی، موجب شده است تا ساخت واحد جدید به منظور تصفیه کامل پساب برای استفاده دوباره از آب مصرفی در دستور کار قرار گیرد.

مهندس مجید رجبی افزود: با اجرای این طرح زیست محیطی، پسابهای صنعتی غیر قابل استفاده  در هر ساعت 340مترمکعب  تصفیه و آب خروجی، به چرخه مصرفی آب پالایشگاه باز می‌گردد.

وی با بیان این که در گذشته  پساب شرکت پالاش نفت امام خمینی ره شازند تبخیر و هدر میرود امروز با اجرای این پروزه سالانه حدود سه میلیون متر مکعب معادل سه میلیارد لیتر در سال  آب به چرخه مصرف باز می‌گردد.

مهندس رجبی  تصریح کرد: ساخت  واحد اسمز معکوس (R.O) در سال زمستان 1399 شروع شده است ودر این پروژه ۲۰۰نفر در غالب پروژه ای مشغول به فعالیت هستند و بعد از افتتاح ظرفیت 50 نفر بطور مستقیم اشتغال زایی ایجاد می‌کنند.

مدیرعامل  پالایشگاه نفت امام خمینی ره شازند  گفت: طرح ساخت واحد جدید تصفیه پساب با املاح بالا به روش اسمز معکوس ( R.O)، همسو با سیاستهای صرفه جویی و استفاده بهینه از آب است.

وی با بیان این که  طرح یاد شده با حدود 6میلیون ۳۰۰ هزار یورو بودجه ارزی و ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه ریالی در دست اجراست.

 حدود 94 در صد پیشرفت فیزیکی داشته است اظهار کرد: شرکت پالایش نفت امام خمینی ره شازند  با لحاظ کردن الگوی مصرف و توجه ویژه به مسائل زیست محیطی و پیشگیری  و مقابل با بحران آب ، تلاش می کند از منابع به بهترین نحو ممکن استفاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان