اتصال برج های خنک کننده قدیم و جدید فجر انرژی

طی سه شبانه روز، در یکی از نقاط مهم تضمین پایداری صنایع پتروشیمی منطقه ویژه، دو پروژه همزمان انجام شد.

اتصال برج های خنک کننده قدیم و جدید فجر انرژی
صفحه اقتصاد -

کولینگ تاورها یا برج های خنک کننده در صنایع، جهت خنک سازی آب برای چرخش و همچنین بازچرخانی آن در فرایندها به کار می روند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فجر انرژی، در زمان طراحی واحد آب ناحیه 1، برای انجام فرآیند تبادل و تعدیل دما ، دو برج خنک کننده متصل به یکدیگر طراحی شده بودند و با  پیدا شدن ضرورت  ساخت یک برج دیگر، به منظور ایجاد قابلیت مانورهای عملیاتی و تعمیراتی و بالا بردن ضریب پایداری برج های خنک کننده، یک سلول جدید( با قابلیت اتصال به برج قبلی) طراحی، نصب و ساخته شد.

 برنامه ریزی برای پشتیبانی پایدار برج ها با هدف عملیات اتصال هر دو برج انجام شد تا اتصال ایمن و موفقیت آمیز آنها در بهمن ماه سال جاری تحقق یافت( برای اتصال دو سلول نیاز است که برج های خنک کننده از سرویس خارج شوند).

این گزارش می افزاید: با طراحی مهندسان شرکت فجر انرژی خلیج فارس و برنامه ریزی مدون، تمربن و اجرای سناریوهای متعدد و شناسایی روش های ایمن پروژه اتصال سلول های قدیمی و جدید برج های خنک کننده آغاز شد.

در این پروژه پس از سرویس خارج کردن برج های خنک کننده، عملیات برشکاری و سوراخکاری ( کُر گیری) حوضچه های ارتباطی بین دو برج آغاز و به صورت همزمان عملیات تخلیه، تمیزکاری و بازسازی عملیاتی شد.

همچنین پروژه ترمیم و آب بندی نیز در کوتاه ترین زمان ممکن (51 ساعت) و به صورت شبانه روزی اجرا شده و رکورد 1800 نفر ساعت کار برای آن ثبت شده است. به گفته کارشناسان، سرعت عملیات پاکسازی و تمیزکاری و پوشش آب بندی با این میزان نفر/ساعت کارکرد یک رکورد موفق در صنعت پتروشیمی به حساب می آید.

گزارش می افزاید که پروژه ترمیم برج های بتونی خنک کننده به مدت سه شبانه روز و با حضور تیمهای منسجم و متعدد با هدف پشتیبانی برج ها از یکدیگر در مواقع اضطراری و اتصال الکتروپمپ های موجود، اجرا شد که بطور همزمان با آن، سازه داخلی دو سلول برج های خنک کننده قدیمی ترمیم و کاملا" بازسازی شده است.

از نکات قابل توجه این پروژه، همزمانی اجرای عملیات کُرگیری(برش استوانه ای بتون مسلح) دیواره به قطر ۴۰ اینچ و عملیات پوشش آب بند کننده پلیمری دو جزیی به همراه پروژه ایجاد دریچه برای نصب صافی دوم ورودی پمپ های کولینگ است.

از دستاوردهای اتصال دو مجموعه به یکدیگر، جلوگیری از هدر رفت آب، افزایش عمر سازه‌ها برای یک دوره بلند مدت دیگر و همچنین امکان عملیات مجزا برای انجام کارهای تعمیراتی و بهره برداری است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان