وضعیت آب و هوا چهارمحال و بختیاری فردا یکشنبه ۳۰ مهر ماه ۱۴٠۲ | یک سامانه جدید بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا چهارمحال و بختیاری فردا یکشنبه ۳۰ مهر ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا چهارمحال و بختیاری فردا یکشنبه ۳۰ مهر ماه ۱۴٠۲ | یک سامانه جدید بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
صفحه اقتصاد -

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود یک سامانه بارشی به استان از روز سه‌شنبه، بارش باران در تمامی نقاط استان و بارش برف در ارتفاعات شهرستان کوهرنگ شکل می‌گیرد.

معصومه نوروزی افزود: این سامانه که در روز چهارشنبه از فراگیری و شدت بیشتری برخوردار می‌شود تا اوسط روز پنجشنبه وضعیت جوی استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: از آنجا که برای ارتفاعات شهرستان کوهرنگ بارش برف پیش‌بینی می‌شود از همین رو توصیه می‌شود مسافرانی که قصد تردد در جاده‌های کوهستانی این منطقه از جمله گردنه چری را دارند خودروهای خود را به زنجیرچرخ مجهز کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از روز شنبه تا دوشنبه نیز پدیده جوی خاصی در استان پیش‌بینی نمی‌شود اما با افزایش شدت باد در برخی مناطق استان خیزش گرد و خاک شکل می‌گیرد.

نوروزی برای صبح روز یکشنبه کاهش نسبی دما پیش‌بینی کرد و گفت: دما در صبح روز شنبه در شهرکرد یک درجه سانتی‌گراد ثبت شد که برای روز یکشنبه حدود یک تا ۲ درجه کاهش می‌یابد.

با پایان یافتن سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ چهارمحال و بختیاری شانزدهمین سال متوالی خشکسالی خود را پشت سر گذاشت.

اگر چه در سال آبی که گذشت بارش برف در استان تا حدی بهبود یافت و موجب جاری شدن برخی چشمه‌ها شد اما این بارش‌ها در مقایسه با میانگین بلندمدت ۳۲ میلی‌متر کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان