وضعیت آب و هوا سیستان و بلوچستان فردا چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴٠۲ | زاهدانی ها بخوانند

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا سیستان و بلوچستان فردا چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا سیستان و بلوچستان فردا چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴٠۲ | زاهدانی ها بخوانند
صفحه اقتصاد -

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بارش باران در سیستان و برخی نقاط این استان تا اواخر وقت چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد.

محسن حیدری بیان کرد: از ۴۳ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی گزارش باران مخابره شده که در این بین در جزینک ۵.۹، زابل ۰.۵، باراندشت گوهر کوه ۱۸، فرودگاه زاهدان ۱۲.۷ و خیرآباد بالا ۲۶ میلی‌متر بارش باران داشته‌ایم.

وی افزود: تا اواخر وقت چهارشنبه در نیمه شمالی و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان شرایط برای رشد ابر، رگبار، رعدوبرق، وزش تندباد و بارش تگرگ مهیا است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تأکید کرد: آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست، افزون بر آن از امروز با کاهش نسبی دما در استان مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: بعدازظهر چهارشنبه تا پنجشنبه در شمال و نوار شرقی سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و مرز غربی وزش باد با شدت کمتر رخ خواهد داد.

حیدری توصیه کرد که شهروندان در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کرده و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و چرا دام در ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به ۶۳ آسیب دیده سیل و آبگرفتگی یک روستای زاهدان در شبانه روز گذشته خبر داد.

سید محمد مهدی سجادی اظهارکرد: بر اثر بارندگی‌های اخیر و وقوع سیل و آبگرفتگی روز گذشته در استان امدادرسانی به ۶۳ نفر در قالب ۱۱ خانوار توسط ۳۷ امدادگر این جمعیت انجام شد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۶ نفر در چادرهای هلال احمر اسکان داده شدند و اقلامی از قبیل چادر امدادی، موکت، پتو، نایلون و سبدهای غذایی بین آسیب دیدگان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ۹۵ کیلوگرم نایلون، چهارتخته پتو و ۲ تخته موکت را از جمله اقلام توزیع شده بین آسیب دیدگان سیل زاهدان ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حادثه دیدگان است و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان آماده امدادرسانی به هموطنان حادثه دیده هستند.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از ۴۳ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی این استان در شبانه روز گذشته گزارش باران مخابره شد.

محسن حیدری افزود: تا اواخر وقت چهارشنبه در نیمه شمالی، ارتفاعات جنوبی استان شرایط برای رشد ابر، رگبار، رعد و برق، وزش تندباد و بارش تگرگ مهیاست لذا آبگرفتگی معابر،سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی دور از انتظار نیست.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد