هم‌افزایی گمرک بازرگان و منطقه آزاد ماکو برای تسهیل تجارت

در نشست معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو با مدیر کل گمرک بازرگان، پیگیری حذف مالیات بر ارزش افزوده از سهم منطقه آزاد در دستور کار قرار گرفت.

هم‌افزایی گمرک بازرگان و منطقه آزاد ماکو برای تسهیل تجارت
صفحه اقتصاد -

رسول حسین‌زاده معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکوبه اتفاق مدیرکل گمرک منطقه در جلسه با مدیرکل گمرک بازرگان بر اجرای صحیح و کامل قوانین و مقررات با هدف کاهش هزینه‌های گمرکی فعالان اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، وی با اشاره به اینکه این مالیات برابر مقررات جاری کشور، در تعدادی از مناطق آزاد نیز اخذ نمی‌شود، ضمن تاکید بر افزایش تعاملات گمرک بازرگان و سازمان منطقه آزاد ماکو، مذاکرات لازم را با مدیرکل گمرک بازرگان انجام و مقرر داشتند تا هر یک از ادارات کل گمرک منطقه آزاد ماکو و گمرک بازرگان، موضوع معافیت مالیات بر ارزش افزوده را از مراجع مربوطه پیگیری نمایند.

حسین زاده افزود با توجه به اینکه معیشت اکثر مردم عزیز منطقه به تجارت و خدمات مرتبط با آن وابسته است، از حداکثر ظرفیت‌های قانونی به نفع کسب و کارهای محوری من جمله تجارت استفاده کرد تا فعالیت‌های گمرکی رونق بیش از پیش داشته باشد.

همچنین در این جلسه، اجرای ماده ۴۶ آئین نامه اجرایی قانون امور گمرکی به منظور انجام تشریفات قبل از اظهار توسط گمرک سازمان منطقه آزاد ماکو مورد توافق قرار گرفت تا سریعا اقدامات لازم برای این مهم پیگیری و به سرانجام برسد تا شاهد اجرای کامل قوانین خاص مناطق آزاد باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان