وضعیت آب و هوا چهارمحال و بختیاری فردا دوشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴٠۲ | هشدار هواشناسی به ناپایداری‌های جوی در چهارمحال و بختیاری

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا چهارمحال و بختیاری فردا دوشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا چهارمحال و بختیاری فردا دوشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴٠۲ | هشدار هواشناسی  به ناپایداری‌های جوی در چهارمحال و بختیاری
صفحه اقتصاد -

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و وقوع صاعقه از روز دوشنبه تا پایان هفته خبر داد و گفت: در همین خصوص هشدار سطح زرد صادر شده است.

معصومه نوروزی افزود: وقوع تندبادهای لحظه‌ای و شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا از بعدازظهر روز دوشنبه شدت می‌گیرد و تا اوایل روز سه‌شنبه ادامه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین برای بعدازظهر روز دوشنبه تا پایان هفته وقوع رگبارهای موقتی و پراکنده به همراه رخداد صاعقه پیش‌بینی می‌شود که اگرچه تمامی نقاط استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد اما شدت آن در شهرستان کوهرنگ بیشتر از نقاط دیگر است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با هشدار نسبت به احتمال ایجاد رواناب توصیه کرد تا در این مدت از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع با توجه به رخداد صاعقه جلوگیری شود، عشایر کوچ خود را تا پایان هفته متوقف کنند و از توقف در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها پرهیز شود.

نوروزی در خصوص توصیه‌های بخش کشاورزی نیز گفت: در این مدت محلول و سم‌پاشی باغات و مزارع متوقف و برداشت محصولات خرمن شده تسریع شود.

با پایان یافتن سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ چهارمحال و بختیاری شانزدهمین سال متوالی خشکسالی خود را پشت سر گذاشت.

اگر چه در سال آبی که گذشت بارش برف در استان تا حدی بهبود یافت و موجب جاری شدن برخی چشمه‌ها شد اما این بارش‌ها در مقایسه با میانگین بلندمدت ۳۲ میلی‌متر کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان