وضعیت آب و هوا چهارمحال و بختیاری فردا جمعه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۲

در این خبر به توضیحاتی درباره وضعیت آب و هوا چهارمحال و بختیاری فردا جمعه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا چهارمحال و بختیاری فردا جمعه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۲
صفحه اقتصاد -

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، غلظت ذرات گرد و خاک در دشت شهرکرد با شاخص بین ۱۱۴ تا یک‌هزار و ۹۰۰ میکروگرم در هر مترمکعب این منطقه را در شرایط هشدار و خطرناک قرار داد و کیفیت هوا در روز پنجشنبه دوباره ناسالم است.

براساس شاخص کیفیت هوا در صورتی که بین صفر تا ۵۰ باشد کیفیت هوا در وضع پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ وضع سالم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد جامعه و ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم خواهد بود و بیشتر از آن شاخص کیفیت هوا را در وضعیت خطرناک قرار می‌دهد.

معصومه نوروزی رو پنجشنبه افزود: همان‌طور که از روزهای قبل از سوی اداره‌کل هواشناسی هشدار آلودگی هوا صادر شده بود، کیفیت هوای استان برای چندمین روز متوالی در برخی ساعات در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌ ایستگاه سیار مستقر در دشت شهرکرد در حال حاضر غلظت ذرات pm۱۰ در این دشت و جاده کمربندی جنوب شهر ماکزیمم به یک‌هزار و ۹۰۰ میکروگرم در هر مترمکعب و غلظت ذرات pm۲.۵ به یک‌هزار و ۶۰ رسیده هرچند با وزش باد غلظت این ذرات در حال تغییر است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری آلودگی هوای استان را با منشاء داخلی اعلام کرد و گفت: وزش باد شدید سبب فعال شدن چشمه‌های گرد و خاک در استان می‌شود و از آنجاکه در همه نقاط استان ایستگاه‌های پایش وجود ندارد نمی‌توان میزان دقیق آلودگی هوا در مناطق مختلف را اعلام کرد.

شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری ارتفاع بالای 2 هزار متری از سطح دریا دارد و در بیشتر روزهای سال هوای سالم دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان