زمان بارگذاری مدارك در سامانه رتبه بندی معلمان
صفحه اقتصاد- در این خبر به توضیحاتی درباره یک خبر از رتبه بندی معلمان و لینک سامانه ثبت نام ارزیابان رتبه بندی معلمان پرداخته شده است.
صفحه اقتصاد - در این خبر به توضیحاتی درباره یک خبر از رتبه بندی معلمان و لینک سامانه ثبت نام ارزیابان رتبه بندی معلمان پرداخته شده است.
كارگروه اجرایی رتبه بندی معلمان در اطلاعيه شماره ۷ خود اعلام كرد تا متقاضیان ارزیابی حرفه ای از طریق سامانه ثبت نام ارزیابان رتبه بندی معلمان در پورتال وزارت آموزش و پرورش به آدرس medu.ir ثبت نام خود را انجام دهند.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، متن اين اطلاعيه به شرح زير است:
در راستای اجرای قانون رتبه بندی معلمان و ماده ٢ آیین نامه اجرایی آن، به اطلاع جامعه معلمان گرامی میرساند؛ ثبت نام از متقاضیان ارزیابی حرفه ای از طریق سامانه ثبت نام ارزیابان رتبه بندی معلمان در پورتال وزارت آموزش و پرورش به آدرس medu.ir میسر می باشد .
متقاضیان محترم میتوانند نسبت به ثبت نام در سامانه مذکور اقدام نمایند .
شایان ذکر است؛ معلمان شاغل و بازنشسته و اعضای هیت علمی شاغل دانشگاه فرهنگیان یا بازنشسته با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته های: علوم تربيتی، مشاوره و روانشناسی که آشنا به فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارای انضباط کاری، تحلیل گر و دارای روحیه استدلال، پاسخگو نسبت به عملکرد، مسئولیت پذیر، دارای توانایی در نگارش و مهارت های نوشتاری و صبور و دارای سعه صدر میباشند، می توانند برای شرکت در دوره تربیت ارزیاب رتبه بندی معلمان ثبت نام کنند.
استاد دانشگاه فرهنگیان اراک میگوید: بسیاری از فرهنگیان جهت اجرای کامل رتبهبندی و دریافت مزایای آن، بازنشستگی خود را به تعویق انداخته و هنوز منتظر اجرای کامل این قانون هستند و بلاتکلیف ماندهاند، حدود ۲۵۰ نفر نیز به دلایل نامعلومی هنوز رتبهای دریافت نکرده و به دنبال پیگیری این موضوع هستند.
داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رتبهبندی معلمان انجام شده و دیگر مسئلهای بر زمین مانده ندارد، گفته است: مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش است.
وی درباره اصلاح آیین نامه رتبهبندی معلمان که نیاز به منابع جدیدی دارد، نیز بیان کرده است: تا جایی که من مطلع شدم، کار رتبهبندی تمام شده و پرداختهای مربوط به رتبهبندی معلمان نیز در سال گذشته بالغ بر ۴۸ هزار ملیارد تومان بود که این ارقام پرداخت شد و ما در خصوص رتبهبندی معلمان دیگر مسئلۀ بر زمین ماندهای نداریم.
منظور همچنین گفته است که سیاست دولت جلب رضایت حداکثری معلمان بوده و اگر قرار است، توسعهای برای کشور رخ دهد، قطعاً مسیر آن آموزش و پرورش بوده و این دانشآموزان هستند که به آن توجه خواهیم کرد.
طبق مصوبه مجلس و تأییدیه شورای نگهبان، زمان اجرای رتبهبندی از مهر ۱۴۰۰ است که معوقه شش ماهۀ آن در سال ۱۴۰۰ علیرغم قولهای متعدد مسئولین هنوز پرداخت نشده و فرهنگیان و بازنشستگان مشمول این طرح منتظر پرداخت معوقات آن هستند.
استاد دانشگاه فرهنگیان اراک در این رابطه میگوید: حدود یک سوم فرهنگیان به رتبههای خود معترض هستند و اعتراضات و مستندات خود را در سامانههای مربوطه ثبت کردهاند تا رتبههای استحقاقی را دریافت نمایند.
حسین معافی میافزاید: بسیاری از فرهنگیان جهت اجرای کامل رتبهبندی و دریافت مزایای آن، بازنشستگی خود را به تعویق انداخته و هنوز منتظر اجرای کامل این قانون هستند و بلاتکلیف ماندهاند، حدود ۲۵۰ نفر نیز به دلایل نامعلومی هنوز رتبهای دریافت نکرده و به دنبال پیگیری این موضوع هستند.
وی با بیان اینکه با این شرایط که رتبهبندی معلمان ناقص اجرا شده و معترضین فراوانی دارد و معوقات ۱۴۰۰ آن نیز پرداخت نشده، چطور رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام میکند که کار رتبهبندی معلمان تمام شده و مسئله بر زمین ماندهای وجود ندارد! بیان میکند: وزیر آموزش و پرورش در روزی که در مجلس رأی اعتماد گرفت قول داد که قانون رتبهبندی را که مهمترین اولویت آموزش و پرورش است را اصلاح کند و به اعتراضات خیلی سریع رسیدگی شود، اصلاحی که به قول آقای منظور احتیاج به بودجه جداگانهای دارد و باید وزارت آموزش و پرورش با همکاری مجلس و دولت این مسئله را پیگیری و اجرایی کنند.
استاد دانشگاه فرهنگیان اراک میگوید: کار رتبهبندی معلمان تازه شروع شده و قرار است پس رفع ابهامات و رسیدگی به اعتراضات و پرداخت معوقات قانونی خود، کام معلمان را شیرین کند و در سالهای آینده نیز معلمان برای دریافت رتبههای بالاتر و کسب شایستگیهای حرفهای با هم رقابت کنند.
معافی تاکید کرد: قرار است اجرای رتبهبندی معلمان در بهبود آموزش و یادگیری مؤثر باشد و با پویایی در آموزش و پرورش جان تازهای به آن ببخشد.
علیرضاپاک فطرت در گردهمایی مدیران مدارس ابتدایی نواحی چهارگانه شیراز، اظهار کرد: مدیر مدرسه از یک مدیرکل مهمتر و مسئولیتش به مراتب دشوار تر است زیرا اغلب بیش از ۲۰۰ یا ۳۰۰ دانش آموز را مدیریت می کند.
پاک فطرت افزود: با توجه به کمی فرزند، والدین در امور فرزندانشان بسیار حساس هستند و اینکه در چه مدرسه ای باشد برایشان بسیار مهم است.
وی ادامه داد: ضروری است مدیر و سایر مسئولین مدرسه باید کاملا با فرهنگ محله آشنا باشند و بر فرهنگ و اوضاع معیشتی خانواده های آن منطقه اشراف داشته باشند.
وی بر تجدید نظر در نحوه رتبه بندی تاکید و اضافه کرد: نظام رتبه بندی باید تمام و کمال اجرا شود لذا مجلس شورای اسلامی برای تامین بودجه رتبه بندی تلاش می کند.
پاک فطرت ادامه داد: رتبه بندی کار بسیار خطیر و دشواری بود که هیچ دولت و وزیری جرات اجرای آن را نداشت اما دولت سیزدهم و نوری زیر بار این مسئولیت خطیر رفتند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، افزود: جامعه به معلمان نیاز دارد و شأن و منزلت معلمان باید حفظ شود بنابراین نباید ارزش معلمان را با مادیات تنزل داد.
وی گفت: سایر نهادها و ادارات از جمله شهرداری ها باید در امر تعلیم و تربیت به آموزش و پرورش کمک کنند.
نظر شما