مکتب‌خانه‌ها میراث مهم نیاکان مردم جزیره قشم است

مدیر مدرسه علوم دینی بندر لنگه گفت: مکتب‌خانه‌ها به عنوان مکانی برای آموزش قران کریم، میراث گران‌بهای نیاکان مردم جزیره قشم است.

مکتب‌خانه‌ها میراث مهم نیاکان مردم جزیره قشم است
صفحه اقتصاد -

شیخ محمد علی امینی در آئین اختتامیه کلاس‌های قرانی تابستانه دانش‌آموزان روستای کانی جزیره قشم با اعلام این مطلب، اظهار داشت: مکتب‌خانه‌ها با سابقه دیرینه خود توانسته‌اند افراد مهم و تاثیرگذاری را برای هدایت جامعه تربیت کنند.

وی با تقدیر از دانش‌آموزان روستای کانی که اوقات فراغتشان را در تابستان به یادگیری قرآن اختصاص داده‌اند، افزود: سرمایه اصلی کشور همین فرزندانی خواهند بود که با تربیت و زیربنای فکری قرآنی در جامعه رشد می‌کنند.

به‌گفته مدیر مدرسه علوم دینی بندر لنگه، مسئولانی که با قران و مفاهیم این کتاب هدایتگر آشنا باشند، در عمل و انجام خدمات به مردم هم الگو و سرمشق خواهند بود.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم در زمره بهترین‌ها باشیم، باید علاوه بر آشنایی با قرآن کریم، به پیام‌های خدا در زمینه‌ تقویت دوستی‌ها، محبت به همنوعان، توسعه وحدت، همراهی، هم‌افزایی و کمک به دستیابی بشریت به سعادت انسانی، تلاش کنیم.

شیخ امینی در بخش دیگری از سخنان خود از اقدامات انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه توسعه همه جانبه جزیره تقدیر کرد و گفت: تکمیل جاده ساحل جنوبی از غار نمکدان تا سلخ موجب توجه بیشتر جهانگردان به این بخش از جزیره و تقویت حوزه اقتصادی مردم غرب جزیره خواهد شد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم، از دانش‌آموزان برگزیده قرآنی، مربیان و برگزارکنندگان دوره‌های آموزش کتاب آسمانی قرآن توسط عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، شیخ محمدعلی امینی، مدیر مدرسه علوم دینی بندرلنگه و ادریس راموز معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان، تجلیل شد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد