تا روز ملی صادرات/ضرورت مدیریت استراتژیک فرایند صادرات کشور

رایزن بازرگانی ایران در ویتنام در آستانه روز ملی صادرات گفت: با توجه به اینکه فرایند صادرات یک فرایند طولانی است باید با مدیریت استراتژیک این شرایط، بتوانیم از این هم‌گرایی و هم‌افزایی بیشتر بهره‌ بگیریم.

تا روز ملی صادرات/ضرورت مدیریت استراتژیک فرایند صادرات کشور
صفحه اقتصاد -

محسن رضایی‌پور درباره روز ملی صادرات  و تاثیر آن بر صادرات کشور اظهار کرد: برگزاری روز ملی صادرات بدون شک باعث ایجاد هم‌افزایی و هم‌گرایی بخش دولتی و خصوصی خواهد شد، به‌ویژه وقتی که این دو بخش بتوانند مشکلات و معضلاتی که در حال حاضر به عنوان موانع صادرات محسوب می‌شوند را با کمک و هم‌فکری همدیگر برطرف کنند.

رایزن بازرگانی ایران در ویتنام تاکید کرد: با توجه به اینکه فرایند صادرات یک فرایند طولانی است باید با مدیریت استراتژیک این شرایط، بتوانیم از این هم‌گرایی و هم‌افزایی بهره زیادی بگیریم.

رضایی‌پور افزود: همان‌طور که همه می‌دانند، اقتصاد و تجارت ما تحت شدیدترین تحریم‌هاست و ما ناگزیر هستیم که با هم‌گرایی و ایجاد مکانیزم‌های هم‌گرا و هم‌افزا در رفع مشکلات بر سر تجارت به کمک یکدیگر این مشکلات را برطرف و بهترین حالت را برای تجارت کشور ایجاد کنیم و مسیر رشد و ارتقای صادرات کشور را هموار کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری روز ملی صادرات و انتخاب صادرکننده نمونه می‌تواند به عنوان اهرم انگیزشی مؤثری برای فعالان این حوزه عمل کند، تصریح کرد: تقدیر و تشویق صادرکنندگان برتر، انگیزه‌ای برای سایر فعالان ایجاد می‌کند تا با بهبود کیفیت محصولات و خدمات خود، به استانداردهای بالاتری دست یابند. این امر می‌تواند به ارتقای سطح رقابت‌پذیری در بازارهای بین‌المللی و افزایش سهم ایران از تجارت جهانی منجر شود.

رایزن بازرگانی ایران در ویتنام افزود: با وجود تلاش‌هایی که در سال‌های اخیر برای توسعه صادرات و کاهش وابستگی به نفت صورت گرفته، می‌توان گفت که صادرات در اقتصاد ایران هنوز جایگاه واقعی خود را به‌طور کامل پیدا نکرده است.

وی افزود: موانعی مانند تحریم‌های اقتصادی، مشکلات بانکی و نقل و انتقالات مالی، پیچیدگی‌های بروکراسی و عدم تنوع کافی در محصولات صادراتی از جمله چالش‌هایی هستند که پیش‌روی صادرکنندگان ایرانی قرار دارند.

رضایی‌پور در پایان گفت: برای دستیابی به جایگاه مطلوب صادرات در کشور، به برنامه‌ریزی‌های استراتژیک، تسهیل قوانین و مقررات، و حمایت‌های بیشتر از بخش خصوصی نیاز داریم.

گفتنی است، روز ملی صادرات پایان مهر با حضور مقامات عالی کشوری و جمعی از فعالان اقتصادی باهدف تقدیر و تکریم از صادرکنندگان نمونه برگزار خواهد شد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد