در آستانه عید سعید قربان؛

آیین احیاء گذر دائمی صنایع دستی منطقه آزاد چابهار و اهداء جهیزیه به زوجین جوان

با حضور حمیرا ریگی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سعید آخوندی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معاونین و مدیران سازمان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظامی شهر چابهار و هنرمندان و صنعتگران، آیین احیا گذر دائمی صنایع دستی و اهدای پکیج جهیزیه با هدف حمایت از جوان‌سازی جمعیت توسط سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار گردید.

آیین احیاء گذر دائمی صنایع دستی منطقه آزاد چابهار و اهداء جهیزیه به زوجین جوان
صفحه اقتصاد -

 این سازمان در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و با هدف همیاری با دولت جهت حمایت از طرح جوانی جمعیت طی سال گذشته و سال جاری اقدام به اهدای پکیج جهیزیه شامل (فرش، ماشین لباس شویی، یخچال، جاروبرقی، اجاق گاز، تلویزیون) به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) کرد که در این مراسم‌ تحویل زوجین تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) گردید.

 در این مراسم با هدف حمایت و توانمند سازی از طریق ایجاد اشتغال برای بانوان خودسرپرست و فراهم ساختن بستری برای ارایه تولیدات دست آفرین و صنایع دستی صنعتگران، ایجاد اشتغال پایه محور صنعتگران بومی، بنای سنتی بزرگترین گذر صنایع دستی جنوب شرق کشور مجددا احیا و راه اندازی شد.

  این گزارش می افزاید: دکتر ریگی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ضمن ابراز خرسندی و تبریک به زوجین جوان حاضر در مراسم، احیا گذر دائمی صنایع دستی منطقه آزاد را مسیری برای تامین آینده ایشان دانست و اظهار داشت: این بستر راهی برای رسیدن به آینده و کمک به رونق چرخه اقتصادی شما عزیزان خواهد بود. 

گفتنی است، در این گذر، تعداد ۲ شرکت تعاونی صنایع دستی در ۱۱ رشته مختلف از جمله سوزندوزی، سفالگری، حصیر بافی، سکه دوزی، ساخت زیور آلات سنتی و هنری های تلفیقی با درج نقوش سنتی برگرفته از فرهنگ بومی منطقه فعالیت دارند.

 قابل ذکر است، علاوه بر فعالیت صنعتگران، بانوان خودسرپرست، انجمن های حمایتی کم توان جسمی و تحت پوشش‌ بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) کارگاه‌ مهارت آموزی ندامتگاه شهرستان چابهار هم از فعالین این گذر می باشند.

بزرگترین گذر صنایع دستی که با یک سازه بومی و سنتی به زیربنای ۳۱۰ متر مربع احداث شده به همت جهادی حمیرا ریگی مدیرعامل سازمان مجددا احیا گردید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

نظرسنجی

کدام یک از کاندیداهای زیر در انتخابات ریاست جمهوری رای می آورند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان