اهمیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرمزگان در قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ارتقای توانمندی معلمان برای سازمان منطقه آزاد از اهمیت ویژه برخوردار است و آماده‌ایم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان هرمزگان را در قشم اجرایی کنیم.

اهمیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرمزگان در قشم
صفحه اقتصاد -

عادل پیغامی در آئین تجلیل از مقام معلم در سالن تالار وحدت شهر قشم، با اعلام این مطلب، اظهار داشت: ممکن است در کشور برای ارتقای جایگاه معلم محدودیت‌هایی وجود داشته باشد اما در قشم، به هیچ عنوان مشکلی در این زمینه نداریم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، وی ادامه داد: هر برنامه‌ای که موجب ارتقا سطح دانش و توانمندی معلمان شود مورد حمایت سازمان منطقه آزاد است و ما برای برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی و علمی و استفاده از اساتید مجرب با هدف ارتقا کیفیت تدریس آمادگی کامل داریم.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، آموزگاران در حوزه حرفه‌ای باید از موضوعات مهمی همچون تکنیک طراحی سئوال، درس نویسی و روش‌های ارزش‌یابی‌ برخوردار باشند و توانمندی آنان از سوی اساتید بنام کشور ارزیابی و مشمول جوایز شوند.

او همچنین بیان داشت: معلمان در حوزه معیشت و مسائل روزمرگی هم باید مورد توجه ویژه باشند و با روی آوردن به ورزش، تفریحات سالم و رفتن به اردوهای خاص شرایط روحی و جسمی خود را برای آموزش به دانش‌آموزان ارتقا دهند.

پیغامی، اجرای فوق برنامه‌ از جمله دایر کردن کلاس‌های کنکور، اردوهای علمی و آموزشی، استفاده از اساتید کشوری در زمینه تکنیک مدیریت دورکردن استرس از دانش‌آموزان را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: برای کمک به ارتقا سطح آموزش و پرورش و خروج دانش‌آموزان در سطح بالا کمبودی نداریم.

وی اظهارامیدواری کرد که مسئولان استان هرمزگان سهم بودجه دانش‌آموزان و معلمان قشم را به طور کامل پرداخت کنند و با توجه به علاقمندی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان برای رفع عقب ماندگی‌های فضای آموزشی در قشم، ما هم در سازمان منطقه آزاد قشم آماده‌ایم در این زمینه اعتباراتی را در نظر بگیریم.

** اهمیت شکل گیری مجمع خیران مدرسه ساز در قشم

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان قشم همچنین خواستار شکل گیری انجمن خیران مدرسه ساز در این جزیره شد و گفت: ساخت مدرسه و حمایت از حوزه آموزش و پرورش موجب ارتقا سطح علمی فرزندان قشمی و ساکنان این منطقه می‌شود و در این راه همه باید مشارکت کنیم.

وی گفت: سخن علما و شیوخ اعتبار ویژه‌ای نزد مردم از جمله فعالان اقتصادی و خیران دارد و امیدوارم از تریبون‌های فرهنگی در این زمینه استفاده کنند و حتی قشمی‌های ساکن خارج از کشور را برای کمک به حوزه آموزش و پرورش ترغیب نمایند.

پیغامی با تاکید بر اینکه سازمان مطنقه آزاد قشم برای ساخت مدرسه توسط خیران مدرسه ساز، آماده واگذاری رایگان زمین و مجوز ساخت است، گفت: از تجار، بازرگانان، فعالان اقتصادی و کسبه قشم هم که از اقتصاد قشم بهره می‌برند انتظار داریم بخشی از درآمد خود را به این امر اختصاص دهند تا سه سال آینده کمبودی در حوزه مدرسه نداشته باشیم.

** اهمیت ایجاد کتابخانه در مدارس قشم

وی گفت: متاسفانه بیشتر مدارس قشم فضای کتابخانه‌ای ندارند و ما امسال نهضتی را با هدف ایجاد کتابخانه و انباشت کتاب‌های مورد نیاز قشر دانش‌آموزان در همه مدارس با جدیت انجام خواهیم داد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب را پیش رو داریم باید برای بُن کتاب ویژه معلمان و پُر کردن کتابخانه‌های مدارس اقدام کنیم.

** معلمان در طرح ملی مسکن ثبت نام کنند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مسکن برای همه مردم به ویژه معلمان تاکید کرد و گفت: امیدوارم معلمان جزیره در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده باشند و اگر تاکنون ثبت نام نکرده‌اند حتما در نوبت دوم ثبت نام‌ها اقدام کنند.

وی از مسئولان استان هرمزگان خواست پاسخ استعلام بند (ج) 6 هزار ثبت نام شده طرح ملی مسکن شهرستان قشم را هرچه زودتر مشخص نمایند تا نسبت به واگذاری زمین به ثبت نام شدگان اقدام شود.

** اهمیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان در قشم

پیغامی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که توسط نخبگان کشور تنظیم شده است را بسیار مهم برشمرد و خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان که در این آئین حضور داشت، گفت: آماده‌ایم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان هرمزگان را در قشم اجرایی کنیم.

او ادامه داد: استان هرمزگان با عملیاتی کردن این سند در منطقه آزاد قشم گام مهمی را در تحقق خواست مقام معظم رهبری برای ارتقای فرهنگ کشور برخواهد داشت و امیدواریم نتایج این اقدام شامل حال فرزندان این جزیره و تمام فعالان تعلیم وتربیت قشم شود.

شایان ذکر است؛ در آئین تجلیل از مقام معلم در تالار وحدت شهر قشم که با حضور عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، شیخ محمد علی امینی مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت بندر لنگه، محمد محمد حسینی فرماندار قشم، حسین رنجبر گلشواری رئیس اداره آموزش و پرورش قشم و ادریس راموز معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد از 110 فرهنگی شامل 53 آموزگاری که سال گذشته بازنشسته شدند، تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان