مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در جلسه مشترک مسئولان شهرستان برای بررسی حادثه آتش سوزی در بازار قدیم:

به صدا در آمدن زنگ خطر در جزیره قشم/رشد ۲۶۶ برابری بودجه حوزه ایمنی سازمان در عرض دو سال

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نواقص، ترک فعل و رهاشدگی های فراوانی از سال های گذشته در جزیره وجود دارد و هم اکنون باعث به صدا در آمدن زنگ خطر برای تقویت زیرساخت های ایمنی شده است.

به صدا در آمدن زنگ خطر در جزیره قشم/رشد ۲۶۶ برابری بودجه حوزه ایمنی سازمان در عرض دو سال
صفحه اقتصاد -

عادل پیغامی در جلسه بررسی دلایل آتش سوزی بازار قدیم و زیرساخت های ایمنی جزیره قشم با حضور مسئولین دستگاه های اجرایی، قضایی، نظامی و انتظامی بیان داشت: در حادثه آتش سوزی دیروز برای اطفای حریق یک کار تیمی منسجم بین تمام دستگاه های متولی شهرستان و تیم های مردمی صورت پذیرفت و از گسترش آتش و وقوع تلفات جانی جلوگیری کرد که جای تقدیر و تشکر از تمام نیروهای در میدان دارد.

وی ادامه داد: اما با توجه به موقعیت جزیره و شرایط بازارها، کماکان تهدید مجتمع های تجاری و ساختمان های مسکونی ادامه دارد و ضرورت پرداختن به مسائل ایمنی را دو چندان کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، در تشریح این مطلب اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ تنها ۹۰۰ میلیون تومان در حوزه الحاق تجهیزات و ارتقای زیرساخت های ایمنی صرف شده بود که این رقم را پارسال به عدد ۱۷.۷ میلیارد تومان رساندیم و امسال نیز هدف گذاری ۲۴۰ میلیارد تومانی در بودجه در نظر گرفته ایم.

پیغامی همچنین از الحاق تجهیزات جدید به ناوگان ایمنی جزیره همزمان با روز آتش نشانی و ایمنی خبر داد و افزود: پهپاد آتش نشانی که سال پیش قرارداد آن منعقد شد چندماه است که ساخت آن تمام شده و خرید خودرو مخصوص که بتواند حمل ژنراتور و پهپاد را با هم انجام دهد در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با تاکید بر کمبود نیروی انسانی در حوزه آتش نشانی از جذب نیروهای لازم، با همکاری شهرداری قشم خبر داد.

یغامی با تاکید بر اهمیت مدیریت مسائل جزیره با برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت تصریح کرد: برای حل مسائل جزیره باید با راه اندازی کمیته ایمنی با حضور تمامی دستگاه های متولی، راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت ارتقای ایمنی جزیره تدوین و به مسئولین، مدیران مجتمع های تجاری و مردم ابلاغ شود.

پیغامی با اشاره اینکه مجتمع های تجاری جزیره قشم از پروانه پایان کار برخوردار نیستند، افزود: شرط اول برای ارتقای ایمنی، دریافت پروانه پایان کار از سوی بازارها و مجتمع های تجاری می باشد و با توجه اینکه مجتمع های تجاری قشم تاکنون از زیر بار این موضوع شانه خالی کرده اند از دستگاه قضا درخواست دارم به این مسئله ورود جدی کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان ساخت: در صورتی که مدیران مجتمع ها برنامه زمانبندی برای دریافت پروانه پایان کار و رفع نواقص ایمنی ارائه دادند با آنها همراهی شود.

وی گفت: معاونت اقتصادی سازمان بسته های حمایتی برای کسبه آسیب پذیر در جهت رونق کسب و کارشان تدارک و تدوین کرده است.

پیغامی در پایان بار دیگر از همراهی دستگاه اجرایی، انتظامی، نظامی، درمانی، بخش خصوصی و شرکت های صنعتی و تیم های مردمی که برای اطفای حریق تلاش ایثارگرانه نمودند، قدردانی نمود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد