ضرورت همگرایی و انسجام‌بخشی در مسیر توسعه صادرات

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در آستانه روز ملی صادرات گفت: اولویت اول سیاست‌ و راهبردهای ما در عرصه اقتصادی باید حوزه صادرات باشد و روز ملی صادرات نقطه عطفی برای پیشبرد این راهبرد است.

ضرورت همگرایی و انسجام‌بخشی در مسیر توسعه صادرات
صفحه اقتصاد -

ایزدخواه درباره اهمیت روز ملی صادرات و جایگاه صادرات در کشور اظهار کرد: تجارت خارجی و صادرات پیشانی اقتصاد هر کشوری است و قدرت اقتصادی و رقابت‌پذیری کشورها ابتدا از توان صادراتی و حضور در بازارهای بین‌المللی آنها سنجیده می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به عقب‌افتادگی در حوزه صادرات کشور ادامه داد: این کاستی‌ها یکی به جهت صادرات کالاهای خام و نیمه خام  است که ارزش افزوده پایین تر و قدرت رقابت‌پذیری پایین‌تری در بازارهای جهانی دارند و دیگر اینکه اساسا موتور بخش خصوصی و مردمی در حوزه صادرات آنچنان که باید روشن نشده است.

ایزدخواده تاکید کرد: ما امروز باید به مردمی‌سازی صادرات بیاندیشیم و مسیر را برای حضور هرچه قوی‌تر و توانمند بخش خصوصی در حوزه صادرات باز کنیم. در اینجا موضوع تشکل‌ها، زنجیره‌ها و شبکه‌های صادراتی مطرح می‌شود که در برنامه هفتم هم به آن پرداخته شده و بند مشخصی در این خصوص آمده‌است.

وی با اشاره به اهمیت روز ملی صادرات افزود: اولویت اول سیاست‌ها و راهبردهای ما در عرصه اقتصادی باید حوزه صادرات باشد و روز ملی صادرات نقطه عطفی برای پیشبرد این راهبرد است. موضوع صادرات حتما یک موضوع فرابخشی و فرادستگاهی است که دستگاه‌های متعدد و ارکان مختلف صنعت و اقتصاد در آن نقش دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه تصریح کرد: عوامل مختلفی در روز ملی صادرات می‌توانند گردهم بیایند و برای ناهماهنگی‌هایی که بعضا بین دستگاه‌ها وجود دارد، چاره‌اندیشی و آسیب‌شناسی کنند. این روز می تواند باعث همگرایی و انسجام در مسیر توسعه صادرات شود و اکنون نیاز جدی به یک انسجام‌بخشی ملی در این حوزه داریم.

گفتنی است، روز ملی صادرات پایان مهر با حضور مقامات عالی کشوری و جمعی از فعالان اقتصادی باهدف تقدیر و تکریم از صادرکنندگان نمونه برگزار  خواهد شد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد