وضعیت آب و هوا سمنان فردا چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴٠۲ | سمنانی ها بخوانند

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا سمنان فردا چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا سمنان فردا چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴٠۲ | سمنانی ها بخوانند
صفحه اقتصاد -

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان سمنان از صدور هشدار نارنجی در این استان خبر داد.

فاطمه بنائیان اظهار کرد: این هشدار سطح نارنجی برای بازه زمانی اواخر امروز ۱۶ تا فردا ۱۷ آبان ماه صادر شده است.

وی از بارش باران ، رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ در ارتفاعات شمالی و شرقی این استان خبر داد و افزود: با توجه به نفوذ این سامانه بارشی شاهد کاهش بیشتر دما در مناطق مختلف استان خواهیم.

وی همچنین از احتمال وزش بادهای شدید در مناطق مستعد این استان خبر داد و گفت: وزش باد شدید، بارش پراکنده برف در مناطق کوهستانی و مرتفع و احتمال کولاک از دیگر مخاطرات احتمالی در نواحی کوهستانی و سردسیر استان طی امروز و فردا است.

وی همچنین از مه‌آلودگی و کاهش دید افقی در محورهای شمالی استان خبر داد و از کاربران جاده خواست: در سفر به مناطق شمالی و کوهستانی استان احتیاط لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به لغزنده بودن محورها در این شرایط آب و هوایی ادامه داد: انتظار می‌رود که رانندگان ضمن احتیاط، هشدارهای مسوولان پلیس راه و راهداری را جدی بگیرند.

وی از احتمال آبگرفتگی در معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب‌ها و احتمالی سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه های فصلی خبر داد و گفت: احتمال اختلال ترد در محورها و کاهش نسبی دید افقی به ویژه در محورهای شمالی وجود دارد.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان از مجن به عنوان سردترین نقطه امروز استان نام برد و گفت: دمای هوا در این شهر به سه درجه سانتیگراد رسید.

وی همچنین با توجه به بارش های احتمالی بر لزوم کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی ها، کانال ها و آبراه‌ها و پاکسازی دهانه پل‌ها تاکید و توصیه کرد: افراد از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی خودداری کنند همچنین بهتر است از چرای دام‌ها در نواحی مرتفع پرهیز شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد