عقد تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد قشم و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از عقد تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد قشم و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با هدف انجام فعالیت های مشترک تحقیقاتی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد.

عقد تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد قشم و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری
صفحه اقتصاد -

ادریس راموز در تشریح این خبر بیان داشت: این تفاهم نامه با حضور عادل پیغامی، مدیر عامل سازمان و مصطفی ده پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منعقد گشت.

وی ادامه داد: ایجاد پایگاه پژوهشی تحقیقات باستانشناسی و مردم شناسی در حوزۀ خلیج فارس و انجام تحقیقات باستان شناسی، مردم شناسی و زبان شناسی از جمله اهداف مهم امضای این تفاهم نامه محسوب می شود.

راموز تصریح کرد: با امضای این تفاهم نامه جزیره قشم به مرکز مطالعات فرهنگی و تاریخی در حوزۀ خلیج فارس تبدیل خواهد شد و تهیۀ گاهنگار رویدادهای فرهنگی و تاریخی و برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها، کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در راستای شناخت، معرفی و آموزش در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (با تاکید بر گسترۀ خلیج فارس) صورت می پذیرد.

وی یادآور شد: همچنین تاسیس موزه یا موزه‌های تخصصی، موزه باستان‌شناسی، موزه لنج و شناورهای آبی و ... با هدف نگهداری دارایی های میراث فرهنگی در جزیره، ساماندهی محوطه‌ها و بناها با هدف بازدید گردشگران، حمایت از تحقیقات مرتبط، پایان‌نامه‌ها و انتشارات با موضوع میراث فرهنگی منطقه خلیج فارس و انتشارات مشترک به ویژه  راه‌اندازی مجله در راستای تحقیقات باستان‌شناسی  و مردم‌شناسی از دیگر دستاوردهای امضای تفاهم نامه به حساب می آید.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان ساخت: مردمان جزیره قشم در طول تاریخ نقش بی بدیلی در تبادلات فرهنگی با سایر نقاط جهان از هند و چین و آفریقا تا اروپا و خاورمیانه داشته و تاثیر زیادی در شکل گیری فرهنگ حوزه خلیج فارس بر جای گذاشته اند و وقت آن رسیده است تا این نقش و اثرگذاری تاریخی به صورت مستند و مستدل ثبت و ضبط و به آیندگان ارائه گردد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد