وضعیت آب و هوا آذربایجان شرقی فردا سه شنبه ۱۱ مهر ماه ۱۴٠۲

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا آذربایجان شرقی فردا سه شنبه ۱۱ مهر ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا آذربایجان شرقی فردا سه شنبه ۱۱ مهر ماه ۱۴٠۲
صفحه اقتصاد -

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با هشدار و اعلام احتمال آبگرفتگی و سیل در برخی نقاط به خصوص نقاط شمالی و شرقی استان به خصوص ارسباران، گفت: مردم از اتراق در مجاورت یا نزدیکی بستر و جوار رودخانه ها به جد پرهیز کنند.

محمد هنربر روز دوشنبه با اشاره به هشدار نارنجی صادر شده توسط سازمان مدیریت بحران اظهار کرد: با توجه به اطلاعیه هواشناسی استان در خصوص فعالیت سامانه بارشی و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها نسبت به اتراق در حاشیه رودخانه ها باید اجتناب شود.

وی همچنین بر لغو سفرهای غیر ضرور تاکید کرد و از دستگاه های اجرایی خدمات رسان و امدادی خواست آمادگی لازم را برای مدیریت سیل داشته باشند.

هنربر پاکسازی کانال ها و آبروها را ضروری دانست و از کشاورزان هم خواست به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند.

وی با تاکید مجدد بر رعایت احتیاط در سفرهای ضروری برون شهری، لغو سفرهای غیرضرور و فعالیت های کوهنوردی را توصیه کرد.

وی ادامه داد: آب گرفتگی معابر عمومی و لایروبی کردن مسیل ها و رودخانه‌ها در نواحی مستعد بارش و تگرگ، اختلال در تردد و مه گرفتگی، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه‌های سبک و شکستن درختان از جمله مخاطراتی است که باید مراقبت های لازم از طرف مردم و مسئولان انجام گیرد.

بر اساس اطلاعیه مدیریت بحران آذربایجان شرقی و اداره کل هواشناسی فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در تمام نواحی به خصوص نیمه شمالی و شرقی استان به ویژه منطقه ارسباران و بارش باران به صورت رگبار و رعد و برق همچنین وزش باد گاهی تا نسبتا شدید از سه شنبه تا جمعه پیش بینی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان