وضعیت آب و هوا گیلان فردا سه شنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴٠۲

وضعیت آب و هوا استان گیلان فردا سه شنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴٠۲ | گیلانی ها حتما بخوانند

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا استان گیلان فردا سه شنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا استان گیلان فردا سه شنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴٠۲ | گیلانی ها حتما بخوانند
صفحه اقتصاد -

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: طی ۱۲ ساعت ۲۲۰ میلیمتر باران در شهرستان آستارا بارید که از این میزان بیش از ۱۳۵ میلیمتر در فاصله ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد تا ۶:۳۰ صبح امروز رخ داد.

آرش نبی‌زاده اظهار کرد: شهرستان تالش با ۴۷ میلیمتر و رضوانشهر با ۳۶ میلیمتر به ترتیب بعد از آستارا بیشترین بارندگی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه تا اواخر وقت فردا هشدار سطح نارنجی برای بارش‌ها در استان گیلان صادر شده‌است، اضافه کرد: طی این مدت بارندگی در برخی مناطق شدید و قابل ملاحظه خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: این سامانه بارشی به تدریج از اواخر وقت فردا "سه‌شنبه" از استان خارج می شود و ناپایداری ها کاهش می یابد که پیرو آن از روز چهارشنبه دما سه تا پنج درجه در استان افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ازبرم سیاهکل با ۳۰ درجه گرمترین و اسب وونی تالش با ۱۰ درجه خنک ترین مناطق استان گیلان بودند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۲۰ درجه و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی استان گیلان بیان کرد: دریا امروز و فردا برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است، صبح چهارشنبه هم در برخی ساعات نامناسب پیش بینی شده اما پنجشنبه شرایط برای فعالیت های دریایی مناسب است.

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌ها و اطلاعات هواشناسی نشانگر ورود سامانه بارشی از عصر و اواخر وقت امشب (یکشنبه) به استان است.

سامانه جوی بارش‌زایی که از شب گذشته (یکشنبه‌شب) فعالیت خود را در غرب استان گیلان آغاز کرده، تا کنون موجب جاری شدن سیلاب در بخش‌هایی از شهرستان آستارا شده است.

بارش‌های رگباری که از اواخر دیروز در شهرستان مرزی بندر آستارا آغاز شد، تا کنون موجب آبگرفتگی برخی معابر و کندی رفت و آمد در نقاط شهری شده است.

این بارش‌ها در نقاط روستایی نیز موجب تخریب سازه‌های روبنایی از جمله جاده‌ها و سردهنه‌های آبیاری بین مزارع، قطع تعدادی از راه‌های ارتباطی و دسترسی به نقاط هم‌جوار شده است.

آخرین وضعیت آب و هوا آستارا امروز

با توجه به شدت بارش‌ها همچنین برخی ‌سازه‌ها به‌شدت آسیب دیده‌ و تخریب شده‌اند که از جمله می‌توان به پل اتومبیل‌رو سیبلی اشاره داشت.

رئیس اداره هواشناسی آستارا روز دوشنبه گفت: میزان بارش باران از حدود ساعت ۲۱ شب گذشته تا کنون حدود ۲۱۸ میلی‌متر بوده است.

فردین فرتوت‌نیا همچنین با اشاره به اینکه در این مدت بارش حدود ۳۵ میلی‌متر باران در ایستگاه حیران ثبت شده است، افزود: بارش‌ها همچنان با شدت و ضعف در نقاط مختلف آستارا ادامه دارد.

کارشناسان دستگاه‌های مرتبط از جمله مدیریت بحران، راهداری، هلال احمر و پلیس راه و شهرداری در حال بررسی شرایط و ارزیابی آسیب‌ها هستند و مسئولان امر هنوز در مورد میزان دقیق خسارت‌های وارده اظهار نظری نکردند.

پیش‌تر اداره‌کل هواشناسی گیلان با صدور اطلاعیه سطح نارنجی در مورد این بارش‌ها در نقاط مختلف استان هشدار داده بود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و هم‌جوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد