زمان بارگذاری مدارك در سامانه رتبه بندی معلمان

صفحه اقتصاد- در این خبر به توضیحاتی درباره یک خبر از رتبه بندی معلمان و لینک سامانه ثبت نام ارزیابان رتبه‌ بندی معلمان پرداخته شده است.

زمان بارگذاری مدارك در سامانه رتبه بندی معلمان

صفحه اقتصاد - در این خبر به توضیحاتی درباره یک خبر از رتبه بندی معلمان و لینک سامانه ثبت نام ارزیابان رتبه‌ بندی معلمان پرداخته شده است.
كارگروه اجرایی رتبه بندی معلمان در اطلاعيه شماره ۷ خود اعلام كرد تا متقاضیان ارزیابی حرفه ای از طریق سامانه ثبت نام ارزیابان رتبه‌ بندی معلمان در پورتال وزارت آموزش و پرورش به آدرس medu.ir ثبت نام خود را انجام دهند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، متن اين اطلاعيه به شرح زير است:
در راستای اجرای قانون رتبه بندی معلمان و ماده ٢ آیین نامه اجرایی آن، به اطلاع جامعه معلمان گرامی می‌رساند؛ ثبت نام از متقاضیان ارزیابی حرفه ‎ ای از طریق سامانه ثبت نام ارزیابان رتبه‌ بندی معلمان در پورتال وزارت آموزش و پرورش به آدرس medu.ir میسر می ‎ باشد .

متقاضیان محترم می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه مذکور اقدام نمایند .

شایان ذکر است؛ معلمان شاغل و بازنشسته و اعضای هیت علمی شاغل دانشگاه فرهنگیان یا بازنشسته با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته ‎ های: علوم تربيتی، مشاوره و روانشناسی که آشنا به فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارای انضباط کاری، تحلیل ‎ گر و دارای روحیه استدلال، پاسخگو نسبت به عملکرد، مسئولیت ‎ پذیر، دارای توانایی در نگارش و مهارت ‎ های نوشتاری و صبور و دارای سعه صدر می‌‎باشند، می ‎ توانند برای شرکت در دوره تربیت ارزیاب رتبه بندی معلمان ثبت نام کنند.

استاد دانشگاه فرهنگیان اراک می‌گوید: بسیاری از فرهنگیان جهت اجرای کامل رتبه‌بندی و دریافت مزایای آن، بازنشستگی خود را به تعویق انداخته و هنوز منتظر اجرای کامل این قانون هستند و بلاتکلیف مانده‌اند، حدود ۲۵۰ نفر نیز به دلایل نا‌معلومی هنوز رتبه‌ای دریافت نکرده و به دنبال پیگیری این موضوع هستند.

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان انجام شده و دیگر مسئله‌ای بر زمین مانده ندارد، گفته است: مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش است.

وی درباره اصلاح آیین نامه رتبه‌بندی معلمان که نیاز به منابع جدیدی دارد، نیز بیان کرده است: تا جایی که من مطلع شدم، کار رتبه‌بندی تمام شده و پرداخت‌های مربوط به رتبه‌بندی معلمان نیز در سال گذشته بالغ بر ۴۸ هزار ملیارد تومان بود که این ارقام پرداخت شد و ما در خصوص رتبه‌بندی معلمان دیگر مسئلۀ بر زمین مانده‌ای نداریم.

منظور همچنین گفته است که سیاست دولت جلب رضایت حداکثری معلمان بوده و اگر قرار است، توسعه‌ای برای کشور رخ دهد، قطعاً مسیر آن آموزش و پرورش بوده و این دانش‌آموزان هستند که به آن توجه خواهیم کرد.

طبق مصوبه مجلس و تأییدیه شورای نگهبان، زمان اجرای رتبه‌بندی از مهر ۱۴۰۰ است که معوقه شش ماهۀ آن در سال ۱۴۰۰ علیرغم قول‌های متعدد مسئولین هنوز پرداخت نشده و فرهنگیان و بازنشستگان مشمول این طرح منتظر پرداخت معوقات آن هستند.

استاد دانشگاه فرهنگیان اراک در این رابطه می‌گوید: حدود یک سوم فرهنگیان به رتبه‌های خود معترض هستند و اعتراضات و مستندات خود را در سامانه‌های مربوطه ثبت کرده‌اند تا رتبه‌های استحقاقی را دریافت نمایند.

حسین معافی می‌افزاید: بسیاری از فرهنگیان جهت اجرای کامل رتبه‌بندی و دریافت مزایای آن، بازنشستگی خود را به تعویق انداخته و هنوز منتظر اجرای کامل این قانون هستند و بلاتکلیف مانده‌اند، حدود ۲۵۰ نفر نیز به دلایل نا‌معلومی هنوز رتبه‌ای دریافت نکرده و به دنبال پیگیری این موضوع هستند.

وی با بیان اینکه با این شرایط که رتبه‌بندی معلمان ناقص اجرا شده و معترضین فراوانی دارد و معوقات ۱۴۰۰ آن نیز پرداخت نشده، چطور رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌کند که کار رتبه‌بندی معلمان تمام شده و مسئله بر زمین مانده‌ای وجود ندارد! بیان می‌کند: وزیر آموزش و پرورش در روزی که در مجلس رأی اعتماد گرفت قول داد که قانون رتبه‌بندی را که مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش است را اصلاح کند و به اعتراضات خیلی سریع رسیدگی شود، اصلاحی که به قول آقای منظور احتیاج به بودجه جداگانه‌ای دارد و باید وزارت آموزش و پرورش با همکاری مجلس و دولت این مسئله را پیگیری و اجرایی کنند.

استاد دانشگاه فرهنگیان اراک می‌گوید: کار رتبه‌بندی معلمان تازه شروع شده و قرار است پس رفع ابهامات و رسیدگی به اعتراضات و پرداخت معوقات قانونی خود، کام معلمان را شیرین کند و در سال‌های آینده نیز معلمان برای دریافت رتبه‌های بالاتر و کسب شایستگی‌های حرفه‌ای با هم رقابت کنند.

معافی تاکید کرد: قرار است اجرای رتبه‌بندی معلمان در بهبود آموزش و یادگیری مؤثر باشد و با پویایی در آموزش و پرورش جان تازه‌ای به آن ببخشد.

عضو کمیسیون آموزش و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه به معلمان نیاز دارد و شأن و منزلت معلمان باید حفظ شود بنابراین نباید ارزش معلمان را با مادیات تنزل داد.

علیرضاپاک فطرت در گردهمایی مدیران مدارس ابتدایی نواحی چهارگانه شیراز، اظهار کرد: مدیر مدرسه از یک مدیرکل مهمتر و مسئولیتش به مراتب دشوار تر است زیرا اغلب بیش از ۲۰۰ یا ۳۰۰ دانش آموز را مدیریت می کند.

پاک فطرت افزود: با توجه به کمی فرزند، والدین در امور فرزندانشان بسیار حساس هستند و اینکه در چه مدرسه ای باشد برایشان بسیار مهم است.

وی ادامه داد: ضروری است مدیر و سایر مسئولین مدرسه باید کاملا با فرهنگ محله آشنا باشند و بر فرهنگ و اوضاع معیشتی خانواده های آن منطقه اشراف داشته باشند.

وی بر تجدید نظر در نحوه رتبه بندی تاکید و اضافه کرد: نظام رتبه بندی باید تمام و کمال اجرا شود لذا مجلس شورای اسلامی برای تامین بودجه رتبه بندی تلاش می کند.

پاک فطرت ادامه داد: رتبه بندی کار بسیار خطیر و دشواری بود که هیچ دولت و وزیری جرات اجرای آن را نداشت اما دولت سیزدهم و نوری زیر بار این مسئولیت خطیر رفتند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، افزود: جامعه به معلمان نیاز دارد و شأن و منزلت معلمان باید حفظ شود بنابراین نباید ارزش معلمان را با مادیات تنزل داد.

وی گفت: سایر نهادها و ادارات از جمله شهرداری ها باید در امر تعلیم و تربیت به آموزش و پرورش کمک کنند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد