وضعیت آب و هوا گیلان فردا دوشنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴٠۲ | گیلانی ها بخوانند

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا گیلان فردا دوشنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا گیلان فردا دوشنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴٠۲  | گیلانی ها بخوانند
صفحه اقتصاد -

نقشه‌ها و اطلاعات هواشناسی گیلان نشان می‌دهد که از امروز (یکشنبه) وزش باد گرم، مناطق مختلف استان به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها را در بر می‌گیرد و دمای هوا نیز افزایش می‌یابد.

کارشناس هواشناسی اظهار داشت : با تقویت جریانات جنوبی از امروز شاهد وزش باد گرم در مناطق مختلف استان خواهیم بود و وزش باد گرم پائیزی تا فردا (دوشنبه) در مناطق مختلف گیلان ادامه دارد.

رضا باقری اظهار داشت: وزش باد گرم طی این مدت در ارتفاعات و دامنه‌های استان گیلان از شدت بیشتری برخوردار خواهد شد و در برخی از مناطق می‌تواند قابل توجه باشد.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی گیلان مبنی بر وزش باد گرم طی این ۲ روز اضافه کرد: افزایش دمای هوا به طور متوسط پنج تا هشت درجه سلسیوس در مناطق مختلف استان از پیامد این وزش باد گرم است.

باقری با ارائه توصیه‌هایی برای پیشگیری از حوادث بادگرم از مردم خواست تا از تردد و استقرار در محدوده درختان و سازه‌های موقتی و از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی و رها کردن آن در طبیعت خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: ماسوله صبح امروز با ۹ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سیاهکل نیز با ۲۹ درجه سلسیوس طی ۲۴ ساعت گذشته گرمترین مناطق استان بودند.

وی اظهار کرد: همچنین بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی از بعدازظهر فردا شاهد جریانات شمالی خواهیم بود که بر این اساس به تدریج سامانه سرد وارد استان گیلان می‌شود و تا اواخر هفته با شدت و ضعف فعالیت خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: دریا امروز برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است اما از دوشنبه به بعد مواج خواهد شد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد