وضعیت آب و هوا مازندران فردا پنجشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴٠۲ | مازندرانی ها حتما بخوانند

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا مازندران فردا پنجشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا مازندران فردا پنجشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴٠۲ | مازندرانی ها حتما بخوانند
صفحه اقتصاد -

بارندگی‌های پاییزی شب گذشته طبق پیش‌بینی‌ هواشناسی در برخی شهرهای استان منجر به آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد خودروها و بالاآمدن آب رودخانه‌ها شد.

بارش‌های پیش‌بینی‌شده از بامداد امروز چهارشنبه هفدهم آبان ماه آغاز شده و همچنان نیز ادامه داد و در برخی مناطق استان با توجه به حجم بالای بارندگی سبب جاری شدن روان‌آب‌ و آبگرفتگی معابر شد.

بر اساس پیگیری‌ها در شهرهایی مانند ساری، قائمشهر، ‌ جویبار، بهشهر، ‌ نکا و بعضی مناطق دیگر استان، بارندگی‌ها منجر به بالا آمدن سطح روان‌آب در معابر و حتی ورود به بعضی واحدهای تجاری شده است.

این بارش ها در برخی از خیابان های قائمشهر موجب شده تا شهروندان برای تردد در معابر با مشکل مواجه شوند و ترافیک سنگین خودرو در مسیرها ایجاد شود.

در ساری، ‌مرکز استان مازندران خیابان ها و مسیرهای منتهی به میادین اصلی شهر از جمله میدان ساعت بدلیل بارندگی و لغزندگی خیابان ترافیک خودروها بوجود آمده است.

هواشناسی مازندران اخیرا نیز با صدور هشدار سطح زرد، نسبت به احتمال بروز سیلاب در مناطق شرقی این استان هشدار داد.

این اخطاریه با اشاره به شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از تراز میانی جو، زمان فعالیت این سامانه جدید را از بعدازظهر امروز سه شنبه تا صبح روز چهارشنبه هفته جاری اعلام و وزش باد، بارندگی گاهی به صورت رگباری، وقوع رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید موقتی و کاهش دما را از نوع مخاطره این شرایط ناپایدار جوی ذکرکرد.

هواشناسی مازندران منطقه اثر این سامانه را مناطق شرقی استان ذکرکرد و نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید و اختلال در ترددهای جاده‌ای هشدار داد.

در این اخطاریه سطح زرد، هواشناسی به شهروندان توصیه کرد علاوه بر مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه، هنگام ترددهای جاده ای جوانب احتیاط را رعایت و از صعود به ارتفاعات و اسکان یافتن در حاشیه رودخانه ها در طی این مدت خودداری کنند.

آسمان مازندران در روز چهارشنبه ابری همراه با رگبار پراکنده به تدریج از سمت غرب استان با کاهش ابر، روز پنج‌شنبه صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و در آخرین روز هفته جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و از بعدازظهر به تدریج ابری همراه با وزش باد به نسبت شدید موقتی، رگبار باران و رعد و برق پیش بینی شده است.

طی روزهای اخیر بارندگی پاییزی موجب سیل در برخی نقاط مازندران بخصوص مناطق غرب استان شد و برآور اولیه خسارت این سیلاب ها را ۲۳ هزار میلیارد ریال اعلام شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد