رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پیامی به مناسبت هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست مطرح کرد

پلیمر، صنعت پیشرو در ایران

مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پیامی به مناسبت هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با بیان اینکه این سازمان بر اهمیت برگزاری رویدادهای تجاری در افزایش صادرات غیرنفتی واقف است، گفت: امیدوار است نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، به عنوان بزرگترین رویداد صنعت پلاستیک در منطقه و خاورمیانه، زمینه‌های رونق صنایع پلاستیک در داخل کشور و تسهیل روند بازاریابی جهانی را فراهم سازد.

پلیمر، صنعت پیشرو در ایران
صفحه اقتصاد -

متن پیام مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به شرح ذیل است:

صنعت پلاستیک یا پلیمر، یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های رقابتی کشور در حوزه تولید و صادرات است. ایران باداشتن منابع غنی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی می‌تواند ظرفیت خلق ارزش‌‌افزوده، در این حوزه را افزایش دهد. به نظر می‌رسد هرگامی که در مسیر تکمیل زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی و پلیمر برداشته شود، در نهایت منجر به افزایش تولید ناخالص ملی خواهد شد و می‌تواند بستر توسعه اقتصادی کشور را فراهم سازد.

در دنیای رقابت کنونی، هر ابتکاری که بتواند به حفظ بازار صادراتی کمک کند و چشم‌انداز تجارت را با مزیت نسبی پیوند بزند، قابل توجه است. از این‌رو صادرکنندگان این صنعت باید از فرصت‌ بازار صادرات مواد پلاستیک و وجود تقاضای بالا برای محصولات پلاستیکی در کشورهای مختلف از جمله همسایه به‌خوبی بهره بگیرند. ایران، یکی از تولیدکنندگان بزرگ مواد پلاستیکی در منطقه، است و می‌تواند از این محل ارزآوری قابل توجهی برای خود ایجاد کند.

تعیین و شناخت دقیق بازارهای هدف صادراتی و شناخت دقیق نیاز این بازارها می‌تواند کلیدی برای موفقیت در بازار صادراتی باشد. در این بین دولت‌ها باید با در نظر برخی مشوق‌ها و اهرم‌های انگیزشی زمینه‌ها را برای رشد تولید و صادرات فراهم کنند. هم‌اکنون محصولات پلیمری ایران در بازار کشورهای چون عراق، ترکیه، پاکستان، عمان و ارمنستان ورود کردند و توانستند سهم قابل توجهی از این بازارها را تصاحب کنند.

در پایان این نکته را اضافه می‌کنم که سازمان توسعه تجارت ایران بر اهمیت برگزاری رویدادهای تجاری در افزایش صادرات غیرنفتی واقف است و امیدوار است که نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، به عنوان بزرگترین رویداد صنعت پلاستیک در منطقه و خاورمیانه، زمینه‌های رونق صنایع پلاستیک در داخل کشور و تسهیل روند بازاریابی جهانی را فراهم سازد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد