با امضای تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد قشم و مرکز تحقیقات راه و شهرسازی صورت می گیرد؛

استفاده از فناوری نوین و مصالح بومی در پروژه های عمرانی و ساختمانی قشم

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، از این پس برای اجرای پروژه های عمرانی و ساختمانی جزیره از فناوری های نوین و مصالح بومی استفاده می شود.

استفاده از فناوری نوین و مصالح بومی در پروژه های عمرانی و ساختمانی قشم
صفحه اقتصاد -

سعید اکبریان با اعلام این خبر اظهار داشت: با امضای این تفاهم‌نامه، پروژه‌های تحقیقاتی جامع در خصوص استفاده از مصالح بومی سطح جزیره در اجرای پروژه عمرانی و ساختمانی و استفاده از بتن و آسفالت گوگردی در پروژه‌ها صورت می پذیرد تا شرایط اجرای پروژه‌ها و و مصالح استفاده شده با بوم جزیره تطبیق یابد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، وی ادامه داد: همچنین مشاوره فنی و اقتصادی در خصوص دستاوردهای استفاده از مصالح نوین در ساخت آسفالت و بتن و انجام خدمات پژوهشی، نظارت عالیه و تضمین کیفیت (QA) عملیات روسازی آسفالتی و بتن از دیگر مفاد تفاهم نامه به حساب می آید.

به گفته اکبریان، نظارت عالیه مرکز تحقیقات راه؛ مسکن و شهرسازی بر ارزیابی طرح های مقاوم‌سازی در انواع ابنیه فنی و سازه‌های متنوع از جمله اسکله ها، پل و ... از دیگر بندهای تفاهم نامه است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان در پایان خاطرنشان ساخت: مستندسازی و مدیریت دانش در پروژه‌های اجرایی و تعریف، تدوین و برگزاری دوره‌های تخصصی و کارگاه های آموزشی نیز از دیگر مفاد این تفاهم نامه است که امیدواریم به ارتقای کاربرد دانش برای ساخت بهترین پروژه های عمرانی و ساختمانی منجر شود.

بنا بر این گزارش، این تفاهم نامه به امضای عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و محمدمهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی رسید.

در آیین امضای تفاهم‌نامه، علیرضا زارع مدیر فنی و طرح های زیربنایی سازمان، میرداد میردادی شهردار قشم و جمعی از مدیران مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان