قیمت طلای ۱۸ عیار امروز شنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۳

در این خبر به قیمت طلای ۱۸ عیار امروز شنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است. امروز قیمت طلا در بازار نسبت به روز گذشته روند نزولی را تجربه کرده است؛ هر اونس طلا به ۲,۴۴۲ (دو هزار و چهارصد و چهل و دو) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۸۲ درصدی داشته است.

 قیمت طلای ۱۸ عیار امروز شنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

قیمت ‌یک گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد شنبه ۱۳ مرداد 1403 برابر با ۳,۶۱۸,۵۹۰ تومان است . درحالی که دیروز قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار ۳,۶۱۸,۵۹۰ تومان بوده است.

قیمت ‌انس طلا در بازار آزاد شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ برابر با ۲.۴۴۲ تومان است . درحالی که دیروز قیمت انس طلا ۲.۴۴۳ تومان بوده است.

قیمت ‌مثقال طلا در بازار آزاد شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ برابر با ۱۵.۶۸۰.۰۰۰ تومان است . درحالی که دیروز قیمت مثقال طلا ۱۵,۶۸۰,۰۰ تومان بوده است.

 بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا نسبت به روز گذشته است.

یک مثقال طلا در لفظ عامیانه معادل 4.6083 گرم طلای 18 عیار است. طلای 18 عیار یا طلای 750 ، به ترکیب 75 درصد طلای خالص با 25 درصد فلزات غیر گرانبهای دیگر(معمولا مس یا رودیوم) که دارای ارزش افزوده ساخت مصنوعات طلا نیست، گفته می شود.
مثقال طلا مانند گرم طلا تنها برای طلای کار نشده و یا طلای شکسته کاربرد دارد. یعنی هنگامی که شما طلایی را به طلا فروش می فروشید وزن آن را به گرم و یا مثقال ضربدر قیمت آن می کنند و به شما پول می دهند ولی هنگامی که شما طلا از طلا فروش می خرید علاوه بر قیمت طلا، باید هزینه ساخت آن مصنوع به علاوه سود طلا فروش و مالیات بر ارزش افزوده آن را پرداخت کنید.

طلای 18 عیار یا طلای 750 ، به ترکیب 75 درصد طلا با 25 درصد فلزات غیر گرانبهای دیگر(معمولا مس یا رودیوم) که دارای ارزش افزوده ساخت مصنوعات طلا نیست، گفته می شود.
شمش طلا ، طلای 24 عیار و خالص است که معمولا به علت مقاوم نبودن، کمتر برای ساخت مصنوعات طلا استفاده می شود. در ایران بیشتر مصنوعات طلا، از طلای 18 عیار ساخته می شوند و هزینه ساخت و سود طلا فروش و هزینه مالیات بر ارزش افزوده(فقط برای کارمزد و سود طلا فروش و نه اصل طلا) به قیمت آنها افزوده می شود.
طلای سفید 18 عیار ، ترکیب 75 درصد طلا به علاوه 25 درصد رودیوم است که باعث می شود رنگ ترکیب نهایی نقره ای(اصطلاحا سفید) شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد