ماجرای تهدید بمب‌ گذاری در ایرباس ایران‌ایر چه بود؟

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با ارائه توضیحاتی درباره تهدید بمب‌ گذاری در هواپیمای هما، گفت: با اسکورت ۲ هواپیمای یوروفایتر هواپیمای ایران ایر در فرودگاه هامبورگ به زمین نشست.

ماجرای تهدید بمب‌ گذاری در ایرباس ایران‌ایر چه بود؟
صفحه اقتصاد -

حسام قربانعلی سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که خلبان پرواز تهران-هامبورگ بوده با ارسال یک فایل صوتی جزئیات تهدید بمب‌گذاری در هواپیمای ایرباس این شرکت را تشریح کرد.

وی دراین‌باره گفت: در پرواز شماره 723 هواپیمایی ایران‌ایر از تهران به سمت فرودگاه هامبورگ در آسمان کشور اسلواکی یک هشدار امنیتی دریافت کردیم که به دنبال آن هواپیما مسیر خود را به سمت فرودگاه مقصد ادامه داد.

وی افزود: نهایتا با عبور از آسمان لهستان و کاهش ارتفاع در حداقل زمان ممکن با اسکورت دو فروند هواپیما یوروفایتر (Eurofighter) اتحادیه اروپا هواپیما در فرودگاه هامبورگ به زمین نشست.

وی تصریح کرد: بعد از فرود، هواپیمای ایران‌ایر به یک منطقه ایمن هدایت شد و تمامی مسافران با صحت و سلامت کامل به مقصد رسیدند. در زمان حاضر چک‌های ویژه امنیتی بار و مسافران در حال انجام است.

سخنگوی ایران ایر بیان کرد: هواپیما توسط پلیس فدرال و بخش امنیتی چک شد و الحمدلله مانعی نداشت. ضمن این‌که با حضور همکاران سپاه حفاظت هواپیما چندین بار چک و خنثی قرار گرفت و شرایط نرمال تحت کنترل است.

قربانعلی تاکید کرد: رفته رفته با چک و دریافت بار، مسافران در سالن خروج رویت خواهند شد و موضوع خاصی تا این لحظه گزارش نشده است.

تهدید بمب‌گذاری در هواپیمای ایران‌ایر در هامبورگ/ مسافران پیاده شدند

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از ای‌میل یک فرد ناشناس برای پلیس هامبورگ در رابطه با تهدید بمب‌گذاری در پرواز تهران هامبورگ خبر داد.

شمس‌الدین فرزادی‌پور، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرده است: امروز یک فرد ناشناس ای‌میلی به پلیس هامبورگ ارسال کرده و مدعی بمب‌گذاری در پرواز تهران هامبورگ شده است.

وی افزود: در زمان حاضر مسافران از هواپیما پیاده شده‌اند و یک سری اقدامات امنیتی و چک هواپیما و وسایل مسافران در حال انجام است.

این هواپیما حدود ساعت 12:20 بعد از ظهر در هامبورگ به زمین نشست و اکنون در منطقه ویژه‌ای قرار دارد.

ظاهراً به‌دلیل این تهدید بمب‌گذاری، پروازهای فرودگاه هامبورگ به‌طور کامل متوقف شده است؛ سخنگوی این فرودگاه گفت که از ساعت 12:40 بعدازظهر هیچ پرواز یا فرودی در این فرودگاه انجام نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان