مدارس اهواز فردا شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس اهواز ۲۷ آبان ماه

در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه مدارس اهواز فردا شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ تعطیل است؟ پرداخته شده است.

مدارس اهواز فردا شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس اهواز ۲۷ آبان ماه
صفحه اقتصاد -

گفتنی است با توجه به آلودگی هوای اهواز این شهر، احتمال تعطیلی مدارس در روز شنبه وجود دارد. اما تاکنون خبری مبنی بر تعطیلی شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ اعلام نشده است. 

آیا مدارس اهواز فردا تعطیل است؟ روز شنبه مدارس اهواز تعطیل است؟ آلودگی هوا مدارس اهواز را تعطیل کرد؟ آیا مدارس اهواز روز شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ تعطیل خواهد شد؟ 

بارش‌های شب گذشته خوزستان بسیاری از شهرهای این شهر را به زیر آب برده و تردد در بسیاری از شهر با مشکل و در برخی شهرها آب به داخل منازل نفوذ کرده است.

بارش باران از صبح امروز مطابق پیش‌بینی‌های قبلی سازمان هواشناسی در شهر اهواز و برخی دیگر از شهرستان‌های استان خوزستان آغاز شده است، این بارش‌ها به طور منظم و ملایم از صبح امروز ادامه داشته و باعث خوشحالی و رضایت‌مندی مردم شده است، چرا که در ماه های اخیر به جز چند روز در خوزستان شاهد بارندگی نبودیم.

از طرفی دیگر میزان بارندگی به گونه‌ای بود که در برخی معابر شهری اهواز شاهد پدیده آبگرفتگی هستیم که مقداری سبب سختی تردد در برخی خیابان‌ها و بلوارها به ویژه برخی محلات شهر اهواز شده است.

با تلاش‌های صورت گرفته در جهت اصلاح وضعیت شبکه فاضلاب و شبکه دفع آب‌های سطحی در شهر اهواز شرایط به شکل بغرنج در نیامده، اما همچنان شاهد آبگرفتگی هستیم.

در این باره مرتضی شرف‌الدین‌ شیرازی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان، اظهار داشت: پس از شروع بارندگی از عصر روز گذشته تاکنون مشکل خاصی تا این لحظه ایجاد نشده است و با توجه به نشست‌های هماهنگی مختلف در ماه‌های اخیر و پیش‌بینی لازم برای نقاط بحرانی، مسئله حادی وجود نداشت.

وی با اشاره به ریزش و شکستگی لوله در برخی نقاط پس از باران در شهر اهواز گفت: در برخی نقاط با وقوع حوادثی همچون شکستگی لوله، غافلگیر شدیم که بلافاصله با همکار شهرداری، شرکت آبفا استان و فرمانداری اهواز این مشکلات نیز برطرف شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان، افزود: ماندآب طولانی تا این لحظه وجود نداشته و اگر آبگرفتگی به وقوع پیوسته به صورت مقطعی بوده است.

وی از برگزاری نشست شبانگاهی با حضور شهرداران مناطق مختلف اهواز، مدیران مناطق مختلف شرکت آب و فاضلاب استان و فرمانداری به منظور بررسی کامل وضعیت، آسیب‌شناسی و جمع‌بندی خبر داد و گفت: این نشست به منظور افزایش سطح آمادگی در شهر است.

شیرازی با اشاره به این که براساس گزارش هواشناسی در اوایل صبح امروز پیش‌بینی بارندگی بیشتری شده است،گفت: چهار تیم مدیریت بحران در شهر اهواز مشغول رصد شرایط هستند.

اهوازی ها از تردد غیرضروری اجتناب کنند

سرهنگ سعید حسنوند در جمع خبرنگاران با اشاره به آبگرفتگی اغلب مناطق کلانشهر اهواز، اظهار داشت: با شدت گرفتن بارندگی شاهد آبگرفتگی در بلوار گلستان، پیچ گلستان، بلوار کارگر، میدان فرهنگ‌شهر، اصلی چمران، ساحلی غربی، بلوار انقلاب، بلوار کیانشهر، بلوار فنی و حرفه‌ای، ورودی میدان تپه از سمت میدان شفا، بلوار شهید سلیمانی در چند مقطع، خیابان مناطق، بلوار آیت‌الله بهبهانی در چند نقطه، تقاطع‌های زند و پاداد، خیابان‌های خیابان اصلی پاداد در فاز 1، 2 و 5 براساس بازدید میدانی رئیس پلیس راهور، پایش تصویری مرکز کنترل ترافیک و فرماندهان ایستگاه‌های درون شهری دچار آبگرفتگی شدید شده‌اند.

وی افزود: با توجه به تعطیل بودن صبح پنجشنبه در این کلانشهر گره ترافیکی ایجاد نشده است، اما در ساعات بعد از ظهر به دلیل تردد شهروندان، نقص فنی خودروها در آب گرفتگی، احتمال افزایش تصادفات شهری و ایجاد گره‌های کور ترافیک دور از انتظار نیست.

رئیس پلیس راهور اهواز با اشاره به افزایش میزان آب گرفتگی‌ها از شهرداری و آبفا خواست اقدام جدی‌تری برای رفع این مشکل انجام شود.

حسنوند همچنین از شهروندان خواست از تردد غیرضروری در ساعات روز در سطح شهر خودداری کنند و قبل از ورود به خیابان‌ها از مرکز کنترل ترافیک به شماره تماس 33361765 وضعیت آبگرفتگی را استعلام بگیرند.

وی با توصیه به شهروندان، افزود: رانندگان قبل از خروج از منزل وضعیت ایمنی سیستم خودروها را در نظر داشته باشند، برف پاک‌کن و تهویه هوای ماشین فعال باشد و هنگام تغییر مسیر ایمنی لازم را رعایت کنند.

رئیس پلیس راهور اهواز افزود: با توجه به حجم آبگرفتگی‌ها شهرداری توان تخلیه فوری خیابان‌های شهر را ندارد و رانندگان موتورسیکلت هنگام آبگرفتگی و لغزندگی تردد نکنند.

به گزارش تسنیم، مدیرکل هواشناسی خوزستان فعالیت بارشی که از اوایل وقت امروز در استان آغاز شده تا اواسط روز جمعه تداوم دارد.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد